FR Hellfest 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986

Hellfest_Iron_Tree-1024x644.jpg

Hellfest 2023​


Datum: 16-18 juni 2023
Plaats: Clisson
Land: Frankrijk
Capaciteit: 55000
Eerste editie: 2006

Alle info:
https://festileaks.com/festival/hellfest/2023/
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
eerste geruchten
Iron Maiden, Black Sabbath / Ozzy en AC/DC

themetalcircus.com/noticias/iron-maiden-black-sabbath-acdc-hellfest-2023/
De huidige editie van Hellfest loopt ten einde na het spectaculaire optreden van Metallica, waarmee een droomweekend van de twee wordt afgesloten dat het Franse evenement heeft geduurd, dat een waar pelgrimsoord is geworden voor metalheads van over de hele wereld. Kort voor aanvang van het vuurwerk dat het festival afsluit, heeft de organisatie via de videoschermen laten weten dat volgend jaar Hellfest 2023 zoals gebruikelijk van 16 t/m 18 juni 2023 in Clisson zal plaatsvinden. Daarna speelden ze als track "The Number of the Beast" van Iron Maiden, "War Pigs" van Black Sabbath en een nummer van AC/DC, zoals bevestigd door ons team op het Franse festival.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.035
7.129
Ik had gelezen op het Hellfest forum dat de tracks die worden gespeeld na het festival in de voorgaande jaren ook niets te maken hadden met de line up van het volgende jaar, dus ik verwacht dat dit keer ook niet. Vreemd low effort artikel ook, dat ze überhaupt black sabbath neer zetten in plaats van Ozzy zegt al dat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn denk ik.

Ben wel benieuwd welke bands wel op Hellfest staan. Iron Maiden, Slipknot en Avenged Sevenfold lijken me alvast grote kanshebbers voor een headline spot. RATM misschien ook wel, en Pantera verwacht ik er ook wel al zal het waarschijnlijk niet als headliner zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
of bovenstaande een legit gerucht is kan uiteraard over getwijfeld worden.

Iron Maiden kan ik geloofwaardig vinden omdat ze in 2018 voor het laatst op Hellfest stonden.
Ozzy zou kunnen touren, wat het Black Sabbath gerucht enigszins aandikt of neerhaalt idd.
AC/DC is een wens van de organisatie, Ben Barbaud heeft na Hellfest in interviews desgevraagd gezegd "als AC/DC belt mogen ze komen" (wat geen rare reactie is, uiteraard...)

een ander geruchtje misschien even hier plaatsen:
blijkbaar wordt er gewerkt aan een 4de losse dag, met een headliner die mogelijk nog Lollapalooza / Rock en Seine moet inhalen ?
daarnaast zouden de 3 headliner voor 2023 al gereed staan, volgens geruchten 2 uit VS en 1 uit UK maar wel alle drie met stevige voetsporen in de 80's.
Of dit geruchten zijn die legit zijn, mag aan getwijfeld worden.

Maar, als er suggesties zijn over deze 3 + 1 headliners, shoot!
Roept u maar....
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.035
7.129
Puscifer verwacht ik trouwens ook wel op Hellfest, die zouden er staan in 2021 geloof ik. Zanger heeft al confirmed dat ze volgend jaar in europa zullen zijn,
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.041
10.119
hier is een van de fanmade posters uit het Hellfest forum, zitten soms wel goed uitziende exemplaren tussen
deze vond ik het delen hier wel waard

Bekijk bijlage 2346
Deze is wel echt netjes gedaan hoor. Iemand die goed kijkt naar wat er komend jaar allemaal kan touren. Er zullen veel goede gokken tussen zitten. En Bon Jovi als headliner is wel schitterend hoor.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.035
7.129
Deze poster
hier is een van de fanmade posters uit het Hellfest forum, zitten soms wel goed uitziende exemplaren tussen
deze vond ik het delen hier wel waard

Bekijk bijlage 2346
Volgens mij had deze zelfde persoon meteen 2 posters gemaakt en alle bands die eventueel kanshebbers zijn verdeeld over 2 posters.
Kan alleen die andere poster even niet zo snel terugvinden.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.035
7.129
Yes dat was hem inderdaad, thanks.
Eerste poster is inderdaad wel realistischer (vooral de bovenkant van de line up)
ik verwacht wel dat de uiteindelijke line up een soort mix zal worden van deze 2.

