Jack White

Wij stonden gisteren midden voor (rij 10 oid) en concludeerden bij de start van het voorprogramma ook wel dat de zaal aardig vol begon te lopen. Maar wellicht aan de zijkanten nog plek ja. Het werd ook nooit oncomfortabel druk daar vooraan, wat bij andere concerten nog weleens kan gebeuren. Al gaat dat dan vaak samen met moshpits enzo, dit publiek was niet zo wild. Het stond wel echt overal tot aan alle barren vol terwijl Jack White zelf bezig was, uiteraard.

Edit: en over het voorprogramma gesproken, wat was Iguana Death Cult goed ook zeg! Die zijn van een garage/psych sound (die wellicht meer bij Jack White had gepast, dat wel) opgeschoven naar een meer postpunk klinkende sound, en dat staat ze goed. Die zou ik nog wel eens willen zien in een zaal waar het publiek echt voor hen komt, in plaats van de dooie pieren nu die op de hoofdact stonden te wachten 😅

Laatst bewerkt:
  • On fire
Waarderingen: Joslittel
De setlist was geniaal. Dat gaat morgen tegenvallen voor de anderen vrees ik. Alle favorieten voor mij zijn gespeeld op 'Love is Blindness' en 'Weep themselves to sleep' na. Maar die hele nieuwe cd is top.
Setlist was dus nog beter😉

Setlist was dus nog beter😉
Vooral ook langer, zie ik... en met High Ball Stepper ❤️
Al valt mij nu ook op dat Icky Thumb en Cannon twee keer op de setlist staan op setlist.fm, heeft hij die ook werkelijk twee keer gespeeld?
Edit: Freedom at 21 en What's The Rumpus staan er ook dubbel in zie ik nu, zo kom ik ook wel aan een langere setlist lol

• Leuk
Vooral ook langer, zie ik... en met High Ball Stepper ❤️
Al valt mij nu ook op dat Icky Thumb en Cannon twee keer op de setlist staan op setlist.fm, heeft hij die ook werkelijk twee keer gespeeld?
Edit: Freedom at 21 en What's The Rumpus staan er ook dubbel in zie ik nu, zo kom ik ook wel aan een langere setlist lol
Haha ja die setlist is echt een rommeltje. Lijkt op een versie van drunk texting in de trein terug. Even afwachten tot iemand deze heeft opgeschoond vandaag.

• Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal
De setlist staat er nu wel correct in. Het was echt een heerlijke avond, jammer dat hem wel niet 1,5u heeft gespeeld, mocht gerust nog een liedje extra spelen😬😁

Zo, die tweede avond is wel echt een pak meer crowdpleasing dan de eerste.

Jaloers op beide hoor. De man heeft amper matige muziek uitgebracht.

Zo, die tweede avond is wel echt een pak meer crowdpleasing dan de eerste.

Jaloers op beide hoor. De man heeft amper matige muziek uitgebracht.
Ja het is lastig afwegen. Ik ben heel blij op avond één met Ball and Biscuit en vooral de hele vette uitvoering van Dead Leaves and the Dirty Ground (mijn hoogtepunt van de set). Twee avond heb je dan weer Steady as she Goed en Hotel Yorba oa.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ja het is lastig afwegen. Ik ben heel blij op avond één met Ball and Biscuit en vooral de hele vette uitvoering van Dead Leaves and the Dirty Ground (mijn hoogtepunt van de set). Twee avond heb je dan weer Steady as she Goed en Hotel Yorba oa.
En Fell In Love With A Girl!

Ball and Biscuit wel een van m’n favoriete Jack nummers.

Jumble Jumble gisterenavond nog nooit solo gespeeld en I'm bound to pack it up speelt hem ook zelden, was nu ook al 7 jaar geleden dat hem dat nog eens heeft gespeeld.

• Leuk
Zie nu de setlist van gisteren :love:

Misschien toch de verkeerde dag? Of volgende keer toch maar gewoon beide dagen gaan wanneer hij er toch staat

Zie nu de setlist van gisteren :love:

Misschien toch de verkeerde dag? Of volgende keer toch maar gewoon beide dagen gaan wanneer hij er toch staat
Ik ben toch ook wel blij met wat we dinsdag kregen hoor, met Ball and Biscuit, That Black Bat Licorice. I Cut Like A Buffalo, Dead Leaves and Dirty Ground... En dan ook nog 4 nummers meer van het laatste album. De setlists hebben beide sterke kanten. Twee avonden gaan was inderdaad geen straf geweest (behalve voor de portemonnee).

• Leuk
Waarderingen: gy0n en Joslittel
Tivoli geeft op hun FB pagina iets meer duiding bij de stoel die er even bij was:

Jack White heeft een bijzondere band met Utrecht, en in het bijzonder met Utrechter Gerrit Rietveld, pionier binnen de De Stijl. Niet voor niets is het tweede album van The White Stripes vernoemd naar de Nederlandse kunstbeweging. Op de tweede avond bracht White, zelf oud-meubelmaker, een ode aan Rietveld. Zo speelde hij een gitaarsolo op de iconische Rietveldstoel, geleend van het Centraal Museum, waar hij eerder die dag een bezoek aan bracht.

Allemachtig wat een top show en goede sfeer gisteravond. Zo'n kleine intiemere setting is fantastisch voor deze man, komt beter tot zijn recht hier dan in AFAS/festivalweides. Zinderende versie van Steady, as she goes toch wel het hoogtepunt. Maar zoals @mattman als schrijft, de man heeft weinig matige muziek uitgebracht. Wat een energie en plezier kwam er van het podium af, duidelijke klik met drummer Patrick Keeler. Echt genoten!

Users who are viewing this thread