Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Aparte setlist van Ghost wel op hun eerste tourgig.

7 nummers van Meliora en maar 1 van Impera

Lekker wel, daar niet van. Zin in volgende week!
Wat een heerlijke setlist is dit! Mocht nog een beetje ouder werk tussen als Con Clavi Con Dio of Body and Blood. Maar ben al blij met de oudere nummers die wel in de lijst staan!

vond impera nogthans een heel sterk album. kaisarion, spillways had ik toch verwacht en watcher in the sky als persoonlijke favoriet.

lijkt eerder een 10 jaar meliora + nieuw album viering

Aparte setlist van Ghost wel op hun eerste tourgig.

7 nummers van Meliora en maar 1 van Impera

Lekker wel, daar niet van. Zin in volgende week!
Had het ook gezien, nogal onverwachte setlist. Ben benieuwd of ze vanavond ongeveer hetzelfde spelen en kijk ook wel uit naar hun show in het Sportpaleis volgende dinsdag

Dan houdt iedereen die jij kent blijkbaar van veel teveel geld betalen voor matig smakend bier, korte tijdsvakken om even een luchtje te kunnen scheppen (lees: roken) en woekerprijzen voor tickets.

Hoor vooral al jarenlang dat het geluid altijd zo goed is. De prijzen is niet zo zeer een probleem dat alleen in de Ziggodome is.

Hoor vooral al jarenlang dat het geluid altijd zo goed is. De prijzen is niet zo zeer een probleem dat alleen in de Ziggodome is.
Je moet je vooral indenken dat Jamel normaal gesproken in zaaltjes staat met 20 mensen zodat hij binnen 1 minuut kan roken en binnen 5 minuten weer terug in de zaal is. In de Ziggo Dome ben je in 5 minuten net de zaal uit.

Ik vind het een geweldige setlist! Balen dat ze niet op Graspop staan. Zou er bijna voor naar die vervloekte Ziggo Dome gaan.
Hoi, mag ik vragen waarom je deze vervloekt vindt? ik vind dit wel een leuke zaal(als Belg)...

Soms snappen ze bij concertzalen mijn vraag niet of alle exits final zijn. Ik vraag dan altijd wat ik moet doen als ik wil roken, ook al ben ik geen roker. Maar op die manier snappen ze tenminste dikwijls wel mijn vraag :ROFLMAO:

Bijvoorbeeld het vroegere Ahoy Rotterdam, ging ik steeds naar de Jumbo er over om te drinken. Veel goedkoper! Maar dat dierf ik daar niet hardop te zeggen ;).

Geluid is prima ja, maar ook in de kleinere venues is dat meestal wel in orde.

De prijzen voor een concert in de Ziggo Dome vind ik wel degelijk buitenproportioneel als ik het vergelijk met bijvoorbeeld 013 of Tivoli. Laat staan met nog kleinere venues. Het zal wellicht verbazing opwekken, maar vandaag de dag is het gemiddelde wat ik voor een concert ticket betaal nog steeds rond de 20/25 euro. Dus ik vind 81 euro voor Ghost heel erg veel geld.

Daarnaast is het volgens gewoon een feit dat Ziggo (en Afas) qua consumpties ook duurder is dan kleinere venues.
En roken is een keuze🤣🤣

Klopt. Ik rook ook al meer dan een jaar niet meer, dus dat probleem valt weg. Maar overprikkeling is ietsje minder een eigen keuze, dus een luchtje scheppen op een moment dat ik daar zelf behoefte aan heb, vind ik geen overbodige luxe.
Drinken ook, of zeg ik nu iets geks?
Je zegt niks geks, want dat is inderdaad een keuze. Alleen vroeg jij naar waarom ik de Ziggo niet fijn vind. En ik vind een lekker biertje drinken tijdens een concert onderdeel van de beleving op zo'n avond. Dus de Ziggo wat dat betreft minder fijn dan andere zalen.

Hoi, mag ik vragen waarom je deze vervloekt vindt? ik vind dit wel een leuke zaal(als Belg)...
Hi. Mag zeker! En als ik vrienden mag geloven, dan is het qua grote venues in België ook niet ideaal. Maar het antwoord waarom ik niet graag in de Ziggo kom, vind je in deze en mijn vorige post.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Geluid is prima ja, maar ook in de kleinere venues is dat meestal wel in orde.

De prijzen voor een concert in de Ziggo Dome vind ik wel degelijk buitenproportioneel als ik het vergelijk met bijvoorbeeld 013 of Tivoli. Laat staan met nog kleinere venues. Het zal wellicht verbazing opwekken, maar vandaag de dag is het gemiddelde wat ik voor een concert ticket betaal nog steeds rond de 20/25 euro. Dus ik vind 81 euro voor Ghost heel erg veel geld.

Daarnaast is het volgens gewoon een feit dat Ziggo (en Afas) qua consumpties ook duurder is dan kleinere venues.

80 euro tov 20/25 is wel een verschil, al vind ik 80 nog een nette prijs, maar ben dat ook al jaren gewend natuurlijk. Vind 80 voor deze tijd nog goedkoop voor de Ziggo zelfs. Was Limp Bizkit niet richting de 140€?

Ghost was in 2019 ook al rond de 50€ dacht ik, dus op zich geen vreemde ontwikkeling.

De drinken is een keuze opmerking was verder niet naar jou bedoeld, maar een grapje naar @Piebe71

Maar als je veel naar concerten wil, moet je zeker niet te vaak naar de Ziggo, dat klopt!

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Jamel
80 euro tov 20/25 is wel een verschil, al vind ik 80 nog een nette prijs, maar ben dat ook al jaren gewend natuurlijk. Vind 80 voor deze tijd nog goedkoop voor de Ziggo zelfs. Was Limp Bizkit niet richting de 140€?
Nee was rond de 90 euro

Denk dat 80-100 wel normaal is in de ziggo tegenwoordig helaas ja.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Jamel
1744803291988.png
1744803390050.png

Kende alleen Fen, mooie naam! 🤘

Met Enisum nog een mooie atmosferische verrassing, helemaal mijn ding!

Dat geldt ook wel voor Waldgeflüster & Eïs, die voor mij ook aan de 'goeie kant' van de black metal staan.
Lekker om al hoofdknikkend met een lekker biertje bij weg te dromen. :)
Beetje vreemd is wel dat deze twee bands als 'duo' worden gepresenteerd, al staan ze op de poster dan weer apart. Natuurlijk kan dat simpel betekenen dat ze allebei Duits zijn.
Aan de andere kant werd er maandag bij de vooraankondiging gezegd dat er 5 bands (waarvan 1 Duitse black metal) zouden worden aangekondigd, dat hadden er dan 6 (en 2) moeten zijn.
Maar het lijkt me sterk dat ze samen gaan optreden, dus dat zal dan wel een foutje zijn geweest.

Author & Punisher klinkt en oogt ook heel interessant als industrial/drone/doom eenmansband met zelfgebouwde instrumenten/apparatuur.

Necrot beetje de vreemde eend, er staat doorgaans niet veel death metal op Samhain.
Klinkt best aardig op het eerste gehoor, al is het mij iets te veel old school death metal.

En dan zijn dit blijkbaar voornamelijk nog maar de namen voor de kleine zaal, ben benieuwd wat er nog bij gaat komen!

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 13867
Bekijk bijlage 13868

Kende alleen Fen, mooie naam! 🤘

Met Enisum nog een mooie atmosferische verrassing, helemaal mijn ding!

Dat geldt ook wel voor Waldgeflüster & Eïs, die voor mij ook aan de 'goeie kant' van de black metal staan.
Lekker om al hoofdknikkend met een lekker biertje bij weg te dromen. :)
Beetje vreemd is wel dat deze twee bands als 'duo' worden gepresenteerd, al staan ze op de poster dan weer apart. Natuurlijk kan dat simpel betekenen dat ze allebei Duits zijn.
Aan de andere kant werd er maandag bij de vooraankondiging gezegd dat er 5 bands (waarvan 1 Duitse black metal) zouden worden aangekondigd, dat hadden er dan 6 (en 2) moeten zijn.
Maar het lijkt me sterk dat ze samen gaan optreden, dus dat zal dan wel een foutje zijn geweest.

Author & Punisher klinkt en oogt ook heel interessant als industrial/drone/doom eenmansband met zelfgebouwde instrumenten/apparatuur.

Necrot beetje de vreemde eend, er staat doorgaans niet veel death metal op Samhain.
Klinkt best aardig op het eerste gehoor, al is het mij iets te veel old school death metal.

En dan zijn dit blijkbaar voornamelijk nog maar de namen voor de kleine zaal, ben benieuwd wat er nog bij gaat komen!
Mooie beschouwing!

Ik hoop zelf dat Author & Punisher op de zondag komt, met daar een mooi programma omheen gebouwd. Dan kan ik mooi voor een dagticket gaan. Wil die act heel erg graag zien. Voor de rest nog geen must sees voor mij op die line-up. Al ken ik een aantal dingen ook niet.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Mooie beschouwing!

Ik hoop zelf dat Author & Punisher op de zondag komt, met daar een mooi programma omheen gebouwd. Dan kan ik mooi voor een dagticket gaan. Wil die act heel erg graag zien. Voor de rest nog geen must sees voor mij op die line-up. Al ken ik een aantal dingen ook niet.
Ik hoop op A&P en High On Fire op 1 dag. De rest kan ik niks mee. Al heb ik vernomen dat er nog wat mooie namen volgen binnenkort.

Ik hoop op A&P en High On Fire op 1 dag. De rest kan ik niks mee. Al heb ik vernomen dat er nog wat mooie namen volgen binnenkort.
Ik ben heel benieuwd. Komen in elk geval wat grotere namen bij. En ik ben ook wel benieuwd of High on Fire headliner is, of dat ze daar nog een band boven gaan plaatsen.

Ik ben heel benieuwd. Komen in elk geval wat grotere namen bij. En ik ben ook wel benieuwd of High on Fire headliner is, of dat ze daar nog een band boven gaan plaatsen.
Ik weet dat ze bezig waren met Paradise Lost, maar geen idee of ze ook daadwerkelijk zijn vastgelegd. Zou ik iig erg blij van worden (heb ze al een tijdje niet meer gezien).

Ik weet dat ze bezig waren met Paradise Lost, maar geen idee of ze ook daadwerkelijk zijn vastgelegd. Zou ik iig erg blij van worden (heb ze al een tijdje niet meer gezien).
Zeker een mooie naam! Past ook goed bij het festival, vind ik. Ik ga die zelf al op Graspop zien, mits het tijdschema dat toelaat en die niet clashen met Julie Christmas.

Pff, zit mezelf alweer lekker te maken voor dit festival. Terwijl ik me eigenlijk al had voorgenomen om die zaterdag sowieso naar Barock Project te gaan. En dan is er in oktober ook nog Desertfest, Soulcrusher, Into the Void en Tumult Festival met allemaal mooie line-ups. De keuze is reuze...

Users who are viewing this thread