Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
A Perfect Circle - 105
Aerosmith - 97
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 102
Bad Omens - 85
Behemoth - 80
Bring Me The Horizon - 130
Deep Purple - 84
Def Leppard - 49
Deftones - 80
Emperor - 87
Evanescence - 65
Faith No More - 99
Ghost - 101
Gojira - 123
In Flames - 103
Iron Maiden - 105
Judas Priest - 100
King Diamond - 20
Korn - 105
Lamb Of God - 102
Machine Head - 120
Megadeth - 96
Mötley Crüe - 80
Nightwish - 120
Nine Inch Nails - 115
Parkway Drive - 116
Powerwolf - 83
Rammstein - 35
Rob Zombie - 76
Sabaton - 90
Scorpions - 80
Slayer - 115
Slipknot - 140
System Of A Down - 111
The Offspring - 108
Tool - 113
Twisted Sister - 125
Volbeat - 0 (-10)

Leaving See Ya GIF by MOODMAN
Chop chop!! 😂

• Leuk
  • Sad
Waarderingen: Timmetje en MetalLimbo
Oké, maar like dingen als Behemoth, Powerwolf Emperor en In Flames zijn toch geen GMM headliners?
Je vergeet wellicht dat GMM tegenwoordig i.t.t. Werchter/Pinkpop 2 headliners per dag benoemt?
Vandaar ook de lange startlijst.

Je vergeet wellicht dat GMM tegenwoordig i.t.t. Werchter/Pinkpop 2 headliners per dag benoemt?
Vandaar ook de lange startlijst.
Dan nog zouden Behemoth, In Flames en Emperor waarschijnlijk nooit meer benoemd worden tot headliner behalve in een jaar waar het één en ander misgaat

Behemoth is ook de enige afsluiter van 2025 die nooit als headliner benoemd is, zelfs niet met een european exclusive show (Vond het zelf overigens een hele vette show, en leuk dat ze het gedaan hebben maar in de discussie om headlinewaardigheid zou ik ze nog steeds niet heel hoog verwachten)
Emperor en Alice Cooper bv waren alleen headliner omdat de andere mainstage headliner zo gigantisch/duur was dat ze in hun ééntje de dag uitverkochten
In Flames was bij de volgende doorkomst ook een middag mainstage act, en laatste keer sub

Oké, maar like dingen als Behemoth, Powerwolf Emperor en In Flames zijn toch geen GMM headliners?
Wel mee eens, alleen onderschat je Powerwolf een beetje lijkt me. die zijn echt flink gegroeid de laatste jaren (verkopen ook de afas uit oa.) en zijn daarmee toch wel echt een geschikte north stage headliner voor Graspop in mijn ogen. de andere drie niet inderdaad.

• Leuk
Waarderingen: won666
Dan nog zouden Behemoth, In Flames en Emperor waarschijnlijk nooit meer benoemd worden tot headliner behalve in een jaar waar het één en ander misgaat

Behemoth is ook de enige afsluiter van 2025 die nooit als headliner benoemd is, zelfs niet met een european exclusive show (Vond het zelf overigens een hele vette show, en leuk dat ze het gedaan hebben maar in de discussie om headlinewaardigheid zou ik ze nog steeds niet heel hoog verwachten)
Emperor en Alice Cooper bv waren alleen headliner omdat de andere mainstage headliner zo gigantisch/duur was dat ze in hun ééntje de dag uitverkochten
In Flames was bij de volgende doorkomst ook een middag mainstage act, en laatste keer sub

Wel mee eens, alleen onderschat je Powerwolf een beetje lijkt me. die zijn echt flink gegroeid de laatste jaren (verkopen ook de afas uit oa.) en zijn daarmee toch wel echt een geschikte north stage headliner voor Graspop in mijn ogen. de andere drie niet inderdaad.
Dat is een heel andere discussie natuurlijk (die je trouwens ook over sommige South/MS1 headliners zou kunnen voeren).

Voor de opzet van het spel is die echter niet echt relevant.
Je neemt alle North/MS2 headliners mee, of geen enkele.
Dan ook geen Gojira, Parkway Drive, Ghost, Korn, Deftones, Nightwish, etc.
Waar trek je dan de lijn?

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit
Dat is een heel andere discussie natuurlijk (die je trouwens ook over sommige South/MS1 headliners zou kunnen voeren).

Stel je voor, eerst een massale 'Is act X een headliner?'discussie, een discussie die elk ander Festileaks topic wel al eens gehaald heeft.
En dan daarna pas dit spel starten.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss en MetalLimbo

Ik bedoelde ook niet dat ze niet in het spel mogen zitten, maar gewoon dat ik ze niet zo hoog zie eindigen op basis van headlinewaardigheid dat is alles :)
Vandaar dat ik het eens was met de stelling 'het zijn geen GMM headliners'
Het zijn bands die ooit een mainstage hebben afgesloten als headliner, maar met zicht op de toekomst zie ik ze niet als headliner voor toekomstige edities

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ik bedoelde ook niet dat ze niet in het spel mogen zitten, maar gewoon dat ik ze niet zo hoog zie eindigen op basis van headlinewaardigheid dat is alles :)
Vandaar dat ik het eens was met de stelling 'het zijn geen GMM headliners'
Het zijn bands die ooit een mainstage hebben afgesloten als headliner, maar met zicht op de toekomst zie ik ze niet als headliner voor toekomstige edities
Dat is altijd een leuke discussie om te voeren natuurlijk, maar dan kunnen we ons beter naar een ander topic verplaatsen, lijkt me. 🙂

Edit: Overigens ben ik het niet (geheel) met de stelling eens. 😉

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Oh, ik zie het al, hij gaf +10 aan Slipknot..
Daarom is het dus niet alleen handig, maar ook belangrijk dat iedereen de punten en opmaak van de voorganger weghaalt, en de eigen punten ook vet drukt.
Intentie was idd om gewoon +10 aan slipknot te geven. Heb het bericht inmiddels aangepast, sorry voor de verwarring

• Winning
Waarderingen: MetalLimbo
A Perfect Circle - 105
Aerosmith - 97
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 104
Bad Omens - 85
Behemoth - 80
Bring Me The Horizon - 120
Deep Purple - 84
Def Leppard - 25 (-10)
Deftones - 80
Emperor - 87
Evanescence - 65
Faith No More - 99
Ghost - 101
Gojira - 123
In Flames - 103
Iron Maiden - 105
Judas Priest - 100
Korn - 105
Lamb Of God - 102
Machine Head - 120
Megadeth - 96
Mötley Crüe - 80
Nightwish - 130
Nine Inch Nails - 115
Parkway Drive - 116
Powerwolf - 83
Rammstein - 65
Rob Zombie - 62
Sabaton - 90
Scorpions - 70
Slayer - 115
Slipknot - 150
System Of A Down - 111
The Offspring - 108
Tool - 113
Twisted Sister - 125

• Leuk
Waarderingen: won666
A Perfect Circle - 105
Aerosmith - 97
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 104
Bad Omens - 85
Behemoth - 80
Bring Me The Horizon - 110 (-10)
Deep Purple - 84
Def Leppard - 25
Deftones - 80
Emperor - 87
Evanescence - 65
Faith No More - 99
Ghost - 101
Gojira - 123
In Flames - 103
Iron Maiden - 105
Judas Priest - 100
Korn - 105
Lamb Of God - 102
Machine Head - 120
Megadeth - 96
Mötley Crüe - 80
Nightwish - 130
Nine Inch Nails - 115
Parkway Drive - 116
Powerwolf - 83
Rammstein - 65
Rob Zombie - 62
Sabaton - 90
Scorpions - 70
Slayer - 115
Slipknot - 150
System Of A Down - 111
The Offspring - 108
Tool - 113
Twisted Sister - 125

Kijken of we die schreeuwerd weg kunnen krijgen.

• Leuk
  • Wow
Waarderingen: Paddy, Brian en Loek123

Users who are viewing this thread