FR Hellfest 2023

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Nou wisten we het al wel, maar toch:

Er is nu een site die wel beschikbaar is i,p,v, één simpele afbeelding. Oftewel, ja, ze zijn bezig. Nog eventjes geduld... Maar goed, het kan natuurlijk ook pas een aankondiging zijn of opeens nog een mooie afbeelding die om twee uur komt.
 
  • Confetti
Waarderingen: Joslittel

won666

Support act
17 mei 2019
1.133
1.192
Voor Hellfest veronderstel ik alvast The Ghost Inside op zondag. Spelen op de donderdag dat weekend in Hamburg dus spelen wss hun Copenhell optreden op die woensdag. Vrijdag rust, zaterdag Graspop en zondag Hellfest.

14/06: Copenhell
15/06: Hamburg zaalshow
17/06: Graspop
18/06: Hellfest
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Tenacious D staat er in ieder geval wel. Jack Black heeft z'n mond voorbijgepraat, al heeft ie het niet specifiek over Hellfest, maar dat ze naar Londen op een rockfestival in Frankrijk staan. Die data komen precies overeen met Hellfest, dus 1+1.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.740
2.411
Tenacious D staat er in ieder geval wel. Jack Black heeft z'n mond voorbijgepraat, al heeft ie het niet specifiek over Hellfest, maar dat ze naar Londen op een rockfestival in Frankrijk staan. Die data komen precies overeen met Hellfest, dus 1+1.
Blijft een bummer dat die niet op Graspop staan.
Die dinsdag 13 juni is zo ook wel een gitaardagje hoor. Tenacious D in Vorst. Kiss in Paleis 12.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Ik zeg het maar gewoon... Als er één festival is dat TOOL heeft geboekt, is het Hellfest. En ik vermoed ook dat ze dat gedaan hebben, samen met Puscifer, maar in de vorm van Nine Inch Nails van dit jaar, i.e. exclusief voor Europa.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.230
5.513
Ik zeg het maar gewoon... Als er één festival is dat TOOL heeft geboekt, is het Hellfest. En ik vermoed ook dat ze dat gedaan hebben, samen met Puscifer, maar in de vorm van Nine Inch Nails van dit jaar, i.e. exclusief voor Europa.
Vrees dat je nog wel eens gelijk zou kunnen hebben. En geeft gelijk het grote nadeel aan van festivals die direct uitverkopen voordat de namen bekend zijn. Ik was voor die combi met alle liefde weer eens naar Hellfest afgereisd, maarja, dat zit er nu niet meer in. Niet dat het die organisatie iets uitmaakt natuurlijk maar vanuit het consumenten oogpunt heeft het eigenlijk alleen maar nadelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.395
625
Ik zeg het maar gewoon... Als er één festival is dat TOOL heeft geboekt, is het Hellfest. En ik vermoed ook dat ze dat gedaan hebben, samen met Puscifer, maar in de vorm van Nine Inch Nails van dit jaar, i.e. exclusief voor Europa.
Ach nee. Hellfest heeft eenmalig uitgepakt naar aanleiding van de eerste post-covid editie. Maar het is toch niet dat die anders bekend stonden om het boeken van exclusives of enorme verrassingen?

Die komen morgen gewoon met Slipknot, Motley Crue, A7X en Iron Maiden. En die gaan alsnog de strafste metalaffiche van het jaar presenteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

won666

Support act
17 mei 2019
1.133
1.192
Vrees dat je nog wel eens gelijk zou kunnen hebben. En geeft gelijk het grote nadeel aan van festivals die direct uitverkopen voordat de namen bekend zijn. Ik was voor die combi met alle liefde weer eens naar Hellfest afgereisd, maarja, dat zit er nu niet meer in. Niet dat het die organisatie iets uitmaakt natuurlijk maar vanuit het consumenten oogpunt heeft het eigenlijk alleen maar nadelen.
Dagtickets moeten nog in verkoop gaan geloof ik ;).
 
  • Wow
Waarderingen: Dr. Hannibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.033
7.127
Ik zeg het maar gewoon... Als er één festival is dat TOOL heeft geboekt, is het Hellfest. En ik vermoed ook dat ze dat gedaan hebben, samen met Puscifer, maar in de vorm van Nine Inch Nails van dit jaar, i.e. exclusief voor Europa.
Ik denk precies dit maar dan SOAD in plaats van Tool. (Is natuurlijk maar een gokje dat nergens op gebaseerd is)

Benieuw naar morgen in ieder geval
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.230
5.513
Met dank aan @wenteldave zie ik net dat Slipknot al een stadion concert in Frankrijk doet op Festival de Nîmes. Lijkt me dan niet dat ze ook nog op Hellfest staan? Of is Frankrijk groot genoeg dat die lage landen logica niet werkt, en ze gewoon vrolijk twee grote festival shows in hetzelfde seizoen spelen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
FkCLUC3X0AItmdy
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Ja... Ik vind 't wel weer vet, al is het echt niet super. The Cult is echt tof! En ja, Porcupine Tree natuurlijk ook. Seether os grappig. En dus geen TOOL of SOAD inderdaad. Die komen gewoon allebei volgend jaar niet.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.133
1.192
Wat me opvalt aan de Hellfest affiche is dat er veel Belgische bands opstaan. Amen Ra mag zelfs een podium headlinen. Verder Cobra The Impaler zelfs op een mainstage. En daarnaast nog Evil Invaders en Schizophrenia (die laatste speelde er vorig jaar ook al geloof ik op de dag van Metallica). Daar tegenover stuurt Nederland blijkbaar slechts twee bands. Wel eentje daarvan zeer hoog op de poster, Within Temptation. En dan nog Peter Pan Speedrock. Heb ik nog Benelux bands over gekeken?


Edit: ook nog Wolvennest, My Dilligence en Doosekader. Wie spot er nog?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken