Jera on Air 2025

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.879
8.881
Electric callboy is overigens ook weer op tour, lijkt me een veilige back up headliner. Naturlijk wil je liever niet een headliner op herhaling, maar zou me toch niet verbazen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.530
1.328
Maar het zijn wel gewoon metalcore bands
Niet gewoon. Erg goede bands. Alleen is er nogal een range wat betreft metalcore. Is Hatebreed nog ook metalcore? Ik vind wat zowel Architects als PWD deden op hun eerste albums meer metalcore dan wat ze nu doen. Het is nu echt wel veel pakkender, commerciëler en voor een groot publiek. Vandaar ook de huidige headliner status die nu ook langzaam naar mainstream festivals neigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.530
1.328
Green Day zou qua tourschema kunnen.
Ik ga er vanuit dat we om 12 uur meer weten. Ook wanneer de kaartverkoop begint en of we dit jaar weer 4 dagen krijgen (daar is een poll over geweest).
Ik vind het in ieder geval en prima festival. Na jarenlang naar Lowlands te zijn geweest heb ik geconstateerd dat ik en Lowlands eigenlijk al jaren uit elkaar zijn gegroeid.
Beide kan prima hoor 😉
 

jelki

Playlistbediener
14 feb 2019
10
1
Ik heb ergens ook nog hoop dat In Flames nog headliner zou kunnen zijn, maar kan lastig inschatten of die te groot zouden zijn ja of nee
 

Pommer

Gouden Tip
21 sep 2023
324
428
Ik hoop op wat overlap met Slam Dunk Festival 🍀

SDF25_SOCIALASSETS_PORTRAIT.png
Aantal bands die er dit jaar al hebben gestaan, maar ga idd wel uit van best wat overlap.

Zebrahead, The Used & New Found Glory zou sws vet zijn! The Ataris ken ik eerlijk gezegd alleen van die Boys of Summer cover. Good Charlotte zou hier ook nog perfect tussen passen.

En Breaking Benjamin toevallig vandaag met een nieuwe single, of vinden we dat geen JoA materiaal?
 
  • Leuk
Waarderingen: Stalminch

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.879
8.881
Ik heb ergens ook nog hoop dat In Flames nog headliner zou kunnen zijn, maar kan lastig inschatten of die te groot zouden zijn ja of nee
In flames is zeker niet te groot, denk eerlijk gezegd niet dat die zouden headlinen als ze er staan. Verkopen een stuk minder tickets als PWD, Architects, Electric callboy.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.879
8.881
En Breaking Benjamin toevallig vandaag met een nieuwe single, of vinden we dat geen JoA materiaal?
Ze waren voor 2024 een Europese tour aan het plannen in juni (zie leak graspop destijds) het is te hopen dat ze die tour gewoon een jaar hebben uitgesteld en dan straks alsnog komen, zou inderdaad een hele mooie naam zijn voor Jera!
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
1.024
1.111
Niet gewoon. Erg goede bands. Alleen is er nogal een range wat betreft metalcore. Is Hatebreed nog ook metalcore? Ik vind wat zowel Architects als PWD deden op hun eerste albums meer metalcore dan wat ze nu doen. Het is nu echt wel veel pakkender, commerciëler en voor een groot publiek. Vandaar ook de huidige headliner status die nu ook langzaam naar mainstream festivals neigen.
Je bent me even kwijt. Architects en PWD zijn geen metalcore, omdat het volgens jou enkel hun oude albums zijn die als metalcore kunnen worden bestemeld. En Machine Head zou dan wel op Jera passen omdat ze in de prehistorie ergens een album gereleased hebben die een hintje hardcore heeft.
 

puncturewounds

Campingartiest
2 dec 2023
83
80
Aantal bands die er dit jaar al hebben gestaan, maar ga idd wel uit van best wat overlap.

Zebrahead, The Used & New Found Glory zou sws vet zijn! The Ataris ken ik eerlijk gezegd alleen van die Boys of Summer cover. Good Charlotte zou hier ook nog perfect tussen passen.

En Breaking Benjamin toevallig vandaag met een nieuwe single, of vinden we dat geen JoA materiaal?
Als GC eindelijk weer eens hierheen komt hoop ik wel op een eigen show, maar zou idd tof zijn.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.783
7.592
Ik gooi er ook even een rare grote naam in, Five Finger Death Punch een optie?
 

Buddha84

Playlistbediener
30 mrt 2022
42
88
Wat een namen zie ik hier voorbij komen zoals Slipknot, Disturbed enz 🤣🤣 Please NOT!! En zelfs Green Day aub NOT

Dat ze maar Suicidal Tendencies boeken of eens kijken of Blood for Blood er nog zin in heeft 😜
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke en Somekindofdylan

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.530
1.328
Je bent me even kwijt. Architects en PWD zijn geen metalcore, omdat het volgens jou enkel hun oude albums zijn die als metalcore kunnen worden bestemeld. En Machine Head zou dan wel op Jera passen omdat ze in de prehistorie ergens een album gereleased hebben die een hintje hardcore heeft.
Ze vallen zeker binnen metalcore, alleen dat spectrum is nogal breed.

MH zou zeker op Jera passen. Waarom niet? Qua prehistorie….. know your historie. Iconisch album wat toen veel teweeg bracht. Welk nummer coverden ze toen live ook al weer? Waar komt Rob Flynn vandaan?
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
1.024
1.111
Ze vallen zeker binnen metalcore, alleen dat spectrum is nogal breed.

MH zou zeker op Jera passen. Waarom niet? Qua prehistorie….. know your historie. Iconisch album wat toen veel teweeg bracht. Welk nummer coverden ze toen live ook al weer? Waar komt Rob Flynn vandaan?
Metalbands spelen doorgaans niet op Jera, een punk/hardcore/metalcore festival. De gemiddelde festivalganger van Jera zit niet te wachten op Machine Head. Je moet wel een beetje trouw blijven aan je roots en publiek. Anders ben je je publiek binnen een paar jaar kwijt.
Wou je niet persoonlijk aanvallen, begreep het gewoon niet. Ik ken genoeg historie, bedankt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken