Ik ben naar … geweest en het was …

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Had Kaiser Chiefs ook wel willen zien :p.

Net terug van Brand New in Zwolle. Wauw, wat een energie zeg! Uitstekende setlist en een erg goede performance.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
London Calling Zaterdag in Paradiso

Royal Blood - Heel bruut,Zeker het checken waard op Rock Werchter
De 3 singles zijn live heel erg tof. Je zou denken dat je iets zou missen omdat ze geen gitarist hebben maar live klinkt het even goed als de singletjes. De liedjes erbuiten hebben ook zeker potentie.

The Neighbourhood
Een donker pop bandje met een goed album. Met als hele toffe liedjes Sweater en Afraid
Maar wat viel dit tegen. Zelfs bij Sweater Weather was het niet veel. Grote afknapper
De zanger is onverstaanbaar maar de band klinkt wel goed. Serieus blijf ver weg van deze band op Pukkelpop en Lowlands

The Bohicas
Nieuw bandje die in het straatje van Arctic Monkeys past. Dit wat buiten Royal Blood het vetste optreden van de avond.
Kende 2 liedjes van te voren die heel erg tof zijn en live nog vetter. De liedjes die ik niet kende klonken ook nog eens catchy.
Verder is het een bandje met een heel erg energieke frontman en 2 blanken kerels en 2 zwarte in een bandje die rock maken heeft wel wat.
Ik ga ze ZEKER weer checken op Pukkelpop
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
London Calling Zaterdag in Paradiso

Royal Blood – Heel bruut,Zeker het checken waard op Rock Werchter<br>
De 3 singles zijn live heel erg tof. Je zou denken dat je iets zou missen omdat ze geen gitarist hebben maar live klinkt het even goed als de singletjes. De liedjes erbuiten hebben ook zeker potentie.

The Neighbourhood<br>
Een donker pop bandje met een goed album. Met als hele toffe liedjes Sweater en Afraid<br>
Maar wat viel dit tegen. Zelfs bij Sweater Weather was het niet veel. Grote afknapper<br>
De zanger is onverstaanbaar maar de band klinkt wel goed. Serieus blijf ver weg van deze band op Pukkelpop en Lowlands

The Bohicas<br>
Nieuw bandje die in het straatje van Arctic Monkeys past. Dit wat buiten Royal Blood het vetste optreden van de avond.<br>
Kende 2 liedjes van te voren die heel erg tof zijn en live nog vetter. De liedjes die ik niet kende klonken ook nog eens catchy.<br>
Verder is het een bandje met een heel erg energieke frontman en 2 blanken kerels en 2 zwarte in een bandje die rock maken heeft wel wat.<br>
Ik ga ze ZEKER weer checken op Pukkelpop

Ik baal nogsteeds zo dat ik daar onmogelijk heen kon, anders was ik hoe dan ook gegaan. Lag de tegenvaller van the Neighbourhood niet gewoon aan de foute soundcheck dan? Geen idee hoe ze live zijn, maar ze maken toch goeie muziek. Volgend jaar ga ik proberen er bij te zijn.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik baal nogsteeds zo dat ik daar onmogelijk heen kon, anders was ik hoe dan ook gegaan.
Same here, had erg graag Wolf Alice, Royal Blood, The Bohicas, Jungle, Telegram en The Delta Rigs willen zien.. Heb gister de show van Royal Blood terug gekeken, staat hierr op 3voor12 (Zo mooi dat moment op ~23:40 haha), er komt echt zoveel power uit die basgitaar.

In november hebben ze ook altijd een editie als het goed is.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik heb het eens opgezocht, en het is tweejaarlijks, maar er is inderdaad wel een editie in november. Zorgen dat ik daar bij ben dus! Tnx voor de tip van Royal Blood show, ben hem nu aan het terugkijken. Paradiso grote zaal is toch redelijk uniek
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Lag de tegenvaller van the Neighbourhood niet gewoon aan de foute soundcheck dan? Geen idee hoe ze live zijn, maar ze maken toch goeie muziek.

Helaas was dit niet het geval. De zanger zingt er onverstaanbaar ik wist dit van te voren al door wat liveshows te checken maar het was echt bagger. het hielp ook niet dat 2 acts eerder Royal Blood de tent al afbrak.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Gister naar Franz Ferdinand in Paradiso geweest en dat was zoals verwacht heel fijn. Lekker catchy uptempo nummers bijna de hele set lang en gelijk vanaf het eerst nummer het tempo erin. Hoogtepunt van de set is toch wel de classic Take Me Out, en This Fire. En aan het einde nog een drum solo met z'n 4en op een drum, was best grappig.

Ben wel benieuwd of de nieuwe nummers op festivals gaat werken, in de zaal werden de oudere nummers toch beter ontvangen heb ik het idee. Behalve Right Action dan.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ben wel benieuwd of de nieuwe nummers op festivals gaat werken, in de zaal werden de oudere nummers toch beter ontvangen heb ik het idee. Behalve Right Action dan.

