Hear Hear! 2022 - Nieuws & Geruchten

LifeisMusic

Playlistbediener
20 mei 2022
20
13
Buiten Balthazar was het steeds aangenaam met de drukte. Toffe Rock Werchter Classics sfeer, ruimte om te bewegen en buiten bij Liam iemand zien afgetrokken worden (juist voor mij) niks bizars of vervelends gezien.

Wel benieuwd of we nog toekomstige Hear Hear's krijgen, toch een paar eetkramers horen mopperen.
 

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
288
383
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.611
3.153
neen, ik ga die puberale stage-namen niet gebruiken
Haha, dit heb ik inderdaad ook meteen gedacht. Je wil een festival met gitaren en doelgroep 30+ bereiken, maar je festivalnaam en podiumnamen klinken eerder geschikt voor 10-15 jarigen. Als je een serieus publiek wil, neem hen dan ook een beetje serieus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Leuke recensies! Klinkt dat toch wel als een toevoeging. Ben wel bang dar het in het Alcatraz weekend zal blijven vallen :(
 

SommyWillers

Playlistbediener
9 aug 2022
14
38
Een zeer geslaagde dag! Een compacte versie van Pukkelpop die het oudere pukkelpopgevoel met één klap kon terugbrengen.

*Opzet van het terrein was perfect. Een beperkt aantal podia (wat mij betreft verder te reduceren tot één max twee); overzichtelijk terrein; voldoende plaats, zitplaatsen en schaduw; nergens wachtrijen.
*Geen enkele band die echt teleurstelde. Extra punten voor de geweldige sfeer tijdens Liam Gallagher
*Het feit dat het in tenten was, was enorm positief voor de algemene sfeer tijdens de optredens én was ideaal om de brandende zon te ontlopen.
*Het publiek was top. Iedereen kwam echt naar de concerten luisteren, meezingen, bewegen. De gemiddelde leeftijd was ook duidelijk hoger.

Wat mij betreft voor herhaling vatbaar. De vraagt blijft of dit nodig is. Zet deze bands op Pkp, en ik ga naar Pukkelpop. Hopelijk maakt de organisatie nu eens een duidelijke keuze voor hun hoofdfestival....

De uitdaging die ik voor eventuele volgende edities vooral zie:
=>je gaat jaarlijks een gelijk(w)aardige line-up moeten kunnen samenstellen en dat lijkt me een uitdaging te worden indien je daarna ook nog PkP voldoende wil stofferen...
=>het werkt m.i. vooral omdat het compact is. Wat ga je doen als je 30000 bezoekers hebt? Toch hoofdpodium? Dat gaat niet hetzelfde zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Editors, Avalanches DJ en Billy Nomates( gelukkig na 2min naar Girls Against Boys gaan kijken) waren de zwaksten.
Top 3 voor mij waren Parquet Courts, Strand of Oaks en Thurston Moore.
Maar er was echt niets slecht. ook goed geluid. Niet teveel en niet te weinig volk.
ook inrichting terrein, nergens aanschuiven, gratis water en zonnecreme....
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Een zeer geslaagde dag! Een compacte versie van Pukkelpop die het oudere pukkelpopgevoel met één klap kon terugbrengen.

*Opzet van het terrein was perfect. Een beperkt aantal podia (wat mij betreft verder te reduceren tot één max twee); overzichtelijk terrein; voldoende plaats, zitplaatsen en schaduw; nergens wachtrijen.
*Geen enkele band die echt teleurstelde. Extra punten voor de geweldige sfeer tijdens Liam Gallagher
*Het feit dat het in tenten was, was enorm positief voor de algemene sfeer tijdens de optredens én was ideaal om de brandende zon te ontlopen.
*Het publiek was top. Iedereen kwam echt naar de concerten luisteren, meezingen, bewegen. De gemiddelde leeftijd was ook duidelijk hoger.

Wat mij betreft voor herhaling vatbaar. De vraagt blijft of dit nodig is. Zet deze bands op Pkp, en ik ga naar Pukkelpop. Hopelijk maakt de organisatie nu eens een duidelijke keuze voor hun hoofdfestival....

De uitdaging die ik voor eventuele volgende edities vooral zie:
=>je gaat jaarlijks een gelijk(w)aardige line-up moeten kunnen samenstellen en dat lijkt me een uitdaging te worden indien je daarna ook nog PkP voldoende wil stofferen...
=>het werkt m.i. vooral omdat het compact is. Wat ga je doen als je 30000 bezoekers hebt? Toch hoofdpodium? Dat gaat niet hetzelfde zijn...
Blijft mijn vraag: is het eenmalig (omwille van agenda bands) of bewuste keuze.
Indien dat laatste gaat er elk jaar minder en minder rock/indie/post/punk.. op PKP staan vrees ik en vormt die uitdaging geen probleem meer.

Ik ken er weinig die elk jaar zowel HH als PKP gaan doen en muzikaal gezien kies ik dan ook HH.
Heel jammer, want ik vond PKP net zo goed omdat er voor ieder wat wils is (was?). Nu gaan vriendengroepen verdeeld worden over 2 festvals vrees ik.

Mijn gevoel (op basis van de affiches) zegt dat HH het Eppo gedeelte van PKP wordt en dochter Chokri PKP voor haar rekening gaat nemen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.333
Wat mij betreft voor herhaling vatbaar. De vraagt blijft of dit nodig is. Zet deze bands op Pkp, en ik ga naar Pukkelpop. Hopelijk maakt de organisatie nu eens een duidelijke keuze voor hun hoofdfestival....
Dit blijft het pijnpunt. Ik ga niet naar festivals om alleen gitaarbands te zien. Het het feit dat je pakweg Little Simz, Thurston Moore, Future Islands, Charlotte Adigéry, Four Tet, Skepta, Interpol en Slipknot op 1 plek kan zien, maakt Pukkelpop zo geweldig.

Of zoals in 2019: The National én Anderson Paak op 1 dag de show van hun leven te zien spelen. Zou het jammer vinden dat ze dat kapot zouden maken.
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Zet de helft van deze affiche op PKP en het mag bij enkel PKP blijven voor mij.
Want HH was echt heel zwaar. Geen tijd gehad voor praatje of om te eten tot Balthazar/Editors.
Copy paste uit mijn platenkast...
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Dit blijft het pijnpunt. Ik ga niet naar festivals om alleen gitaarbands te zien. Het het feit dat je pakweg Little Simz, Thurston Moore, Future Islands, Charlotte Adigéry, Four Tet, Skepta, Interpol en Slipknot op 1 plek kan zien, maakt Pukkelpop zo geweldig.

Of zoals in 2019: The National én Anderson Paak op 1 dag de show van hun leven te zien spelen. Zou het jammer vinden dat ze dat kapot zouden maken.
Affiche PKP ook gewoon aan kwaliteit (dan nog los van de genres) ingeboet dit jaar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.333
Affiche PKP ook gewoon aan kwaliteit (dan nog los van de genres) ingeboet dit jaar.
Vind de oorspronkelijke lineup in de breedte zelf net wat sterker dan voorgaande jaren. Sowieso qua headliners (Slipknot, Tame Impala en Arctic Monkeys is gewoon een sterk/degelijk trio) en echt kleinere namen (de Castello/Club/Lift/Graveyard dingen). Nadeel is dat er ook meer clashes zijn dan normaal voor mij. En dat er wel wat goede dingen afgevallen zijn.

Tijdens Tame Impala speelt ook Little Simz, Underworld, Jungle, Kelly Lee Owens, Nina Kravitz...
Tijdens Arctic Monkeys speelt ook BadBadNotGood, Four Tet, Bright Eyes.
Jammer zaken. Maar zegt wel dat er veel kwaliteit staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper en Kachelle

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ik vraag me ook af wat ze aan toekomstige headliners kunnen neerzetten die betaalbaar zijn.
Ik neem aan dat Editors niet zo zwaar op het budget drukken.
Voor mij is gewoon de afstand net iets te ver om eerst een dag HearHear te doen en dan weer naar huis om op donderdag terug te keren voor Pukkelpop. Dus hopelijk eenmalig.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
441
233
Hoe gezellig en ok het was, ik vraag me inderdaad ook af hoe rendabel het is geweest.
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Hoe gezellig en ok het was, ik vraag me inderdaad ook af hoe rendabel het is geweest.
Voor de eetkraampjes die niet op foodmarket stonden alleszins niet.
Echt geen kat. Nuja terecht ook prijs/kwaliteit

Ticket was het prijs/kwaliteit wel waard.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken