Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Wtf. Dat verklaart wellicht waarom ze alleen shows in Rusland hebben staan, zo iemand wil je toch niet meer op je podium hebben.
Ja ze hebben net een EU tour afgerond, hadden kleinere zalen, maar wel allemaal best goed druk. Ik was er als gast in Heerlen bij en zag vanaf het podium wel echt een volle zaal, met genoeg mensen met shirts. Dus of veel mensen weten t niet, of mensen houden de daden los van de muziek, of mensen gaan met hem mee. Maar het verklaard wel waarom de nieuwe aangekondigde shows enkel rusland zijn denk ik ja :ROFLMAO:

• Wow
Waarderingen: Pommer
Ohja ik ben gewoon blind, oeps

Zal die dan ook maar toelichten als je dat verhaal nog niet kende:
De frontman van As I Lay Dying heeft een keer een huurmoordenaar ingehuurd om zijn vrouw om te leggen. (wat gelukkig is mislukt) hij werd hierdoor veroordeeld tot 6 jaar gevangenisstraf maar kwam na 2 jaar weer vrij. Toen is hij vrolijk verder gegaan met zijn band. Hij staat ook wel bekend als een verschrikkelijk persoon om mee te werken, en de omloopsnelheid van de muzikanten is ook aardig hoog. het is tegenwoordig meer Tim & hired guns zeg maar.
je vergeet nog een grappig detail: de huurmoordenaar die hij wilde inhuren was een undercoveragent.
Verder zit hij ook zwaar aan de steroiden (was ook zijn excuses voor de poging tot moord: roid rage), want hij heeft toen de stad of gevangenis aangeklaagd omdat hij afkick verschijnselen kreeg in de gevangenis.

Ja ze hebben net een EU tour afgerond, hadden kleinere zalen, maar wel allemaal best goed druk. Ik was er als gast in Heerlen bij en zag vanaf het podium wel echt een volle zaal, met genoeg mensen met shirts. Dus of veel mensen weten t niet, of mensen houden de daden los van de muziek, of mensen gaan met hem mee. Maar het verklaard wel waarom de nieuwe aangekondigde shows enkel rusland zijn denk ik ja :ROFLMAO:
Hun vorige EU tour is wel geannulleerd omdat zowel de tour manager als alle band members waren opgestapt nadat filmpjes waren opgedoken waarin Tim oa zichzelf slaat, zijn vrouw bedreigd en tegen zijn hond stampt
Maar zoals je zegt zijn er waarschijnlijk veel mensen die zo n zaken niet volgen en totaal niet op de hoogte zijn wanneer ze er tickets voor kopen

ik denk dat ze toch ferm overschatten hoeveel ze gaan verkopen in België. ze kregen de AFAS arena al niet vol vorige keer.
Dat ben ik zeker.. Nu, uit het bericht kan je afleiden dat ze nederland en luxemburg overslaan, misschien hopen ze dat de harde kern met plezier een 3-4 uurtjes rijdt.
Zou me verwonderen dat die zaal vol geraakt voor 90 euro.

Dat ben ik zeker.. Nu, uit het bericht kan je afleiden dat ze nederland en luxemburg overslaan, misschien hopen ze dat de harde kern met plezier een 3-4 uurtjes rijdt.
Zou me verwonderen dat die zaal vol geraakt voor 90 euro.
Vorige keer (in de Afas live) was het iets van 110/120 euro als ik het mij goed herinner. Vind 90 nogsteeds veel overigens hoor.

saw so much respect GIF

In navolging van het onvoltroffen en vermakelijke Pinkpop+Werchter HURT/HEAL spel, dat inmiddels langzaam zijn ontknoping nadert, lijkt het me leuk om ook iets soortgelijks te doen voor Graspop en/of Alcatraz, uiteraard nadat eerdergenoemd spel is afgelopen.

Alvorens een nieuw topic aan te maken hiervoor, wil ik eerst eens even polsen hoe we het spel opzetten op een manier waarin de meesten zich kunnen vinden.

De regels wil ik in principe gelijk houden aan die van eerdergenoemd P+W spel (zie link hierboven). Als iemand nog suggesties voor aanpassingen heeft, laat ze maar horen!

Dan het belangrijkste: welke bands mogen er meedoen aan het spel?
Daarvoor zijn er verschillende opties:
  • alleen GMM headliners post-COVID
  • alle GMM headliners
  • GMM én Alcatraz headliners post-COVID
  • alle GMM én Alcatraz headliners
Qua aantallen zit je dan als volgt:

1766760194727.png

Daar zitten wel nog de nodige twijfelgevallen tussen.
Hier een compleet overzicht van alle opties, met legenda voor alle kleurtjes:

1766760366252.png
1766760391568.png

Om iedereen de mogelijkheid te geven daar zijn zegje over te doen heb ik een online POLL aangemaakt.
Resultaten die boven de 50% eindigen worden meegenomen in het spel.
Allemaal stemmen dus (iedereen uiteraard wel maar één keer graag)! :)

Edit, correctie: Evanescence is uiteraard een speciaal geval, in eerste instantie aangekondigd als headliner, vervolgens 'gedegradeerd' na toevoegen Scorpions, en ook geen afsluiter.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: won666
Nog even als toevoeging:
Het Pinkpop + Werchter spel is gestart met 'slechts' 28 namen, de headliners voor beide festivals van de laatste 5 edities (post-COVID).
Voor GMM alleen zijn dat er al 29, aangezien de headliners voor beide main stages zijn meegenomen.

Als we Alcatraz en/of pre-COVID includeren, lijken dat dus natuurlijk wel heel veel opties te worden.
Toch is gebleken dat zo'n spel vrij snel kan gaan.
Het P+W spel is gestart op 30 november, en nu, na nog geen maand, zijn er nog maar 4 van de oorspronkelijke 28 namen over.

Aangezien we nog 6 lange maanden richting GMM2026 te gaan hebben, lijkt het dus niet zo erg om het spel met aanzienlijk meer namen te starten.

Eventueel zouden we wel bv. kunnen starten met minder punten per band (bv. 50?), en dan later, als er nog maar een bepaald aantal bands over zijn, alle bands een 'boost' met extra punten te geven, of ze allemaal juist weer op 100 punten te zetten.

Ook kan er nog gesleuteld worden aan het aantal te vergeven plus- dan wel minpunten per dag, om het spel sneller te doen verlopen.

Ik heb Alleen GMM post-covid ingevuld EN alcatraz post-covid + nog wat bands.

Ik weet echter niet 100% zeker hoe die eerste moest worden gelezen. Of je daarmee echt de rest wil uitsluiten (en dat default dus sowieso gmm post-covid is) of zoals ik hem invulde, net als de andere drie grote opties.

Herstel. Ik zie nu dat de Alcatraz namen eigenlijk allemaal Graspop-namen zijn maar dan in Dessel lagere posities innemen. Van mij hoeft Alcatraz dus niet te worden meegenomen.

Ik heb Alleen GMM post-covid ingevuld EN alcatraz post-covid + nog wat bands.

Ik weet echter niet 100% zeker hoe die eerste moest worden gelezen. Of je daarmee echt de rest wil uitsluiten (en dat default dus sowieso gmm post-covid is) of zoals ik hem invulde, net als de andere drie grote opties.
Sorry, die optie is inderdaad verwarrend, wist niet echt goed hoe ik dat anders moest aanpakken.
Uitgangspunt is inderdaad GMM post-COVID, die doen dus sowieso mee.
De rest is optioneel.
Als je de eerste optie aanvinkt, vink je dus voor de rest niks meer aan.

Herstel. Ik zie nu dat de Alcatraz namen eigenlijk allemaal Graspop-namen zijn maar dan in Dessel lagere posities innemen. Van mij hoeft Alcatraz dus niet te worden meegenomen.
De Alcatraz-namen zijn (vrijwel) allemaal namen die als headliner op Alcatraz hebben gestaan of zullen staan.
Het spreekt uiteraard voor zich dat veel van die namen op GMM (nog) niet de status van headliner hebben.

Dat is daarom ook wel een goed argument om Alcatraz erbuiten te laten, en daar wellicht later een apart spel van te maken? 💁‍♂️

Goed idee dit! Ik vermaak mij uitermate met het Pinkpop/Werchter spel zonder zelf meegedaan te hebben.

Ik zou net als daar sowieso pleiten voor post-Covid headliners. En dan toch wel Alcatraz en GMM. Daar alleen creëer je al wat fijne tegenstrijdigheden mee😉

Edit: Een metal versie ga ik zeker meespelen. Lekker om even wat anders te doen als het gewone topic gezwam

Eigenlijk heeft alles wat op Alcatraz ooit gestaan heeft ook ooit op Graspop gestaan. Ja toch?

Zou verwachten dat de eerste periode dan zou gebruikt worden om vooral de kleinere Alcatraz-bands te verwijderen, dus dat stuk kan je dan misschien best ineens overslaan.
Dat ongeveer ging ik dus ook van uit @Piebe71 :D

Anyway ik heb m'n stem uitgebracht, ook al snap ik het niet helemaal. Mijn mening is gewoon: focussen op Graspop headliners '96 - '26

Users who are viewing this thread

• wess