Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
Dan is het goed! Halverwege zal ik wel overstappen op Slipknot, als er een band niet mag winnen, dan zijn zij het wel.
Spongebob Squarepants Thumbs Down GIF

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Hoppa, 4 bands eruit op één dag, dat ruimt lekker op, zo zijn we al onder de 40 beland! 😋

Maarrr, er zijn wel weer een paar foutjes ingeslopen...

@Metalhead Liam was zo overweldigd door zijn dubbelklap dat hij vergat zijn eigen minpunten aan Deftones te verwerken: 93 → 90. 😉

@luluasas heeft de punten van @kevinr niet meegenomen (@MarkvD deed het wel goed):
Guns N’ Roses - 17 → 12
Slayer - 110 → 115

Dat had ook gevolgen voor de daaropvolgende punten voor GnR van @BlackwaterPark (-7) en @Piebe71 (-10).
GnR stond bij de nekslag al op 5, dus @Piebe71 had aan -5 genoeg gehad, en heeft daarom nog 5 punten tegoed vandaag! 😁

De correcte lijst:

A Perfect Circle - 108
Aerosmith - 99
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 102
Bad Omens - 80
Behemoth - 90
Bring Me The Horizon - 130
Deep Purple - 99
Def Leppard - 69
Deftones - 90
Emperor - 96
Evanescence - 73
Faith No More - 99
Ghost - 101
Gojira - 123
In Flames - 105
Iron Maiden - 105
Judas Priest - 100
King Diamond - 48
Korn - 105
Lamb Of God - 102
Machine Head - 110
Megadeth - 96
Mötley Crüe - 80
Nightwish - 120
Nine Inch Nails - 115
Parkway Drive - 116
Powerwolf - 83
Rammstein - 56
Rob Zombie - 80
Sabaton - 100
Scorpions - 80
Slayer - 115
Slipknot - 130
System Of A Down - 111
The Offspring - 111
Tool - 96
Twisted Sister - 125
Volbeat - 50

Hoppa, 4 bands eruit op één dag, dat ruimt lekker op, zo zijn we al onder de 40 beland! 😋

Maarrr, er zijn wel weer een paar foutjes ingeslopen...

@Metalhead Liam was zo overweldigd door zijn dubbelklap dat hij vergat zijn eigen minpunten aan Deftones te verwerken: 93 → 90. 😉

@luluasas heeft de punten van @kevinr niet meegenomen (@MarkvD deed het wel goed):
Guns N’ Roses - 17 → 12
Slayer - 110 → 115

Dat had ook gevolgen voor de daaropvolgende punten voor GnR van @BlackwaterPark (-7) en @Piebe71 (-10).
GnR stond bij de nekslag al op 5, dus @Piebe71 had aan -5 genoeg gehad, en heeft daarom nog 5 punten tegoed vandaag! 😁

De correcte lijst:

A Perfect Circle - 108
Aerosmith - 99
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 102
Bad Omens - 80
Behemoth - 90
Deep Purple - 99
Def Leppard - 69
Deftones - 90
Emperor - 96
Evanescence - 73
Faith No More - 99
Ghost - 101
Gojira - 123
In Flames - 105
Iron Maiden - 105
Judas Priest - 100
King Diamond - 48
Korn - 105
Lamb Of God - 102
Machine Head - 110
Megadeth - 96
Mötley Crüe - 80
Nightwish - 120
Nine Inch Nails - 115
Parkway Drive - 116
Powerwolf - 83
Rammstein - 56
Rob Zombie - 80
Sabaton - 100
Scorpions - 80
Slayer - 115
Slipknot - 130
System Of A Down - 111
The Offspring - 111
Tool - 96
Twisted Sister - 125
Volbeat - 50
GNR op -5 zetten vind ik wel mooi, zegt ook iets over de live staat van de band 😅

A Perfect Circle - 108
Aerosmith - 97 (-2)
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 102
Bad Omens - 80
Behemoth - 90
Deep Purple - 99
Def Leppard - 69
Deftones - 90
Emperor - 96
Evanescence - 73
Faith No More - 99
Ghost - 101
Gojira - 123
In Flames - 103 (-2)
Iron Maiden - 105
Judas Priest - 100
King Diamond - 45 (-3)
Korn - 105
Lamb Of God - 102
Machine Head - 110
Megadeth - 96
Mötley Crüe - 80
Nightwish - 120
Nine Inch Nails - 115
Parkway Drive - 116
Powerwolf - 83
Rammstein - 56
Rob Zombie - 80
Sabaton - 100
Scorpions - 80
Slayer - 115
Slipknot - 130
System Of A Down - 111
The Offspring - 108 (-3)
Tool - 96
Twisted Sister - 125
Volbeat - 50

