Hear Hear! 2022 - Nieuws & Geruchten

Verwijderd lid 37800

Campingartiest
21 mrt 2018
68
32
Zelf aanwezig en daarnet even gepolst, effectief in laatste 2 weken 3k+ tickets nog verkocht. Kings of Convenience nu en aangenaam verrast!

Keep you guys updated!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Wouter Janssens

Nieuw lid
8 feb 2016
3
3
Was wel een geslaagd dagje, mag ik niet over klagen.
Ik had vooral schrik voor drukte in de marquee (neen, ik ga die puberale stage-namen niet gebruiken), maar het is er nooit echt druk geweest (en dat heeft imo ook wel wat te maken met de festival-mindset van het aanwezige publiek : geen pubers die constant in een treintje voorbij drukken, enkel mensen die effectief voor de muziek kwamen en met de nodige danspasjes naar een optreden aan het kijken waren, en dat vond ik zeer fijn).

Whispering Sons hebben zich voor de derde keer dit jaar (voor mij dan toch) weer overtroffen, Strand of Oaks waren idd The War on Drugs, zeer goed, ook Future Islands vond ik erg goed. Liam Gallagher was top, maar daarna (Pixies en Editors) ging het wat mij betreft bergaf. Jammer, want ik had goesting in Pixies. Opener Sons heeft een stevige indruk op mij nagelaten. Girls against boys was ook goed, maar ik vond het geluid in de Castello (in het algemeen, maar bij hen in het bijzonder) tegenvallen (die tent ziet er van buiten ook minstens de helft groter uit dan ze in werkelijkheid is).

Ondanks een erg leuke festivaldag mis ik toch het pukkelpopgevoel op de weide. Geen kans om eens even te gaan dansen of zo (hadden ze nu bv. de Lift ook opengedaan met wat volwassen dansmuziek - ik denk bv. aan Defected, Glitterbox, Café d'Anvers, Fuse - had dat denk ik wel leuk geweest) Ook de beer shack (op korte tijd toch een vaste waarde geworden op de weide) vond ik stevig tegenvallen.

Het was kortom een erg leuke dag met zeer goede optredens en een erg aangenaam festivalgevoel, daar dus zeker niet van. Wat mij betreft is dat voor herhaling vatbaar, maar het mag toch wat meer pukkelpop zijn...
 

Verwijderd lid 37800

Campingartiest
21 mrt 2018
68
32
Na Liam een hapje gegeten en gebleven voor de Pixies. Vond ze niet waaaw en stond ook stuk minder volk dan bij LG. De hitjes mee gepikt en me dan maar even gaan strekken in het gras. Balthazar is één zwart gat voor mij, maar de vriendin zei dat het dik in orde was. Editors als afsluiter ook top, waar haalt die Tom Smith zijn energie toch altijd vandaan ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Kachelle

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
147
60
Sons erg goed, Whispering Sons goed, Strand of Oaks bijzonder goed, Pixies tegenvallend, Gallagher best OK, Editors als perfecte afsluiter!
Terrein, eten en drank allemaal in orde.
Fijne dag geweest ondanks de hitte, het stof en de wespen.
 

Verwijderd lid 37800

Campingartiest
21 mrt 2018
68
32
Kings of Convenience ⭐⭐⭐
Billy Nomates ⭐⭐⭐
Whispering Sons ⭐⭐⭐⭐
Strand Of Oaks ⭐⭐⭐⭐⭐
Liam Gallagher ⭐⭐⭐⭐
Pixies ⭐⭐
Balthazar (sterren vriendin) ⭐⭐⭐⭐⭐
Editors ⭐⭐⭐⭐

Echt genoten gisteren, voor herhaling vatbaar.

PS: twee keer mogen douchen enkel en alleen om m'n neus stofvrij te maken 🤣
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Leuk om te horen dat de sfeer goed was en de optredens ook. Hoe bedoel je PKP-gevoel?

En "volwassen dansmuziek", die moet ik onthouden haha.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Mooie verslaagjes. Ik neem m'n stofmasker mee vrijdag.

Pixies zo tegenvallen terwijl die op RW door de meesten zo positief onthaald werden? Slechte setlist? Band niet in vorm? Verder wel jammer dat ik Strand of Oaks moeten missen heb. Zeker nu ik de verslagen lees.

Daarnet stukjes Anna Calvi en Parquet Courts gezien op de stream, klonken beiden erg goed.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
SONS: er zijn al vele nieuwe lichting-bands gekomen en gegaan, maar deze is toch wel van hoog niveau hoor. De nummers lijken misschien wel allemaal wat te veel op elkaar, maar live alleszins een echte topband!

Anna Calvi: revelatie nummer 1! Wat een stem! Zeer weinig interactie, maar ze brengt eigenlijk een soort voorstelling waar je met open mond staat naar te kijken. Misschien iets te veel gesoleer op de elektrische gitaar, maar wij waren echt onder de indruk. Een fan bij hier!

Girls against Boys: goed gespeeld, konden wel op weinig bijval van het publiek rekenen. De tent liep ook meer en meer leeg naarmate het optreden vorderde.

Whispering Sons: zegetocht, een volle marquee was hun deel. Topband.

Battles: blij dat ik gaan kijken ben. Ik vroeg mij op voorhand af of ik het wel een uur ging trekken, maar: ja hoor. Die math-rock met zoveel weerhaken in, zalig! Ze stonden in de kleinste tent en die was maar voor iets meer dan de helft gevuld, maar de mensen die er waren hebben genoten. 'Atlas' blijft een waar anthem natuurlijk.

Wolf Alice: revelatie nummer 2! Eerst keer dat ik ze zag, en werkelijk onder de indruk. Rock (Smile, don't delete the kisses) afgewisseld met rustige nummers (Delicious Things, The last man on earth) en ruigere chaos (Play the greatest hits). Maar vooral: die stem, wauw, wat een bereik, wat een geluid! Dit is Hannah Reed-waardig! Ik hou ook van de podiumattitude van Ellie Rowsell, ietwat apatisch maar voor mij werkt dit compleet. Nu begrijp ik waarom deze band een Mercury-prize-winnende groep is.

Squid: tof, maar bleef niet echt hangen

Liam Gallagher: wat is ie toch goed bij stem zeg! Als je dit vergelijkt met zijn laatste Oasis-jaren, wat een verschil! Top performer natuurlijk, het publiek in een volle marquee at uit zijn hand. Punt van kritiek: te veel Oasissongs toch wel. Leuk en magistraal, maar 3 nummers van zijn nieuwe plaat (waaronder geen Everything is electric), één nummer van As you were en één nummer van Why me? Why not is toch wat te weinig. Wel een Beady Eye-nummer, persoonlijk vind ik dit wel een plus.

Thurston Moore Group: na Liam Gallagher gewoon nog op de tweede rij gaan staan in de kleinste tent, ging nog perfect. Al eens op Rock Werchter gezien, rasartiest, legende en heel goed gitaarspel.

Pixies: vond ik wel goed hoor. Strak en een hoog tempo uiteraard. Wel zie ik liever alle bandleden eens in de picture. Geen David Lovering op lead vocals met La La Love you, geen Paz Lenchantin op een song op lead vocals (zet All I think about you now toch meer in de setlist!), en vooral: Joey Santiago te weinig op de voorgrond met virtuoos gitaarspel. Twee keer Wave of Mutilation was ook wel vreemd (OK, wel eens de surf-versie, maar toch). Persoonlijk wel zeer opgezet met Cecilia Ann in de setlist!

Balthazar: op de tweede rij. Topband, echt wauw! De band genoot er duidelijk ook sterk van!

Editors: was wel OK, maar onder de indruk ben ik er niet meer van haha.

Zeer goede organisatie, Chokri twee keer gezien (bij Anna Calvi en Girls against Boys), aangenaam publiek. Gemiddelde leeftijd was pakweg 44 jaar zou ik zeggen. Nooit langer dan 5 minuten moeten wachten op eten of drank. Hopelijk was dit toch winstgevend en komt er een tweede editie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken