Wat mij betreft had WT dit ook nog niet verdiend in deze fase, en ik had eigenlijk ook nog niet verwacht dat ze er al zo snel uit zouden liggen.
Ik zag ze toch meer als een 'middle of the road' band, die daardoor nog wel even buiten schot zou blijven, maar dat blijkt dus zeker niet het geval.
Zelf vind ik het wel een aardige band, maar ook geen must-see (wat vaak gezien ook).
GMM ziet ze tegenwoordig blijkbaar ook niet meer echt als headliner, al zetten ze op de donderdag samen met Megadeth (nog een ex-headliner) het relatief zwakke headliner-duo The Offspring en Limp Bizkit (voorheen ook al ex-headliner, ironisch en symbolisch wel dat ze er gelijktijdig met WT uitvliegen) wel kracht bij.
Wat headlinerwaardigheid betreft is een lage klassering voor WT dus wel te verantwoorden, al had ik ze wel op z'n minst in de top-40 of zelfs top-30 verwacht.
Dat de meningen daarover sterk verschillen blijkt echter wel uit de felle strijd die er over WT is geleverd, waarbij ze zelfs een keer op Houdini-achtige wijze aan het hakblok ontsnapten.
Waar de meeste afvallers zonder noemenswaardige tegenstand eruit werden gemind, heeft WT zijn huid behoorlijk duur verkocht, wat toch best lovenswaardig mag worden genoemd:
Bekijk bijlage 17999