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
A Perfect Circle - 108
Aerosmith - 97
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 102
Bad Omens - 80
Behemoth - 90
Deep Purple - 99
Def Leppard - 69
Deftones - 90
Emperor - 96
Evanescence - 73
Faith No More - 99
Ghost - 101
Gojira - 123
In Flames - 103
Iron Maiden - 105
Judas Priest - 100
King Diamond - 45
Korn - 105
Lamb Of God - 102
Machine Head - 110
Megadeth - 96
Mötley Crüe - 80
Nightwish - 120
Nine Inch Nails - 115
Parkway Drive - 116
Powerwolf - 83
Rammstein - 56
Rob Zombie - 80
Sabaton - 100
Scorpions - 80
Slayer - 115
Slipknot - 140 (+10)
System Of A Down - 111
The Offspring - 108
Tool - 96
Twisted Sister - 125
Volbeat - 50

A Perfect Circle - 108
Aerosmith - 97
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 102
Bad Omens - 80
Behemoth - 90
Deep Purple - 99
Def Leppard - 69
Deftones - 90
Emperor - 96
Evanescence - 73
Faith No More - 99
Ghost - 101
Gojira - 123
In Flames - 103
Iron Maiden - 105
Judas Priest - 100
King Diamond - 45
Korn - 105
Lamb Of God - 102
Machine Head - 115 (+5)
Megadeth - 96
Mötley Crüe - 80
Nightwish - 120
Nine Inch Nails - 115
Parkway Drive - 116
Powerwolf - 83
Rammstein - 56
Rob Zombie - 80
Sabaton - 95 (-5)
Scorpions - 80
Slayer - 115
Slipknot - 140
System Of A Down - 111
The Offspring - 108
Tool - 96
Twisted Sister - 125
Volbeat - 50

@gmm033 is al even bezig hoor, volgens mij heeft die zijn persoonlijke vendetta 😅

[...] Onbegrip is rijpe grond voor haat ;)
🎯Haha, dit is precies waarom ik aan het Tooltrollen ben. Een van mijn maten opperde eens dat ik Tool niet snapte toen ik in onze concertappgroep aangaf dat ik niet mee hoefde naar Tool. Hij was bloedserieus, dus dit is inderdaad een op persoonlijke ervaringen gebaseerde vendetta;)

Voor de duidelijkheid: ik ben nu niet serieus hè, ik vond Tool een prima boeking voor het festival, alleen niet voor mezelf.

En verder gaat het natuurlijk om 'het betwisten van de headlinerwaardigheid van bands die in het verleden headliner van een van de Main Stages zijn geweest, of dat komende editie zullen zijn. Ofwel: wie is/was de ultieme GMM-headliner, met het oog op verleden, heden en toekomst? Ik wil er vooral voor zorgen dat niet Tool met de eer gaat strijken 🤘

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Koekdoos
A Perfect Circle - 108
Aerosmith - 97
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 102
Bad Omens - 80
Behemoth - 90
Deep Purple - 94 (-5)
Def Leppard - 69
Deftones - 90
Emperor - 96
Evanescence - 73
Faith No More - 99
Ghost - 101
Gojira - 123
In Flames - 103
Iron Maiden - 105
Judas Priest - 100
King Diamond - 45
Korn - 105
Lamb Of God - 102
Machine Head - 115
Megadeth - 96
Mötley Crüe - 80
Nightwish - 120
Nine Inch Nails - 115
Parkway Drive - 116
Powerwolf - 83
Rammstein - 56
Rob Zombie - 80
Sabaton - 95
Scorpions - 80
Slayer - 115
Slipknot - 140
System Of A Down - 111
The Offspring - 108
Tool - 96
Twisted Sister - 125
Volbeat - 50

@MetalLimbo dank voor de correctie en dus voor mijn gevoel bonuspunten.
Met pijn in mijn hart bij Deep Purple,
maar die zijn echt geen headliner materiaal meer

En in tegenstelling tot de RW/PP maar drie bands met 120+
Deze Hurt/Heal verloopt echt heel vreemd, ik snap niet hoe dat bands als bizkit er al uit liggen, (en andere als rammstein al zo laag staan) terwijl bands als Megadeth, King Diamond, etc er nog in zitten, terwijl die toch amper volk trekken op zichzelf, en GNR (slechtste performance ooit),
Ha eens. En dat vind ik ook wel het leuke er van. Evanescence is er nog zo eentje die verrassend ongemoeid is gelaten tot nu toe.
En A Perfect Circle staat nog gewoon op 100+. Uiteraard, een toegankelijker naam. Maar veel minder headliner-waardig.
Judas Priest nog steeds op 100 punten. Volgens mij een hele mooie metafoor voor die band op Graspop. Ze staan er zo vaak dat ze het publiek onverschillig laten. De tegenstanders hebben het opgegeven en de fans sloffen maar weer in hun battle vest naar de main om na afloop alweer vergeten te zijn wat ze zagen.
Best vreemd verloop inderdaad, maar toch ook weer niet zo vreemd.

Het lijkt er toch op dat velen vooral de bands minnen die ze om wat voor reden dan ook 'haten', ongeacht hun huidige headlinerwaardigheid.
Bands die tegenwoordig daadwerkelijk (relatief) minder headlinerwaardig zijn, maar minder 'haat' oproepen, blijven daardoor nog aardig buiten schot.

Dat komt ook deels door de opzet van dit spel, met een groter aantal bands t.o.v. het P+W spel, waardoor men zich in de beginfase vrijer voelt om minpunten uit te delen.
Door de grotere spreiding van punten is de noodzaak om favoriete bands te healen vooralsnog een stuk minder aanwezig, al lijkt dat nu wel enigszins te kantelen.
Hoe verder het spel vordert, hoe meer er geplust zal worden, verwacht ik.
Het tempo zal dan ook wel drastisch omlaag gaan..

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Tool - 76 (-10)

Laat de samenzwering beginnen!
Tool eruit! Laten we rollen!
Tool - 88 (+10)

De grootste rommel is wel opgeruimd dus ik focus mij even op wat herstelwerkzaamheden. Het kan toch niet zo zijn dat een van de beste headliners in de geschiedenis van het festival nu onderaan bungelt.
Tool - 81 (-10)
Onderschat Koekdoos' campagne niet.
Het enige waar ik serieus in ben is voorkomen dat jouw anti-Tool complot succesvol wordt 😤
Is het wel een samenzwering als er maar twee mensen aan meedoen? :unsure: 😉
Voorlopig zijn alleen @gmm033 (-30) en @Koekdoos (-14) aan het minnen, tegenover 8 plussers.
Desondanks staat Tool netto momenteel nog steeds in de min.. 😅

• Thinking
Waarderingen: Dr. Hannibal
Limp Bizkit - 0 (-6)
Within Temptation - 0 (-1)

bye bye!
Tempo er maar lekker in blijven houden.
Wat mij betreft had WT dit ook nog niet verdiend in deze fase, en ik had eigenlijk ook nog niet verwacht dat ze er al zo snel uit zouden liggen.
Ik zag ze toch meer als een 'middle of the road' band, die daardoor nog wel even buiten schot zou blijven, maar dat blijkt dus zeker niet het geval.

Zelf vind ik het wel een aardige band, maar ook geen must-see (wat vaak gezien ook).
GMM ziet ze tegenwoordig blijkbaar ook niet meer echt als headliner, al zetten ze op de donderdag samen met Megadeth (nog een ex-headliner) het relatief zwakke headliner-duo The Offspring en Limp Bizkit (voorheen ook al ex-headliner, ironisch en symbolisch wel dat ze er gelijktijdig met WT uitvliegen) wel kracht bij.
Wat headlinerwaardigheid betreft is een lage klassering voor WT dus wel te verantwoorden, al had ik ze wel op z'n minst in de top-40 of zelfs top-30 verwacht.

Dat de meningen daarover sterk verschillen blijkt echter wel uit de felle strijd die er over WT is geleverd, waarbij ze zelfs een keer op Houdini-achtige wijze aan het hakblok ontsnapten.
Waar de meeste afvallers zonder noemenswaardige tegenstand eruit werden gemind, heeft WT zijn huid behoorlijk duur verkocht, wat toch best lovenswaardig mag worden genoemd:

1767364457171.png

Nu WT en GnR eruit liggen, verschuift de aandacht naar andere strijdtonelen.
Het zwaarst betwist worden momenteel Rammstein (om begrijpelijke redenen) en Tool (om minder begrijpelijke redenen).

Daarnaast in de luwte vallen er ook rake klappen bij Bad Omens en Volbeat.
Voor nieuwe headliner Bad Omens was dat wel te verwachten.
Populair onder jonge metalcore-fans, onbekend/onbemind bij het wat oudere publiek.

Volbeat is bij uitstek een 'love it or hate it' band, al zijn ze inmiddels ook een gevestigde en onbetwiste headliner.
Wat mij betreft een band die wel in de top-20 zou thuishoren, maar daar denkt met name @rricken (-50) dus blijkbaar anders over.. 😉

1767367226168.png

A Perfect Circle - 108
Aerosmith - 97
Alice Cooper - 105
Avenged Sevenfold - 102
Bad Omens - 80
Behemoth - 90
Deep Purple - 84 (-10)
Def Leppard - 69
Deftones - 90
Emperor - 96
Evanescence - 73
Faith No More - 99
Ghost - 101
Gojira - 123
In Flames - 103
Iron Maiden - 105
Judas Priest - 100
King Diamond - 45
Korn - 105
Lamb Of God - 102
Machine Head - 115
Megadeth - 96
Mötley Crüe - 80
Nightwish - 120
Nine Inch Nails - 115
Parkway Drive - 116
Powerwolf - 83
Rammstein - 56
Rob Zombie - 80
Sabaton - 95
Scorpions - 80
Slayer - 115
Slipknot - 140
System Of A Down - 111
The Offspring - 108
Tool - 96
Twisted Sister - 125
Volbeat - 50

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Wat mij betreft had WT dit ook nog niet verdiend in deze fase, en ik had eigenlijk ook nog niet verwacht dat ze er al zo snel uit zouden liggen.
Ik zag ze toch meer als een 'middle of the road' band, die daardoor nog wel even buiten schot zou blijven, maar dat blijkt dus zeker niet het geval.

Zelf vind ik het wel een aardige band, maar ook geen must-see (wat vaak gezien ook).
GMM ziet ze tegenwoordig blijkbaar ook niet meer echt als headliner, al zetten ze op de donderdag samen met Megadeth (nog een ex-headliner) het relatief zwakke headliner-duo The Offspring en Limp Bizkit (voorheen ook al ex-headliner, ironisch en symbolisch wel dat ze er gelijktijdig met WT uitvliegen) wel kracht bij.
Wat headlinerwaardigheid betreft is een lage klassering voor WT dus wel te verantwoorden, al had ik ze wel op z'n minst in de top-40 of zelfs top-30 verwacht.

Dat de meningen daarover sterk verschillen blijkt echter wel uit de felle strijd die er over WT is geleverd, waarbij ze zelfs een keer op Houdini-achtige wijze aan het hakblok ontsnapten.
Waar de meeste afvallers zonder noemenswaardige tegenstand eruit werden gemind, heeft WT zijn huid behoorlijk duur verkocht, wat toch best lovenswaardig mag worden genoemd:

Bekijk bijlage 17999
WT is echt zo'n band die voor mijn gevoel altijd enorm de vaart uit een festival dag haalt. Volbeat is vooral hier op het forum waar men er niet veel.mee op heeft volgens mij. Heb ze al vaak gezien, geven altijd volle energie en trokken in 2022 ook echt een bak volk. Maar zoals altijd zijn de voors en tegens hier altijd wel redelijk zwart/wit. Maar dat maakt dit spel dan ook wel weer leuker.

• Leuk
Waarderingen: saurus en MetalLimbo
🎯Haha, dit is precies waarom ik aan het Tooltrollen ben. Een van mijn maten opperde eens dat ik Tool niet snapte toen ik in onze concertappgroep aangaf dat ik niet mee hoefde naar Tool. Hij was bloedserieus, dus dit is inderdaad een op persoonlijke ervaringen gebaseerde vendetta;)

Voor de duidelijkheid: ik ben nu niet serieus hè, ik vond Tool een prima boeking voor het festival, alleen niet voor mezelf.

En verder gaat het natuurlijk om 'het betwisten van de headlinerwaardigheid van bands die in het verleden headliner van een van de Main Stages zijn geweest, of dat komende editie zullen zijn. Ofwel: wie is/was de ultieme GMM-headliner, met het oog op verleden, heden en toekomst? Ik wil er vooral voor zorgen dat niet Tool met de eer gaat strijken 🤘
Haha ja ik was me ervan bewust dat ik met die opmerking een beetje het stereotype van een vervelende Tool fan aanhaalde, grappig dat ik daarmee precies het pijnpunt te pakken heb ;) we zullen wel zien hoe het spel verloopt!

• Haha
  • Geweldig
Waarderingen: gmm033 en MetalLimbo
Haha ja ik was me ervan bewust dat ik met die opmerking een beetje het stereotype van een vervelende Tool fan aanhaalde, grappig dat ik daarmee precies het pijnpunt te pakken heb ;) we zullen wel zien hoe het spel verloopt!
It will be Bloody!!!

Users who are viewing this thread