King Gizzard and the Lizard Wizard

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.290
5.669
Zoals ik al zei, dat vind ik.
Het mag ook best, misschien wil @Oasiss ook 1 voor Suzan en Freek, maar vind het wat overdreven.

Aan de andere kant is het een muziekforum dus zo wat als er voor elke favoriete artiest een topic is ;)
Dat moet Oasiss lekker doen dan, weet ik welke plek op het forum ik moet ontwijken 😆 ik zie het probleem niet zo, mochten er meer artiest specifieke topic bij komen.
Los Bitchos zijn en zingen nu eenmaal zo, het hoeft allemaal niet zo serieus te zijn bij hen heb ik de indruk.
Klopt ja, stond er met mijn neus bovenop gisteren, die hebben gewoon dikke pret op het podium. En wij in de zaal ook!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB en Yannick

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.290
5.669
Vandaag exact 5 jaar geleden in Paradiso. Ik was zelf bij de show de dag ervoor, toen nog grotendeels overlappende setlists tussen de twee shows. Al zit er in deze show een nieuw nummer wat tot op heden nog geen naam heeft en niet uitgebracht is, op 38:30

 
  • Geweldig
Waarderingen: Lowlandicus

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Setlist van de eerste show deze Europese tour, donderdag in Parijs:



Setlist gisteren in Amsterdam:



Slechts 1 nummer op beide setlists, namelijk Magenta Mountain, verder volledig unieke shows! Heel benieuwd wat ze vanavond voor ons in petto hebben...
Supervet dat een band zoveel varieert in de setlist. Maar ik merk wel dat de instapdrempel daarvoor heel erg hoog is. Waar moet je in hemelsnaam beginnen? Een paar bekende nummers horen tijdens een optreden is toch wel fijn. Of maakt het gewoon geen reet uit wat ze spelen en is het toch wel feest?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.290
5.669
Supervet dat een band zoveel varieert in de setlist. Maar ik merk wel dat de instapdrempel daarvoor heel erg hoog is. Waar moet je in hemelsnaam beginnen? Een paar bekende nummers horen tijdens een optreden is toch wel fijn. Of maakt het gewoon geen reet uit wat ze spelen en is het toch wel feest?
Dat laatste is 100% het geval ja. Ik denk dat iemand die veel rock concerten bezoekt, zoals jij, zonder moeite een hele show plezier kunt hebben terwijl je geen nummer van tevoren kent. Mits hun stijl je ligt natuurlijk.

Alternatief is er ook handige website om te kijken welke albums je het beste kunt luisteren: https://get-into-gizz.com/
Het begint met I'm In Your Mind Fuzz en neemt je dan aan de hand van waar jij meer van wilt horen mee langs de rest van hun albums. Kan wat structuur geven aan de enorme hoeveelheid muziek.

En voor het grootste deel van de zaal geldt toch vooral dat ze bijna elk nummer wel kennen eigenlijk. Gizz fans zijn dedicated man. En de persoonlijke favorieten zijn zeer divers, dus voor bijna elk nummer wat ze spelen zijn er wel mensen in de zaal voor wie het een hit is.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
480
1.507
Ik lees nu net je omschrijving en volgens mij heb ik je gezien in het midden tussen de crowd, tijdens de grote circlepit @Dr. Hannibal . Ik kan mij namelijk maar 1 iemand herinneren met een spijkervest met patches. Is jouw backpatch een met zwarte achtergrond met witte letters? Heb de bandnaam/logo niet opgeslagen, niet zo opgelet toen.
 
  • Winning
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.290
5.669
Ik lees nu net je omschrijving en volgens mij heb ik je gezien in het midden tussen de crowd, tijdens de grote circlepit @Dr. Hannibal . Ik kan mij namelijk maar 1 iemand herinneren met een spijkervest met patches. Is jouw backpatch een met zwarte achtergrond met witte letters? Heb de bandnaam/logo niet opgeslagen, niet zo opgelet toen.
Yes, is een Ghost back patch, van het eerste album :) midden vooraan kun je me heel goed gezien hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

fiesta

Randprogramma
20 jun 2018
238
290
Supervet dat een band zoveel varieert in de setlist. Maar ik merk wel dat de instapdrempel daarvoor heel erg hoog is. Waar moet je in hemelsnaam beginnen? Een paar bekende nummers horen tijdens een optreden is toch wel fijn. Of maakt het gewoon geen reet uit wat ze spelen en is het toch wel feest?
Nog nooit een slechte show gezien en extra de moeite om naar zowel Amsterdam als Tilburg te gaan. Hoogtepunt op Primavera vorig jaar. Geen enkele herhaling en elke show geweldig.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
664
591
Vandaag exact 5 jaar geleden in Paradiso. Ik was zelf bij de show de dag ervoor, toen nog grotendeels overlappende setlists tussen de twee shows. Al zit er in deze show een nieuw nummer wat tot op heden nog geen naam heeft en niet uitgebracht is, op 38:30


