Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Leuk idee! Lijkt me heel tof, bedankt voor het initiatief @MetalLimbo
Heb ook mijn stem uitgebracht

44 of 54 bands lijkt me echt niet te doen, dan bloed het topic dood voordat het spel af is. Mochten we dat toch gaan doen zal er aardig wat moeten veranderen aan de opzet van het spel neem ik aan.

Bands die niet meer actief zijn meenemen zie ik overigens niet zo het nut van in, lijkt me toch de insteek om de huidige staat van de headliners te beoordelen en niet hoe ze ooit op hun piek waren?

Leuk idee! Lijkt me heel tof, bedankt voor het initiatief @MetalLimbo
Heb ook mijn stem uitgebracht

44 of 54 bands lijkt me echt niet te doen, dan bloed het topic dood voordat het spel af is. Mochten we dat toch gaan doen zal er aardig wat moeten veranderen aan de opzet van het spel neem ik aan.

Bands die niet meer actief zijn meenemen zie ik overigens niet zo het nut van in, lijkt me toch de insteek om de huidige staat van de headliners te beoordelen en niet hoe ze ooit op hun piek waren?
Daar kan ik me ook wel in vinden.
Bands die niet meer actief zijn zou ik persoonlijk erbuiten laten.
Dan zit je natuurlijk wel nog met twijfelgevallen.
Wat doe je bv. met een SOAD of Slayer?

Laatst bewerkt:
Bands die niet meer actief zijn zou ik presoonlijk erbuiten laten.

Slayer zou wel kunnen, SOAD niet, vanwege de kans dat ze nog op Graspop zullen staan. Hetzelfde idee als voor een Metallica.

Het is niet dat er zo veel extra bands bijkomen als we de pre COVID namen er bij nemen. Dus mag zeker wel van mij 🙂
Van 29 naar 54 bands is wel een behoorlijk verschil

Met de 28 bands in de pinkpop/werchter versie lijkt het ruim een maand te duren
Slayer zou wel kunnen, SOAD niet, vanwege de kans dat ze nog op Graspop zullen staan. Hetzelfde idee als voor een Metallica.
Bands die niet meer actief zijn zou ik presoonlijk erbuiten laten.
Ik zie dat net andersom, SOAD zou een paar jaar geleden nog op graspop gestaan hebben en touren komende zomer door europa maar voor slayer betwijfel ik of die ooit nog deze kant op komen

Voor mij zijn SOAD en Slayer wel prima opzich overigens maar bijvoorbeeld ozzy toevoegen vind ik wat nutteloos

Ik zie dat net andersom, SOAD zou een paar jaar geleden nog op graspop gestaan hebben en touren komende zomer door europa maar voor slayer betwijfel ik of die ooit nog deze kant op komen

Voor mij zijn SOAD en Slayer wel prima opzich overigens maar bijvoorbeeld ozzy toevoegen vind ik wat nutteloos

Eens dat het alleen nog actieve bands moeten zijn. Ik zie dan eerder Slayer als een garantie dat die op Graspop staan, als ze deze kant op komen, terwijl het bij SOAD gewoon afwachten is wanneer ze zouden komen of ze dan niet gewoon alsnog op Werchter staan.

Eens dat het alleen nog actieve bands moeten zijn. Ik zie dan eerder Slayer als een garantie dat die op Graspop staan, als ze deze kant op komen, terwijl het bij SOAD gewoon afwachten is wanneer ze zouden komen of ze dan niet gewoon alsnog op Werchter staan.
Tja toch is SOAD nu na jaren eindelijk begonnen met actief te touren en het lijkt ze goed te bevallen, terwijl slayer alleen wat losse shows doet in de VS

Maar goed deze discussie is prima op te lossen middels het stemformulier, we gaan het toch niet eens worden.

Ging voor mij vooral om het feit dat het geen zin heeft om Motorhead of Ozzy erin te gooien gezien die met 100% zekerheid nooit meer op Graspop zullen staan

Ik heb eerlijk gezegd nog liever GNR of Kk's priest als graspop headliner dan Manowar

Je kan zeggen van Axl wat je wilt maar die komt tenminste opdagen en speelt een show

Ja dat is afhankelijk of die twee erbij zitten, als het alleen post covid GMM is, dan zitten KK’s en Manowar er niet bij!

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Goede argumenten van iedereen, waarvoor dank! 👍

Ik neig er zelf nu ook wel naar om de Alcatraz-namen erbuiten te laten, dat voelt toch wat als een 'oneerlijke' vergelijking. T.z.t. kunnen we altijd nog een apart spelletje daarvoor opzetten, mede afhankelijk van het succes van het GMM-spel. ;)

De pre-COVID namen zou ik echter toch wel willen meenemen, aangezien daar toch nog wel de nodige relevante namen tussen zitten als toekomstig headliner.
De rode, niet meer actieve namen zou ik dan wel erbuiten laten, evenals (om voor de hand liggende redenen) Rammstein, Iced Earth en Diablo Radio.
Aerosmith, FNM, Slayer, SOAD en Evanescence zou ik dan nog wel het voordeel van de twijfel gunnen, ook al is de kans klein dat die ooit nog zullen headlinen.

Dan blijven de volgende namen dus over:

1766834706199.png

Daarmee zit je op 46 namen.
Mijn voorstel is dan om op 50 punten voor iedere band te beginnen.
Zodra er nog maar 25 bands overblijven, krijgt iedere band er nog eens 50 punten bij.

Wie kan zich daar in vinden (🤘/🙁)?
Uiteraard valt over individuele namen nog steeds te onderhandelen. ;)

Goede argumenten van iedereen, waarvoor dank! 👍

Ik neig er zelf nu ook wel naar om de Alcatraz-namen erbuiten te laten, dat voelt toch wat als een 'oneerlijke' vergelijking. T.z.t. kunnen we altijd nog een apart spelletje daarvoor opzetten, mede afhankelijk van het succes van het GMM-spel. ;)

De pre-COVID namen zou ik echter toch wel willen meenemen, aangezien daar toch nog wel de nodige relevante namen tussen zitten als toekomstig headliner.
De rode, niet meer actieve namen zou ik dan wel erbuiten laten, evenals (om voor de hand liggende redenen) Rammstein, Iced Earth en Diablo Radio.
Aerosmith, FNM, Slayer, SOAD en Evanescence zou ik dan nog wel het voordeel van de twijfel gunnen, ook al is de kans klein dat die ooit nog zullen headlinen.

Dan blijven de volgende namen dus over:

Bekijk bijlage 17961

Daarmee zit je op 46 namen.
Mijn voorstel is dan om op 50 punten voor iedere band te beginnen.
Zodra er nog maar 25 bands overblijven, krijgt iedere band er nog eens 50 punten bij.

Wie kan zich daar in vinden (🤘/🙁)?
Uiteraard valt over individuele namen nog steeds te onderhandelen. ;)
Ik denk dat we Faith No More ook bij de rode namen mogen tellen. Is ook geen echte hoop meer voor een tour

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ik denk dat we Faith No More ook bij de rode namen mogen tellen. Is ook geen echte hoop meer voor een tour
Heb je eigenlijk wel gelijk in, idem voor Aerosmith (ook al heb ik nog steeds een sprankje hoop..).

Bij nader inzien zouden er ook nog wel wat van de blauwe namen uitkunnen, die waarschijnlijk nooit meer een headlinepositie op GMM zullen innemen, zoals Megadeth (stoppen sowieso na dit jaar), Rob Zombie, Soulfly, en je kunt ook discussiëren over APC, Manowar, Emperor, King Diamond, Deep Purple, en zelfs Nightwish (gaat dat ooit nog wat worden?).

Voor mij persoonlijk zou Black Sabbath met Tony Martin DE ultieme headliner zijn. Maar ja ... gezien de gezondheid van Tony Iomi zal dat ook wel bij een droom blijven, veronderstel ik

Ik heb eerlijk gezegd nog liever GNR of Kk's priest als graspop headliner dan Manowar

Je kan zeggen van Axl wat je wilt maar die komt tenminste opdagen en speelt een show
Ik snap de negativiteit rondom Kk's Priest niet? Die spelen toch ook gewoon hun show als ze geboekt worden?

Voor mij persoonlijk zou Black Sabbath met Tony Martin DE ultieme headliner zijn. Maar ja ... gezien de gezondheid van Tony Iomi zal dat ook wel bij een droom blijven, veronderstel ik

Ik snap de negativiteit rondom Kk's Priest niet? Die spelen toch ook gewoon hun show als ze geboekt worden?
Ik denk niet dat mensen iets tegen kks priest op zich hebben, maar dat is toch geen volwaardige headliner. Zelfs niet voor iets als Alcatraz

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123

Users who are viewing this thread

• wess