Hm in Brussel werden de nummers van het nieuwe album juist heel goed ontvangen. Ik denk ook dat Evil Eye, Love Illumination en Bullet echt wel de snelheid hebben om op een festival te werken. Zo te zien hebben ze echt een enorme setlist gespeeld in Paradiso, maar geen Jacqueline :( .
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ja die opzich nog wel, Stand On The Horizon, Fresh Strawberry's en Goodbye Lovers and Friends betwijfel ik. Maar oke dat zijn maar 3 nummers, misschien valt het toch wel mee.. :p
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
M'n 1e festival van dit jaar ook weer overleefd. Ben twee dagen op Indian Summer geweest en heb niet heel veel goede muziek gezien ofzo. Maar dat was ook niet echt de hoofdzaak om heen te gaan, meer gezelligheid en omdat het op fietsafstand van huis is.
Toch vond ik Parov Stelar Band wel leuk om te zien, DJ set van Chase & Status viel wel erg tegen. En voor de rest klonk het allemaal een beetje hetzelfde bij de dance stage eigenlijk. Maar daar heb ik me uiteindelijk wel vermaakt.. :) Ik vond het wel heel erg rustig, gister avond bij afsluiter Lily Allen kon je echt nog een heel stuk naar voren lopen.

Dit was het 1e jaar met een nieuwe eigenaar (FKP Scorpio). En het was dit jaar wel een stuk dance gerichter had ik het idee met een hoop Nederlandse bands op main stage. De huisstijl/logo en uiterlijk is ook helemaal omgegooid.
Maar waar ik wel benieuwd naar was was het nieuwe betaal systeem. Ze gebruiken als het goed is hetzelfde op BKS aankomend weekend en het is mij best goed bevallen. Er waren genoeg punten op het terrein waar je je saldo kon checken en ook het betalen aan de kassa en het opladen ging erg snel, maar dat kan ook komen omdat het zo rustig was. Maar er wordt gewoon ingetoetst wat je neemt en je drinken wordt gepakt en in de tussentijd kan je al betalen. Ideaal dacht ik zo. Het enige wat ik jammer vind is dat er zo'n lelijk ding aan je bandje zit in plaats van in je bandje. (Zo'n zelfde chip als bij RW vorig jaar..)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ben van het weekend naar het gratis festival Wantijpop geweest hier in Dordrecht. Weer een toffe show van De Staat gezien, verder niet veel boeiends.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Vanavond naar Pearl Jam @ Ziggo Dome
icon_biggrin.gif

Hoe was het?

Ik ga ze op Werchter zien en ben toch heel erg benieuwd. Het album Ten heb ik in mijn tienerjaren echt helemaal grijs gedraaid en ze staan voor mij samen met Nirvana en Bush wel aan de grond van mijn muzikale ontwikkeling.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
<div class="d4p-bbt-quote-title">EddieVerder wrote:</div>
Vanavond naar Pearl Jam @ Ziggo Dome
icon_biggrin.gif


Hoe was het?

Ik ga ze op Werchter zien en ben toch heel erg benieuwd. Het album Ten heb ik in mijn tienerjaren echt helemaal grijs gedraaid en ze staan voor mij samen met Nirvana en Bush wel aan de grond van mijn muzikale ontwikkeling.

Was echt een geweldig optreden. Hoogtepunten waren wat mij betreft Even Flow, Better Man, State of Love and Trust, Black, Blood en Rockin' in the Free World.
Rest was ook erg sterk gespeeld, ook de minder bekende nummers werden strak uitgevoerd.
My Father's Son werd ook lekker opgefokt gespeeld (grunge-style), stukken steviger en rauwer dan op CD.

Zie ze over 2 weken ook weer op Werchter, ben benieuwd wat ze daar gaan spelen. Als je kijkt naar beide dagen Ziggo Dome hebben ze in totaal 61 nummers gespeeld. Waarvan er slechts 5 nummers in beide shows gespeeld zijn (Mind Your Manners, Lightning Bolt, Sirens, Better Man en Alive). Betekend dus dat ze 55 verschillende nummers gespeeld hebben. Doen er maar weinig bands na denk ik zo. Betekend dus ook dat je van te voren niet kan inschatten wat ze gaan spelen, en dat maakt het juist zo interessant en verrassend.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Of ze spelen expres twee totaal verschillende sets, omdat veel fans twee dagen achter elkaar erheen gaan?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Misschien wel, maar 9 van de 10 bands kunnen dit niet.

Kijk maar naar bijvoorbeeld Arctic Monkeys. Geweldige band en ze spelen super strak, maar ik weet nu al wat de setlist wordt, dat vind ik dan wel klein beetje jammer. Ga ze daarentegen zeker kijken op Werchter omdat ze gewoon te goed zijn.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik hoop vooral op Black... al is er nog altijd de kans dat ik weinig ga zien... ik ga namelijk zeker naar Nederland kijken als we dan moeten spelen.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Als NL in de kwartfinale komt ga ik ook kijken, maar verwacht dat ze tweede gaan worden in de poule. Dan is nog maar de vraag of de van Brazilie gaan winnen.
Maar goed ontopic. Ik hoop dat ze Porch, World Wide Suicide, Animal, Jeremy, Blood (nog maar een keer), Nothingman, Spin the Black Circle, Corduroy, Infallible, Got Some, Got Id, Hail Hail, en nog een verrassing van Lost Dogs gaan spelen. Dan voor de sfeer nog even Alive, Black en Rockin' in the Free World.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
ik was er ook bij de 17e. Pearl Jam speelt al jaren gewoon elke avond wat ze willen he!
Die gasten bepalen net voor de show wat het gaat worden

Maar wat een top show
Hoogtepuntjes, Black,Eddie's anekdote's en eddie strompelend over het podium zien gaan. Hij is namelijk geblesseerd aan zijn been door een motorongeluk. Over 2 weken weer 3 weken op Werchter!:D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken