Hardrock & Metal Chat

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.036
5.034
Nog nooit meegemaakt wat we zojuist meemaakten op Desertfest.

Headliner Monster Magnet moest daags voor het festival noodgedwongen afzeggen vanwege ziekte van de zanger. Last minute vervanger is Gnome. Staan net allemaal klaar in de volle mainstage in afwachting van hun show. Komt de organisatie op het podium aankondigen dat Gnome op het allerlaatste moment heeft afgezegd. Reden: een half uur voor de show werd een bandlid weggeroepen omdat zijn zwangere vrouw (veel te vroeg) is gaan bevallen. Oplossing: twee andere bandleden doen een DJ-set en bij elke bar in de venue schenken ze een half uur gratis bier.
Goede deal.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jbj

Dagopener
11 okt 2022
666
960
Net even wat video's van Dream Theater bekeken: show van 2u45 met enkele nummers die reeds jaren van de setlist verdwenen zijn, vet! O.a. Octaviarium terug, 20 minuten genieten!

Verder enkele diepe zuchten gelaten voor Labrie.. Uit medelijden weliswaar. Wat heeft hij moeite om te volgen. Blijft toch de zwakke schakel in een live-setting 😔
 

puncturewounds

Campingartiest
2 dec 2023
95
84
463842795_400219769815054_5168103573122141678_n.jpg

Nieuwe namen voor SOH, best tof.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.918
8.939
Ik blijf de line up van dit festival echt zeer teleurstellend vinden, al is opzich een headline show van In Flames op fietsafstand wel aantrekkelijk.
Later nog maar wat meer verdiepen in de line up, of ik het de moeite waard vind.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
1.031
1.117
Ik blijf de line up van dit festival echt zeer teleurstellend vinden, al is opzich een headline show van In Flames op fietsafstand wel aantrekkelijk.
Later nog maar wat meer verdiepen in de line up, of ik het de moeite waard vind.
Is dit een kleinschaliger festival, of hoe moet ik dit zien? Vind er enkel van terug dat het al in 2024 had moeten doorgaan.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.219
3.193
Ik blijf de line up van dit festival echt zeer teleurstellend vinden, al is opzich een headline show van In Flames op fietsafstand wel aantrekkelijk.
Later nog maar wat meer verdiepen in de line up, of ik het de moeite waard vind.
Moet zeggen dat ik er echt nog niet heel warm van word.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.859
12.618
463842795_400219769815054_5168103573122141678_n.jpg

Nieuwe namen voor SOH, best tof.
He verdomme. Zal je altijd zien dat er nu opeens wel leuke namen bij komen. In Flames wil ik wel graag weer eens zien. Mochten ze vervolgens Sylosis, Textures, Decapitated en het heerlijke BAEST op dezelfde dag hebben staan dan vind ik het misschien nog wel de moeite waard voor een dagje.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.734
3.613
He verdomme. Zal je altijd zien dat er nu opeens wel leuke namen bij komen. In Flames wil ik wel graag weer eens zien. Mochten ze vervolgens Sylosis, Textures, Decapitated en het heerlijke BAEST op dezelfde dag hebben staan dan vind ik het misschien nog wel de moeite waard voor een dagje.
Maar het zou me ook niet verbazen als de 3 grootste namen op Graspop staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

MarcoReusel

Dagopener
29 okt 2022
547
945
Dark angel en sacred reich is voor mij wel een rede om te gaan. De rest heb ik zeer weinig mee. Weet niet of dit uitverkoopt maar beslist pas week van tevoren of ik hier heen ga.😄
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
464
1.112
Mooi weekend gehad op DesertFest Antwerpen in het gezelschap van @Dr. Hannibal, @Jamel, @nikita & @theblackmadness

Over het festival zelf heb ik eigenlijk niets negatief te melden. Voldoende keuze aan eten & drinken. Nergens wachtrijen aan bars / toiletten.

Veel goede optredens gezien over het hele weekend met het zwaartepunt duidelijk op de zondag

Mijn Top 5 van het weekend

1. Stoned Jesus (Desert Stage - Zondag)
Door de cancel van MM werden zij gepromoveerd tot headliner van de dag en kregen ze ook een langere speelduur en dat pakte goed uit want dit was voor mij dus de show van het weekend. Vind het vooral tof hoe de rustige stukken plots overgaan in een verschroeiende riff. Verder een setlist die crescendo gaat met "I'm the Mountain" als afsluiter. Sympathieke & grappige frontman ook wel

2. Norna (Canyon Stage - Zondag)
Op zondag had ik verwacht op deze stage een oplawaai te krijgen bij Inter Arma maar dat viel al bij al nog mee in vergelijking met de mokerslag die ik kreeg van opener Norna. Muzikaal deed het mij denken aan de eerste platen van Cult Of Luna met een vleugje Neurosis.

3. Five The Hierophant (Vulture Stage - Vrijdag)
Door een tip van @Jamel deze vorige week nog snel geluisterd en vond het toch interessant klinken dus toch maar de gok gewaagd om Russian Circles te skippen en dat bleek goed uit te pakken.Het is eigenlijk een combinatie van jazz, (doom) metal & drone daarbovenop nog wat wierook in je gezicht en dan wordt het dus best een hypnotiserende en bijzondere ervaring.

4. Karkara (Canyon Stage - Zaterdag)
Psychedelisch rock met Oosterse invloeden. Vond deze wel goed klinken met zowel de gitarist als drummer die zingen. Het deed mij bij momenten wat aan King Gizzard denken.

5. Messa (Canyon Stage - Zondag)
Toffe doom, vond dit live ook veel overtuigender dan op plaat. Op de platen komt de kracht van de zangeres niet helemaal door vind ik.
Dit was wel het enige optreden waar ik tijdens de rustige stukken last had van lawaai aan de bar maar daar kan de band natuurlijk niets aan doen.

En eervolle vermeldingen voor

Kara Delik - Rezn - Inter Arma - Spaceslug - Wolvennest - Causa Sui - Mondo Drag - Delving - Seedy Jezus - Child - Hemelbestormer - Lethvm - Morne - Monolord - The Abbey

En daarnaast ook nog één tegenvallende must-see te melden

Conan kon er niet inkomen, weet eigenlijk niet waarom want eerder dit jaar op Alcatraz vond ik het net heel goed.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Sdg
  • won666