Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
Nog een correctie:

@Royke heeft +10 voor Rammstein niet meegenomen van @The Black:
Rammstein 65 → 75

Correcte lijst:

A Perfect Circle - 105
Aerosmith - 97
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 104
Bad Omens - 85
Behemoth - 80
Bring Me The Horizon - 110
Deep Purple - 84
Def Leppard - 25
Deftones - 80
Emperor - 87
Evanescence - 65
Faith No More - 99
Ghost - 101
Gojira - 123
In Flames - 103
Iron Maiden - 105
Judas Priest - 100
Korn - 105
Lamb Of God - 102
Machine Head - 120
Megadeth - 96
Mötley Crüe - 80
Nightwish - 130
Nine Inch Nails - 115
Parkway Drive - 116
Powerwolf - 83
Rammstein - 75
Rob Zombie - 62
Sabaton - 90
Scorpions - 70
Slayer - 115
Slipknot - 150
System Of A Down - 111
The Offspring - 108
Tool - 113
Twisted Sister - 125

A Perfect Circle - 105
Aerosmith - 97
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 104
Bad Omens - 85
Behemoth - 80
Deep Purple - 84
Def Leppard - 15 (-10)
Deftones - 80
Emperor - 87
Evanescence - 65
Faith No More - 99
Ghost - 101
Gojira - 123
In Flames - 103
Iron Maiden - 105
Judas Priest - 100
Korn - 105
Lamb Of God - 102
Machine Head - 120
Megadeth - 96
Mötley Crüe - 80
Nightwish - 130
Nine Inch Nails - 115
Parkway Drive - 116
Powerwolf - 83
Rammstein - 75
Rob Zombie - 62
Sabaton - 90
Scorpions - 70
Slayer - 115
Slipknot - 150
System Of A Down - 111
The Offspring - 108
Tool - 113
Twisted Sister - 125

• Leuk
Waarderingen: won666
Hoe is het mogelijk dat een sympathieke, oerdegelijke, iconische band als Def Leppard er eerder uit gaat vliegen dan vrouwonvriendelijke posers als Mötley Crüe..? 🤨:rolleyes:

that's not right andre the giant GIF

A Perfect Circle - 105
Aerosmith - 97
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 104
Bad Omens - 85
Behemoth - 80
Bring Me The Horizon - 110 (-10)
Deep Purple - 84
Def Leppard - 25
Deftones - 80
Emperor - 87
Evanescence - 65
Faith No More - 99
Ghost - 101
Gojira - 123
In Flames - 103
Iron Maiden - 105
Judas Priest - 100
Korn - 105
Lamb Of God - 102
Machine Head - 120
Megadeth - 96
Mötley Crüe - 80
Nightwish - 130
Nine Inch Nails - 115
Parkway Drive - 116
Powerwolf - 83
Rammstein - 65
Rob Zombie - 62
Sabaton - 90
Scorpions - 70
Slayer - 115
Slipknot - 150
System Of A Down - 111
The Offspring - 108
Tool - 113
Twisted Sister - 125

Kijken of we die schreeuwerd weg kunnen krijgen.

Samenzwering, let's go!

• Haha
Waarderingen: Piebe71
A Perfect Circle - 105
Aerosmith - 97
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 104
Bad Omens - 85
Behemoth - 80
Deep Purple - 84
Def Leppard - 15
Deftones - 80
Emperor - 87
Evanescence - 60 (-5)
Faith No More - 99
Ghost - 101
Gojira - 123
In Flames - 103
Iron Maiden - 105
Judas Priest - 100
Korn - 105
Lamb Of God - 102
Machine Head - 120
Megadeth - 96
Mötley Crüe - 80
Nightwish - 130
Nine Inch Nails - 115
Parkway Drive - 116
Powerwolf - 83
Rammstein - 75
Rob Zombie - 57 (-5)
Sabaton - 90
Scorpions - 70
Slayer - 115
Slipknot - 150
System Of A Down - 111
The Offspring - 108
Tool - 113
Twisted Sister - 125