Hellfest is vaak wel erg gedurfd met het boeken van headliners, ik zie ze eigenlijk ook wel ineens Machine Head neerzetten als headliner ms1.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Hellfest is vaak wel erg gedurfd met het boeken van headliners, ik zie ze eigenlijk ook wel ineens Machine Head neerzetten als headliner ms1.
ja inderdaad...
Hellfest is geen grossier in hele grote stadionacts, waardoor ik Rammstein niet zo snel zie gebeuren.
Overigens heb ik het vermoeden dat SOAD pas 2024 een optie gaat worden.

als ik een beetje van de geruchtjes uit ga, dan denk ik:
Faith No More - Iron Maiden - Mötley Crüe en losse dag met Rage Against The Machine.
Def Leppard tourt met the Crüe, kan een goeie combi zijn.
Avenged Sevenfold hebben nog wat in te halen, lijkt me een inkopper, verder hebben ze in 2022 zowat elke act mogelijk al gehad :ROFLMAO:
maar dat is slechts een gokje nu
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.436
4.211
Die posters zijn echt zeer mooi gemaakt wil ik even zeggen en daarnaast ook zeer mooie namen. Al kan ik Bon Jovi wel ten stelligste afraden, die zong nog valser dan de valsheid van Whitesnake in het kwadraat
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.035
7.129
ja inderdaad...
Hellfest is geen grossier in hele grote stadionacts, waardoor ik Rammstein niet zo snel zie gebeuren.
Overigens heb ik het vermoeden dat SOAD pas 2024 een optie gaat worden.

als ik een beetje van de geruchtjes uit ga, dan denk ik:
Faith No More - Iron Maiden - Mötley Crüe en losse dag met Rage Against The Machine.
Def Leppard tourt met the Crüe, kan een goeie combi zijn.
Avenged Sevenfold hebben nog wat in te halen, lijkt me een inkopper, verder hebben ze in 2022 zowat elke act mogelijk al gehad :ROFLMAO:
maar dat is slechts een gokje nu
Weet niet of FNM nou echt gaat touren, ik heb mijn twijfels nog.

Ik ben benieuwd waar ze mee eindigen, inderdaad. Onderstaande kanshebbers kunnen ze nooit allemaal boeken, vooral bovenste 3 zullen niet op een andere plek staan dan headliner lijkt me.
- Iron Maiden
- RATM
- Slipknot
- Motley Crue
- Avenged Sevenfold
- Machine head
- FNM/SOAD als die zouden touren

A7x of machine head zou nog prima als ms2 headliner kunnen. Motley crue misschien ook wel al heb ik mijn twijfels.

Iron maiden, RATM, slipknot met nog a7x en machine head op ms2 zou wel een ideale situatie zijn maar lijkt me iets te stacked.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.289
10.030
Weet niet of FNM nou echt gaat touren, ik heb mijn twijfels nog.

Ik ben benieuwd waar ze mee eindigen, inderdaad. Onderstaande kanshebbers kunnen ze nooit allemaal boeken, vooral bovenste 3 zullen niet op een andere plek staan dan headliner lijkt me.
- Iron Maiden
- RATM
- Slipknot
- Motley Crue
- Avenged Sevenfold
- Machine head
- FNM/SOAD als die zouden touren

A7x of machine head zou nog prima als ms2 headliner kunnen. Motley crue misschien ook wel al heb ik mijn twijfels.

Iron maiden, RATM, slipknot met nog a7x en machine head op ms2 zou wel een ideale situatie zijn maar lijkt me iets te stacked.
Mr. Bungie gaat touren? Is alleen de vraag of Patton deel gaat uitmaken van die tour.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.035
7.129
Iemand op het hellfest verveelde zich weer, leuke posters hoor. Van de bovenste zei hij zelf al dat het niet realistisch was (Nickelback als headliner? wat heeft die gast gebruikt?)
posters zien er verder wel redelijk uit, als je een combinatie maakt van de onderste 2 posters kan je wel op een realistische line up komen gok ik.
als iemand niets te doen heeft, voel je vrij om dit soort prachtige posters voor graspop te maken :p
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.926
1.958
Iemand op het hellfest verveelde zich weer, leuke posters hoor. Van de bovenste zei hij zelf al dat het niet realistisch was (Nickelback als headliner? wat heeft die gast gebruikt?)
posters zien er verder wel redelijk uit, als je een combinatie maakt van de onderste 2 posters kan je wel op een realistische line up komen gok ik.
als iemand niets te doen heeft, voel je vrij om dit soort prachtige posters voor graspop te maken :p
Die eerste is inderdaad een goede grap. Vooral die headliners.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik ga een poging doen om tickets te kopen voor Hellfest. Ik heb mijn hart verloren aan dat festival. Muzikaal tappen ze weliswaar uit hetzelfde vaatje als Graspop, maar het totaalplaatje trekt me over de lijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken