Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Dynamo alcatraz vind ik een goed voorstel.

Zou de andere gmm podia even laten liggen tot we volgend jaar weer een langzame periode hebben in het gmm topic.

Verder zou ik wel snoeien in de namen. Dus ook degene die al doorgestroomd zijn naar main eruit laten.
Voelt een beetje aan of je dan een paar profvoetballers tussen de amateurs zet. Geen eerlijk spel meer.

Maar misschien zelfs per podia ingegeven. Want kan een ne obliscaris ooit van een opeth winnen. En zo staan er meer zwaargewichten in de marquee dan in de metal dome. En jupiler - marquee is meestal een muziekstroming verschil. (Black-prog-death, etc) vs (vooral core stromingen of kleinere punkbands)

Zou de andere gmm podia even laten liggen tot we volgend jaar weer een langzame periode hebben in het gmm topic.

Verder zou ik wel snoeien in de namen. Dus ook degene die al doorgestroomd zijn naar main eruit laten.
Voelt een beetje aan of je dan een paar profvoetballers tussen de amateurs zet. Geen eerlijk spel meer.

Maar misschien zelfs per podia ingegeven. Want kan een ne obliscaris ooit van een opeth winnen. En zo staan er meer zwaargewichten in de marquee dan in de metal dome. En jupiler - marquee is meestal een muziekstroming verschil. (Black-prog-death, etc) vs (vooral core stromingen of kleinere punkbands)
Opeth +10

Dank voor de moeite en de uiteenzetting @MetalLimbo

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe veel interesse er zou zijn in een marquee of metaldome spel, Het zijn natuurlijk allemaal vrij kleine namen en zoals je zelf aangeeft heel erg genrespecifiek.
Dat is juist ook wel een beetje het punt. Niet altijd dezelfde namen, maar ook eens iets meer niche. ;)
Denk ook dat het aantal deelnemers niet iets minder zal zijn maar echt significant minder, en dat je de opzet van het spel ook echt zal moeten aanpassen om er iets leuks van te maken hierdoor
Klopt, die verwachting heb ik ook, zoals ik ook al zei.
Een andere opzet zat ik ook aan te denken, bv. een bracket-spel:

1768699605177.png

Ik vond zelf het voorstel van toekomstige GMM headliners wel leuk, alleen heb je dan wel een korte discussie nodig bij het samenstellen van een startlijst omdat het wat subjectiever is. Alcatraz headliners lijkt me ook leuk en misschien wel de meest logische volgende.
Beide mooie voorstellen inderdaad, al zit je met toekomstige GMM headliners waarschijnlijk toch al weer snel met grotendeels dezelfde namen als het huidige spel, dus daar zou je wellicht beter een tijdje mee kunnen wachten. Voor Alcatraz geldt in wat mindere mate hetzelfde.
Bij een Marquee-spel heb je juist vrijwel uitsluitend met nieuwe namen uit een heel andere hoeken te maken, wat mij het meest verfrissend lijkt. 💁‍♂️

(dit allemaal los van of de volgende Hurt/Heal uberhaupt een metalversie zal zijn natuurlijk, maar kan dan nog geen kwaad om er wat over te discussieren)
Die keuze ligt uiteraard bij ons allen. Wat mij betreft hoeven een metal- en niet-metal-versie elkaar totaal niet in de weg te staan, maar ik begrijp ook als men liever wil wachten met een nieuw spel en/of geen overlap in spellen wil.

Ik zou marquee , marquee 2 , metal dome en Jupiler samen nemen.
Dat worden wel heel erg veel bands, dat lijkt me in de huidige opzet niet te doen.
Misschien zou dat mogelijk zijn in een bracket-vorm, met een 'poule-fase', net als bij een WK/EK voetbal, zeg maar.

Ook bands die er nu al in zaten zou ik er opnieuw inlaten maar dan weet ge natuurlijk ook al dat Parkway Drive bv enorm hoog (weer) gaat eindigen
Daar is zeker wat voor te zeggen, dat was ook al mijn vrees.
Aan de andere kant kunnen bands ook anders scoren in een andere setting.
Zo kan een band die laag scoort op een Main Stage juist hoog scoren in een Marquee (Behemoth, Emperor, Iced Earth, In Flames, King Diamond, Lamb of God).

Waarom staat Apocalyptica in die groene kleur?
Uitgelegd in uitleg:
Er is de nodige overlap qua headliners tussen al deze podia (enkel niet tussen Marquee I en de Jupiler Stage), deze zijn met verschillende kleuren gemarkeerd.
Hebben zowel Marquee (2016) als Metal Dome (2025) geheadlined.

Persoonlijk wil ik ook wel eens headliner van de toekomst doen met bands die nog nooit headliner geweest zijn maar er wel de ambitie voor hebben. In mijn ogen zijn dat bands als Architects, Lorna Shore, Wind Rose, Amon Amarth, ... . Maar dan spreek ik al over of 2030 of 2035.

Probleem alleen is: probeer maar eens een lijst samen te stellen waar iedereen het mee eens. Ge kunt er uw klok op gelijk zetten dat zelfs nu al als iemand Wind Rose geen toekomstige headliner vindt, er al direct op gereageerd gaat worden. Wat geeft dat dan wel niet bij een echte nominatieronde. En hoe wordt bepaald welke bands mogen deelnemen. En wie weet bestaat de headliner van 2050 op dit moment zelfs nog niet eens, wetende dat Sabaton ook pas na 20 jaar headliner geworden is. Nog een andere vraag: zal Metallica ooit headlinen? Moet die band er dan ook in?
Dat is inderaad een interessant, maar lastig uitgangspunt.
Ik denk dat je dan vooraf met een short list zou moeten beginnen, waaraan iedereen nog bands kan toevoegen, zonder dat die gelijk in twijfel getrokken worden (dat kan dan wel in het spel ;) ).
Het ligt uiteraard wel voor de hand dat er veel overlap zou zijn met namen uit het huidige spel (Gojira, Parkway Drive, BMTH, Ghost, etc.)

• Leuk
Waarderingen: won666
Beide mooie voorstellen inderdaad, al zit je met toekomstige GMM headliners waarschijnlijk toch al weer snel met grotendeels dezelfde namen als het huidige spel, dus daar zou je wellicht beter een tijdje mee kunnen wachten. Voor Alcatraz geldt in wat mindere mate hetzelfde.
Bij een Marquee-spel heb je juist vrijwel uitsluitend met nieuwe namen uit een heel andere hoeken te maken, wat mij het meest verfrissend lijkt. 💁‍♂️
We hebben dan toch een andere interpretatie van de term 'toekomstige headliner'
Lijkt me daar daar geen enkele band tussen zit die al headliner is geweest namelijk
Bands als Disturbed, Electric Callboy, Architects, Sleep Token bijvoorbeeld denk ik dan aan
Echt nieuwe headliners dus.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Mijn voorstel is dan ook alleen Marquee (I + eventueel II).
NeO is wel nog nooit headliner van een stage op GMM geweest, dus die kunnen sowieso niet winnen van een Opeth.. ;)
We hebben dan toch een andere interpretatie van de term 'toekomstige headliner'
Lijkt me daar daar geen enkele band tussen zit die al headliner is geweest namelijk
Bands als Disturbed, Electric Callboy, Architects, Sleep Token bijvoorbeeld denk ik dan aan
Echt nieuwe headliners dus.
Sorry, verkeerd gelezen/begrepen inderdaad.

Je kan ook een versie maken waarin je mensen hun top3 beste optredens aller tijden van Graspop laat insturen (eventueel exclusief headliners) en dan gewoon kijken wat er gebeurd met een wat meer willekeurige set aan deelnemende namen. Zo krijg je bijvoorbeeld ook de optie dat je Ne Obliviscaris erbij krijgt of die band waar men een circle pit om de geluids-installatie midden op de Jupiler had om maar wat willekeurigs te noemen.

• Thinking
Waarderingen: BlackwaterPark
Je kan ook een versie maken waarin je mensen hun top3 beste optredens aller tijden van Graspop laat insturen (eventueel exclusief headliners) en dan gewoon kijken wat er gebeurd met een wat meer willekeurige set aan deelnemende namen. Zo krijg je bijvoorbeeld ook de optie dat je Ne Obliviscaris erbij krijgt of die band waar men een circle pit om de geluids-installatie midden op de Jupiler had om maar wat willekeurigs te noemen.
Helmut lotti -10

Dus... er is discussie over twee van dit soort spellen tegelijk, maar vervolgens maken jullie het jezelf ook niet makkelijk door er in twee/drie topics over te gaan babbelen. Handig!
Vier topics inmiddels. ;)
En ja, dat was dus precies wat ik eigenlijk wilde vermijden.. 🙈

Nog een laatste aankondiging voor Samhain Antwerpen. 🔥 🔥 🔥 🔥 🔥 🔥

Bekijk bijlage 18180
Jep, met z'n tweeën.
Vrijdag waarschijnlijk nog naar Trolls & Légendes in Mons (eindelijk voor het allereerst Månegarm! 🙏🤘).
Vrijdag inmiddels ook gekocht, wordt een leuk paasweekendje in Mons en Antwerpen! :cool:🤘
Kijk uit naar:
  • Vrijdag: Månegarm, Saor, Sylvaine, Gloryhammer
  • Zaterdag: Thy Catafalque, Mysticum, Terzij De Horde
  • Zondag: Rotting Christ, Dödsrit, Wolvennest, Blackbraid, Der Weg Einer Freiheit, Predatory Void.
Vetgedrukt de hoofdreden om te gaan iedere dag, maar er staat nog veel meer moois, en met inluisteren komt daar nog eens vanalles bij.. 😁
Zo ben ik de afgelopen dagen echt verknocht geraakt aan zowel Saor als Dödsrit, wat een geweldige bands!
Ik kende ze beide wel van naam, en met name Saor ook wel eens halfslachtig beluisterd, maar nu dus pas het kwartje goed gevallen.

Laatst bewerkt:
Vrijdag inmiddels ook gekocht, wordt een leuk paasweekendje in Mons en Antwerpen! :cool:🤘
Kijk uit naar:
  • Zondag: Rotting Christ, Dödsrit, Wolvennest, Blackbraid, Der Weg Einer Freiheit, Predatory Void.
Vetgedrukt de hoofdreden om te gaan iedere dag, maar er staat nog veel meer moois, en met inluisteren komt daar nog eens vanalles bij.. 😁
Zo ben ik de afgelopen dagen echt verknocht geraakt aan zowel Saor als Dödsrit, wat een geweldige bands!
Ik kende ze beide wel van naam, en met name Saor ook wel eens halfslachtig beluisterd, maar nu dus pas het kwartje goed gevallen.

Behoorlijk jaloers dat jij Saor gaat zien! Die zijn met hun briljante release van vorig jaar en daarna een fabelachtige liveshow in Arnhem heel snel uitgegroeid tot één van mijn favoriete bands.

Dodsrit heb ik vorig jaar ook gezien en dat was heel gaaf, dus gaat zeker één van de hoogtepunten van Samhain worden! Maar sowieso is die line-up stacked met geweldige bands.

Kijk uit naar:

Meer (black) metal kan een weekend nauwelijks worden :D
Hier ook stiekem jaloers op jouw vooruitzicht om Saor te zien en verder vooral benieuwd hoe dat Trolls & Légendes jullie bevalt.

Wist niet zo goed waar het neer te zetten, want een heel nieuw topic maken gezien er nog wel wat tickets vrijkomen op de swap leek me wat overkill.

Heeft iemand toevallig twee tickets over voor Lionheart, Madball, Gideon, Slope morgen in Trix?

Ik hou me aanbevolen, alvast bedankt!

Wist niet zo goed waar het neer te zetten, want een heel nieuw topic maken gezien er nog wel wat tickets vrijkomen op de swap leek me wat overkill.

Heeft iemand toevallig twee tickets over voor Lionheart, Madball, Gideon, Slope morgen in Trix?

Ik hou me aanbevolen, alvast bedankt!
Ik zal ticketswap voor je weer terug aanzetten, zo ben ik er zelf ook aangekomen. Elke prijs akkoord?

Users who are viewing this thread