Hoe is het mogelijk dat een sympathieke, oerdegelijke, iconische band als Def Leppard er eerder uit gaat vliegen dan vrouwonvriendelijke posers als Mötley Crüe..? 🤨:rolleyes:

that's not right andre the giant GIF's not right andre the giant GIF

Onder andere omdat Def Leppard geen show had en Mötley Crüe wel wat dingen had

• Leuk
Ja, maar ze waren en zijn muzikaal wel vele malen beter dan die prutsers van MC.
En als MM en TL/Rammstein massaal afgestraft worden op hun onzedelijke praktijken, zou dat toch op z'n minst ook voor MC moeten gelden, zou je denken? 🤨

Denk dat er nog wel een verschil zit in actualiteit tussen die drie bands, MM en Rammstein zijn toch een stuk recenter en vaker in het nieuws geweest. Def Leppard klinkt nog steeds goed live en daarmee beter dan dat MC nog klonk, maar ik heb dan toch wel meer genoten van MC in 2023 dan van DL, ookal was DL nog steeds gewoon super. Maar we kunnen morgen altijd wat pluspunten uitdelen aan DL in de hoop dat er nog wat namen eerder het speelveld verlaten ;)

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Ja, maar ze waren en zijn muzikaal wel vele malen beter dan die prutsers van MC (buiten Mick Mars).
En als MM en TL/Rammstein massaal afgestraft worden op hun onzedelijke praktijken, zou je dat toch op z'n minst ook voor MC verwachten? 🤨
Mm wordt waarschijnlijk ook wel afgestraft omdat die nogal een heel slechte live reputatie heeft.

that's not right andre the giant GIF's not right andre the giant GIF
Deftones wou ik er eigenlijk sneller uit maar DL is een makkelijker doelwit. Ik vind de muziek niet goed, maar ze spelen wel nog degelijk. De zanger zingt in toon en de drummer kan het nog desondanks minder middelen. Deftones is echt niet mijn muziek en zelfs fans vinden hun performances slecht. Maar DL is nu een maal een makkelijker doelwit.

Motley Crue ... is nog niet zo erg als Steel Panther? Maar Steel Panther vond ik al goed voordat ik wist er over. Bij Motley Crue heb ik nog nooit verhalen gehoord over dames die op het podium een Aziatische hoer worden genoemd. SP daarintegen ... . En ja de drummer vraagt wel eens om borsten. Een zelfstandige geeamncipeerde vrouw beslist zelf of ze op dat verzoek ingaat. Doet ze dat niet? Even goede vrienden.

Bad Omens probeer ik nog even te sparen tot ze effectief een headlinershow hebben gedaan. Zou eigenlijk ook moeten voor The Offspribg vind ik. Maar even zien of het spel stand houdt nog een half jaar. Indien niet wordt BO mijn laatste doelwit als ze er nog inzitten.

Ik weet wel nog niet goed na DL wie mijn volgend doelwit wordt. Deftones wordt ambetant doelwit denk ik

Denk dat er nog wel een verschil zit in actualiteit tussen die drie bands, MM en Rammstein zijn toch een stuk recenter en vaker in het nieuws geweest. Def Leppard klinkt nog steeds goed live en daarmee beter dan dat MC nog klonk, maar ik heb dan toch wel meer genoten van MC in 2023 dan van DL, ookal was DL nog steeds gewoon super. Maar we kunnen morgen altijd wat pluspunten uitdelen aan DL in de hoop dat er nog wat namen eerder het speelveld verlaten ;)
Dan moeten ze wel eerst vandaag nog maar zien te overleven.. 😉
Maar ik denk dat ik al weet naar wie mijn pünten mörgen gaan.. :devilish:

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Piebe71 en Koekdoos
A Perfect Circle - 105
Aerosmith - 97
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 104
Bad Omens - 85
Behemoth - 80
Deep Purple - 84
Def Leppard - 10 (-5)
Deftones - 80
Emperor - 87
Evanescence - 60
Faith No More - 99
Ghost - 101
Gojira - 123
In Flames - 103
Iron Maiden - 105
Judas Priest - 100
Korn - 105
Lamb Of God - 102
Machine Head - 120
Megadeth - 96
Mötley Crüe - 75 (-5)
Nightwish - 130
Nine Inch Nails - 115
Parkway Drive - 116
Powerwolf - 83
Rammstein - 75
Rob Zombie - 57
Sabaton - 90
Scorpions - 70
Slayer - 115
Slipknot - 150
System Of A Down - 111
The Offspring - 108
Tool - 113
Twisted Sister - 125

• Leuk
A Perfect Circle - 105
Aerosmith - 97
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 104
Bad Omens - 75 (-10)
Behemoth - 80
Deep Purple - 84
Def Leppard - 10
Deftones - 80
Emperor - 87
Evanescence - 60
Faith No More - 99
Ghost - 101
Gojira - 123
In Flames - 103
Iron Maiden - 105
Judas Priest - 100
Korn - 105
Lamb Of God - 102
Machine Head - 120
Megadeth - 96
Mötley Crüe - 75
Nightwish - 130
Nine Inch Nails - 115
Parkway Drive - 116
Powerwolf - 83
Rammstein - 75
Rob Zombie - 57
Sabaton - 90
Scorpions - 70
Slayer - 115
Slipknot - 150
System Of A Down - 111
The Offspring - 108
Tool - 113
Twisted Sister - 125

Motley Crue ... is nog niet zo erg als Steel Panther? Maar Steel Panther vond ik al goed voordat ik wist er over. Bij Motley Crue heb ik nog nooit verhalen gehoord over dames die op het podium een Aziatische hoer worden genoemd. SP daarintegen ... . En ja de drummer vraagt wel eens om borsten. Een zelfstandige geeamncipeerde vrouw beslist zelf of ze op dat verzoek ingaat. Doet ze dat niet? Even goede vrienden.
Sorry, maar je kunt MC echt niet vergelijken met SP.
SP is juist een parodie van bands als MC.

Het over-the-top 'vrouwonvriendelijke' aspect maakt daarbij deel uit van de act/satire, en beperkt zich enkel tot het podium en in-character interviews, waarbij ze ook zichzelf continu op de hak nemen.
Daarbuiten hebben ze juist een goede, vriendelijke, beleefde, respectvolle reputatie onder crews, andere bands en ook fans die ze ontmoeten tijdens meet & greets e.d.
Natuurlijk zijn er velen die hun humor niet begrijpen en/of waarderen, zelfs niet als ze weten dat het satire is, en dat is ieders goed recht.
Over goede/slechte smaak valt immers niet te twisten.

Mötley Crüe daarentegen zijn/waren geen karikaturen, maar daadwerkelijk vrouwonvriendelijk en seksistisch, hetgeen ze zelf grof toegeven.
Zeker in de jaren 80 hebben die (buiten Mick Mars) met honderden, zo niet duizenden vrouwen (vooral groupies) seksueel contact gehad, en lang niet altijd met consent (in veel gevallen waren vrouwen dusdanig onder invloed van drugs en/of alcohol, dat ze ook onmogelijk consent konden geven).
Met name Vince Neil was daarnaast ook niet vies van fysiek geweld jegens vrouwen.

Bad Omens probeer ik nog even te sparen tot ze effectief een headlinershow hebben gedaan. Zou eigenlijk ook moeten voor The Offspribg vind ik. Maar even zien of het spel stand houdt nog een half jaar. Indien niet wordt BO mijn laatste doelwit als ze er nog inzitten.
Dit spel gaat echt niet duren tot aan of na GMM, hoor.. 😅
We zitten nu na 6 dagen al ongeveer op een kwart van het hele spel (37 van 48 bands, 3604 van 4800 punten resterend).
In dat tempo zijn we al na een dag of 24 klaar.
Natuurlijk zal het tempo gaandeweg wel wat af gaan nemen, doordat mensen relatief meer zullen gaan plussen, maar dit gaat echt geen maanden duren. ;)

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
A Perfect Circle - 105
Aerosmith - 97
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 104
Bad Omens - 75
Behemoth - 80
Deep Purple - 84
Def Leppard - 10
Deftones - 80
Emperor - 87
Evanescence - 60
Faith No More - 99
Ghost - 101
Gojira - 123
In Flames - 103
Iron Maiden - 105
Judas Priest - 100
Korn - 105
Lamb Of God - 102
Machine Head - 120
Megadeth - 96
Mötley Crüe - 75
Nightwish - 130
Nine Inch Nails - 115
Parkway Drive - 116
Powerwolf - 83
Rammstein - 75
Rob Zombie - 57
Sabaton - 90
Scorpions - 70
Slayer - 115
Slipknot - 150
System Of A Down - 111
The Offspring - 108
Tool - 103 (-10)**
Twisted Sister - 125

Sorry, maar je kunt MC echt niet vergelijken met SP.
SP is juist een parodie van bands als MC.

Het over-the-top 'vrouwonvriendelijke' aspect maakt daarbij deel uit van de act/satire, en beperkt zich enkel tot het podium en in-character interviews, waarbij ze ook zichzelf continu op de hak nemen.
Daarbuiten hebben ze juist een goede, vriendelijke, beleefde, respectvolle reputatie onder crews, andere bands en ook fans die ze ontmoeten tijdens meet & greets e.d.
Natuurlijk zijn er velen die hun humor niet begrijpen en/of waarderen, zelfs niet als ze weten dat het satire is, en dat is ieders goed recht.
Over goede/slechte smaak valt immers niet te twisten.

Mötley Crüe daarentegen zijn/waren geen karikaturen, maar daadwerkelijk vrouwonvriendelijk en seksistisch, hetgeen ze zelf grof toegeven.
Zeker in de jaren 80 hebben die (buiten Mick Mars) met honderden, zo niet duizenden vrouwen (vooral groupies) seksueel contact gehad, en lang niet altijd met consent (in veel gevallen waren vrouwen dusdanig onder invloed van drugs en/of alcohol, dat ze ook onmogelijk consent konden geven).
Met name Vince Neil was daarnaast ook niet vies van fysiek geweld jegens vrouwen.

Dit spel gaat echt niet duren tot aan of na GMM, hoor.. 😅
We zitten nu na 6 dagen al ongeveer op een kwart van het hele spel (37 van 48 bands, 3604 van 4800 punten resterend).
In dat tempo zijn we al na een dag of 24 klaar.
Natuurlijk zal het tempo gaandeweg wel wat af gaan nemen, doordat mensen relatief meer zullen gaan plussen, maar dit gaat echt geen maanden duren. ;)

Ok ja dat was vroeger Motley Crue. Maar tegenwoordig zijn die ferm ingetoomd, heb ik de indruk. Wat niet goedpraat wat ze vroeger deden. Maar in de jaren 80 was dat schering en inslag. Mochten die dat vandaag allemaal doen (inclusief het slopen van hotelkamers en hun andere fratsen), zouden ze denk ik rap gecancelled worden. In de jaren 80 was er ook geen censuur zoals vandaag, en daarin spelen de sociale media een grote rol denk ik

En iemand van het forum hier (ik zal geen namen noemen) kan bevestigen dat Steel Panther niet alleen maar een grap is. Hij kent een vrouw persoonlijk die op het podium werd gevraagd en daar ongewenst een Aziatische hoer werd genoemd. Als dat niet vrouwonvriendelijk is ... .

Maar ik heb eigenlijk een déjà vu naar vele discussies die al in het Graspop topic gevoerd zijn geweest.

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam
Ok ja dat was vroeger Motley Crue. Maar tegenwoordig zijn die ferm ingetoomd, heb ik de indruk. Wat niet goedpraat wat ze vroeger deden. Maar in de jaren 80 was dat schering en inslag. Mochten die dat vandaag allemaal doen (inclusief het slopen van hotelkamers en hun andere fratsen), zouden ze denk ik rap gecancelled worden. In de jaren 80 was er ook geen censuur zoals vandaag, en daarin spelen de sociale media een grote rol denk ik

En iemand van het forum hier (ik zal geen namen noemen) kan bevestigen dat Steel Panther niet alleen maar een grap is. Hij kent een vrouw persoonlijk die op het podium werd gevraagd en daar ongewenst een Aziatische hoer werd genoemd. Als dat niet vrouwonvriendelijk is ... .

Maar ik heb eigenlijk een déjà vu naar vele discussies die al in het Graspop topic gevoerd zijn geweest.
Ik weet wie je bedoelt, en ook de bewuste vrouw (ken haar niet persoonlijk).
Die discussie is inderdaad gevoerd, en hoeft ook zeker niet opnieuw.

Maar dat gebeurde natuurlijk wel op het podium en binnen de context van hun 'act'.
Ze halen al jaren Aziatisch ogende vrouwen het podium op tijdens het nummer 'Asian Hooker', de naam van het nummer zegt wat dat betreft alles.
Dat dat in haar geval ongewenst en kwetsend was, had uiteraard nooit mogen gebeuren, blijkbaar rammelt er vanalles aan hun selectieprocedure...
Maar dat neemt nog niet weg dat het satirisch was, en het zegt ook niets over hun ware persoonlijkheden buiten de optredens.

Nogmaals, totaal niet te vergelijken met MC.

Laatst bewerkt:
Ja, maar ze waren en zijn muzikaal wel vele malen beter dan die prutsers van MC (buiten Mick Mars).
En als MM en TL/Rammstein massaal afgestraft worden op hun onzedelijke praktijken, zou je dat toch op z'n minst ook voor MC verwachten? 🤨
Ik volg je hierin volledig. De onzedelijke praktijken uit de jaren '60-'80 worden volledig door de vingers gezien, terwijl die imo even problematisch zijn als wat MM en TL recenter uitgestoken hebben. Zo moest de tourmanager van Led Zeppelin de groupies op leeftijd selecteren ("hoe jonger, hoe beter").

En om bij de huidige lijst te blijven: Steven Tyler kon er ook wat van. Die is zelfs speciaal de wettelijke voogd geworden van een minderjarig meisje opdat ze bij hem zou mogen intrekken. Die voogdij is later geëindigd met een gedwongen abortus. Maar door hun status in de muziekgeschiedenis en de "sex, drugs & rock 'n' roll" cultuur die toen heerste, zijn die verhalen slechts voetnoten geworden...

• 100
Waarderingen: MetalLimbo
Ik volg je hierin volledig. De onzedelijke praktijken uit de jaren '60-'80 worden volledig door de vingers gezien, terwijl die imo even problematisch zijn als wat MM en TL recenter uitgestoken hebben. Zo moest de tourmanager van Led Zeppelin de groupies op leeftijd selecteren ("hoe jonger, hoe beter").

En om bij de huidige lijst te blijven: Steven Tyler kon er ook wat van. Die is zelfs speciaal de wettelijke voogd geworden van een minderjarig meisje opdat ze bij hem zou mogen intrekken. Die voogdij is later geëindigd met een gedwongen abortus. Maar door hun status in de muziekgeschiedenis en de "sex, drugs & rock 'n' roll" cultuur die toen heerste, zijn die verhalen slechts voetnoten geworden...
Eens, deze donkere kant van de muziekwereld (zeker niet alleen rock/metal) gaat nog veel dieper en breder dan wij allen durven vermoeden.
Het is natuurlijk een enorm grijs gebied, van lichtgrijs tot donkergrijs tot gitzwart.
Het is aan ons allen individueel om de grens van het betamelijke en acceptabele te bepalen, voor zover we dat kunnen met de ons bekende informatie.

Maar zelfs afgezien van het ethische aspect is MC gewoon kut.. ;)

Users who are viewing this thread