Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Ik ga vanavond met mijn twee dochters (11 en 8) en die zijn bang dat ze daar de enige kinderen gaan zijn...

Kun je hen geruststellen ? 😅
Was er zelf met mijn dochter van 14. Leek mij een gezonde mix van alle leeftijden.
Dus stel hun maar gerust. And they're in for a ride.
Ik ging er met enige argwaan naartoe, maar dat was niet nodig. Wat een show! Echt heel, heel goed.

Zoals veel anderen hier was ik gisteren bij Rosalia (zie dat topic), en net als iedereen vond ik de show objectief ijzersterk. Wat hieronder staat, gaat niet zozeer over het concert van Rosalia, maar wel over een van mijn weinige ervaringen bij een echt grote show t.o.v. kleinere zalen.

Hoewel ik al twintig jaar met best grote regelmaat naar concerten en festivals ga, was ik gisteren pas voor de tweede keer in de Ziggo Dome (eerste keer was Blur twee jaar terug). Afas ben ik ook maar een keer of 10 geweest. Verder zijn de zalen waar ik concerten zie eigenlijk nooit groter dan de Ronda (Tivoli). Ik heb wel wat grotere festivalshows gezien, maar volgens mij nooit groter dan Pinkpop en ook dat is alweer een hele tijd geleden.

Ik wilde graag naar Rosalia, maar vooral wilde ik wel eens graag naar een grotere show. Zo belandde ik gisteren na een late swap op een zitplek, tweede rang, rij 6. Ik kon alles zien, maar het was wel ver. Eigenlijk keek ik meer op het scherm dan op het podium. Nou maak ik dat op zich wel vaker mee, vooral op headlineshows op festivals, maar zo relatief ver van het podium miste ik toch wat beleving, ook omdat het publiek in dit gedeelte wat tammer bleef dan ik had verwacht (ikzelf ook hoor).

Vorig jaar bekeek ik Turnstile in de Afas ook vanaf het balkon, maar dat voelde (o.a. door de beelden ook) toen wel nog best knus. Rosalia gisteren was objectief waanzinnig, maar door de afstand voelde ik hem niet zoals bijvoorbeeld Zaho de Sagazan in de Ronda vorig jaar (wat denk ik ook wel de allerbeste concertshow ooit was voor mij). Hoewel ik gisteren dus echt heel goed vond, ben ik niet echt enthousiaster geworden van het bezoeken van concerten in locaties groter dan de Afas Amsterdam.
Off topic, maar Zaho in Ronda is denk ik ook mijn lievelingsshow ooit! Ik hoop zo dat ze nog één keer in een zaal van die grootte terugkomt voor ze de overstap naar grotere zalen maakt 🙏🏼

Tyler staat hoog op mijn lijstje om eens te zien. Amsterdam kwam me niet goed uit en Lowlands gaat m ook niet worden. Hopelijk pakt ie zijn rust en dan volgend jaar misschien weer een nieuwe kans om m te zien.
Hij staat in Augustus ook op Haldern Pop, met nog veel meer moois op de voorlopige line-up

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
De goeie kritieken op Pommelien Thijs van gisteren (5 sterren van o.a. De Standaard, "benadert perfectie" volgens HLN, ...) missen hun effect niet !

Het aantal tickets voor de show van vanavond op Ticketswap is gevoelig minder dan gisteren en dat weet ik omdat mijn vrouw me net stuurde dat ze toch mee wil en of ik nog een ticket bij ons in de buurt kon scoren...

Ik wil hier echt een keer heen (maar zoals de meeste jaren komt het niet uit met andere zomervakantieplannen).
Zo herkenbaar, maar dit jaar toch de kaartjes gekocht en plan ik de vakantie eromheen/achteraan
Afgelopen vrijdag al het terrein een stukje verkend bij het optreden van The Slow Show in de kerk van Haldern, en de sfeer was erg goed. Na afloop een biertje gedaan in het kroegje tegenover en daar zat ook Rob Goodwin “gewoon” een biertje te doen.

Zo herkenbaar, maar dit jaar toch de kaartjes gekocht en plan ik de vakantie eromheen/achteraan
Afgelopen vrijdag al het terrein een stukje verkend bij het optreden van The Slow Show in de kerk van Haldern, en de sfeer was erg goed. Na afloop een biertje gedaan in het kroegje tegenover en daar zat ook Rob Goodwin “gewoon” een biertje te doen.
Mooi, ik ga je verslag in de gaten houden ;)

• Leuk
Waarderingen: Patje
De goeie kritieken op Pommelien Thijs van gisteren (5 sterren van o.a. De Standaard, "benadert perfectie" volgens HLN, ...) missen hun effect niet !

Het aantal tickets voor de show van vanavond op Ticketswap is gevoelig minder dan gisteren en dat weet ik omdat mijn vrouw me net stuurde dat ze toch mee wil en of ik nog een ticket bij ons in de buurt kon scoren...
Ticketmaster checken, er zijn nog tickets te koop alsook doorverkoop 😉

Gisteren meer dan 99 tickets beschikbaar, die mensen hadden enorm ongelijk!

Bij de tweede keer dringt pas door hoe goed heel die show in elkaar steekt. Vooral technisch ook, zotten echt fantastische vondsten in qua scenografie, belichting, knipoogjes... Heel straf toch wat Pommelien en haar team hier gepresteerd hebben.

• Leuk
Waarderingen: elo en MrScissorhands
Yup. Ik heb nu Katy Perry, Dua Lipa, Olivia Rodrigo en Billie de voorbije jaren in die arena gezien. Pommelien deed er geen moment voor onder. Dit was een show op topniveau. Dit zou echt de eerste Nederlandstalige artieste kunnen worden die er in slaagt een Werchter weide uit te verkopen als ze op dit niveau blijft spelen.

Heerlijk avondje Trix gehad met Prostitute, It It Anita en Crowd Of Chairs. Dit was mijn tweede keer Crowd Of Chairs in Trix en ik ze 1x gehoord op Sonic City en ik moet zeggen dat ze steeds beter worden. Ik vond het een meer dan prima show vol energie. It It Anita was ook grandioos, al moet ik wel wennen aan de positionering op het podium: de gitaristen/zangers tegenover elkaar met de rug dus naar delen van het publiek. Maar goed: de show was super intens en super goed. Heb gelijk ook maar hun nieuwste album op vinyl aangeschaft en laten signeren. Prostitute was op aanraden van mijn zoon en het was een hele goede tip. Wat een eigenaardige en bij vlagen snoeiharde muziek en een heel aparte energievolle zanger. Heel erg toffe show, maar ze taaiden wel heel plotseling af. Naar mijn gevoel al na 3 kwartier. Ik heb wel enorm genoten.
Geef mij maar 5x It It Anita, eender waar, bevestigende review
SoMO 😉

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Toch nog even een stukje na een druk weekend omdat het concert dit wel verdient: Eric Clapton in de Ziggo Dome.

Laatste tijd toch weer naar uitgekeken en mijn eigen hoeveelheid gitaar spelen is ook weer door het dak gegaan door de beste man. Vond het in 2022 toch wat underwhelming, stond verder achterin de zaal, podiumopstelling toch wel erg sober, en het begin van een live-muziekmarathon met Interpol, Primavera Sound en Alanis Morisette er direct achteraan. Afgelopen vrijdag dan toch mijn held op een manier kunnen zien die recht deed aan de status die hij heeft bij mij. Op 10 meter van het podium, een veel mooiere productie met grote schermen, een betere live-band met toetsenist Tim Carmon van de partij en een betere setlist voor mij. Clapton speelde de pannen van het dak en persoonlijk favoriet 'Old Love' kreeg een ongekende live-uitvoering. Het triomfantelijke 'If I Don't Be There By Morning', "al 50 jaar niet meer gespeeld" en 'Golden Ring' en 'Tearing Us Apart' fijne toevoegingen ten opzichte van 2022. De nare bijsmaak van toen volledig uitgewist met dit optreden. Bizar eigenlijk op 81-jarige leeftijd. Heel blij naar huis gegaan vrijdagavond!

Charlie Parr in Tivoli. Voor het eerst in lange tijd weer een zitconcert met de ouders. Mooi, rustig, en intiem.

Hifive-concert van L.A. Sagne meegepakt in Trix. Wat een lekkere garagepunk-band is dat zeg. Mijn zoon had me erop geattendeerd en ik heb geen spijt. Een rustige nummer en de rest lekker punken. Genoten.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Hifive-concert van L.A. Sagne meegepakt in Trix. Wat een lekkere garagepunk-band is dat zeg. Mijn zoon had me erop geattendeerd en ik heb geen spijt. Een rustige nummer en de rest lekker punken. Genoten.
L.A.Sagne stond op m'n Sniester-lijstje maar Maquina (overlap) krijgt absoluut voorrang en waarschijnlijk Gros Coeur ook (praktisch).

(blokkenschema lijkt op geen hol dit jaar)

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai

Users who are viewing this thread