Mijn eerste King Gizzard show ook toen. Ik was nog niet heel bekend met al hun albums, maar vond het wel vet klinken en dus met een maat tickets gekocht. Na het concert was ik volledig weggeblazen door de diversiteit aan nummers, de sfeer in het publiek en de rete strakke show. Eigenlijk is het sindsdien m'n favoriete band geworden en dat zal niet snel meer veranderen!
Aan deze Paradiso show zal ik dus altijd geweldige herinneringen hebben! :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.290
5.669
Mijn eerste King Gizzard show ook toen. Ik was nog niet heel bekend met al hun albums, maar vond het wel vet klinken en dus met een maat tickets gekocht. Na het concert was ik volledig weggeblazen door de diversiteit aan nummers, de sfeer in het publiek en de rete strakke show. Eigenlijk is het sindsdien m'n favoriete band geworden en dat zal niet snel meer veranderen!
Aan deze Paradiso show zal ik dus altijd geweldige herinneringen hebben! :)
Als zelfbenoemd Lowlandicus zou ik toch eigenlijk verwacht hebben dat je de band gelijk met mij ontdekt zou hebben, in de Charlie op Lowlands '16 ;) Daar speelden ze Nonagon Infinity integraal met een zomerse onweersbui op de achtergrond. Maar die Paradiso shows daarna waren ook echt geweldig ja. De periode 2016-2019 waren ze heel erg goed bezig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lowlandicus

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Viel me ook op ja. Ik mis de tijd dat ze hier ook in kleine zaaltjes spelen... na een uitverkochte Gashouder en 013 ligt die tijd echt definitief achter ons nu. De sfeer daar is goed, zo op de stream te zien!
Grootste zalen op deze tour liggen uiteraard weer in Nederland. Volgens mij zijn die in Scandinavië het kleinst. Weet je ook weer waar je heen moet verhuizen ;)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.290
5.669
Grootste zalen op deze tour liggen uiteraard weer in Nederland. Volgens mij zijn die in Scandinavië het kleinst. Weet je ook weer waar je heen moet verhuizen ;)
Ze doen nog best wat data daar op deze tour. Mochten ze dat volgende tour weer doen, en nog steeds in zulke toffe kleine venues spelen, ga ik serieus een interrail ticket en een rondje Scandinavië overwegen.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
664
591
Als zelfbenoemd Lowlandicus zou ik toch eigenlijk verwacht hebben dat je de band gelijk met mij ontdekt zou hebben, in de Charlie op Lowlands '16 ;) Daar speelden ze Nonagon Infinity integraal met een zomerse onweersbui op de achtergrond. Maar die Paradiso shows daarna waren ook echt geweldig ja. De periode 2016-2019 waren ze heel erg goed bezig.

Haha ik ben betrapt! 😏 Ik had ze destijds nog niet op de rader en was toen volgens mij schuilen voor de regen na Sigur Ros. Het zal vast een geweldige show zijn geweest in de kleine Charlie!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.703
2.267
Vandaag exact 5 jaar geleden in Paradiso. Ik was zelf bij de show de dag ervoor, toen nog grotendeels overlappende setlists tussen de twee shows. Al zit er in deze show een nieuw nummer wat tot op heden nog geen naam heeft en niet uitgebracht is, op 38:30

Yes die eerste show was ik toen ook bij!
 
  • On fire
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.290
5.669
Haha ik ben betrapt! 😏 Ik had ze destijds nog niet op de rader en was toen volgens mij schuilen voor de regen na Sigur Ros. Het zal vast een geweldige show zijn geweest in de kleine Charlie!
Ja was mooi man, Sigur Ros - King Gizzard. Kende ze toen ook nog niet maar ben het puur op de naam en de omschrijving gaan checken. Geen spijt van :)

Yes die eerste show was ik toen ook bij!
Klein wereldje!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lowlandicus

Gebruikers die dit onderwerp bekijken