Persoonlijk hou ik wel van de vastberadenheid waarmee
@Underdog zijn posts hier op het topic zet. Lekker direct, maar zonder vervelende discussies. Vind het persoonlijk wel een verademing.
Tuurlijk, dat is ook dikke prima.

Alleen kloppen de feitjes niet helemaal, wat natuurlijk niet erg is, maar
@saurus corrigeert deze wel gewoon terecht.
COB stond 7 maal op GMM:
- 1999: Marquee I (voor Anathema, Immortal, Mercyful Fate, Cradle Of Filth)
- 2004: Marquee I (voor Dimmu Borgir)
- 2007: Main Stage (voor Slayer, Ozzy Osbourne)
- 2009: Marquee I (headliner)
- 2012: Marquee I (headliner)
- 2015: Marquee (voor Cradle Of Filth)
- 2019: Marquee (voor Eagles Of Death Metal, Stone Temple Pilots)
Ze stonden dus wel al eerder op main stage, en hun status is door de jaren heen toch wel wat veranderd (en liep de laatste keren blijkbaar zelfs wat terug).
Dat zegt echter niet zo heel veel over waar ze eventueel volgend jaar terecht zouden kunnen komen, mochten ze op GMM staan, dat kan wat mij betreft op zowel main (van late middagplek tot sub) als in de Marquee (van vroege avond tot headliner) zijn.
Verder heeft
@Underdog best een punt dat 2007 een ander tijdperk was, maar dat geldt dan net zo goed voor de editie van 2012 die hij eerder noemt, ook toen waren er immers dezelfde 4 (geen 3) podia als in 2007, met slechts 1 main stage en 2 marquees (eerste editie met 2 main stages was in 2014).
En in tegenstelling tot COB hebben Cannibal Corpse, Celtic Frost, Type O Negative en Dimmu Borgir dus juist uitsluitend in de Marquees gestaan.
Dat lijkt me geen kritiek van
@saurus , maar simpelweg een correctie.
Van een echte discussie is volgens mij dan ook geen sprake, want beide verwachten en hopen op een headlineplek van COB in de Marquee volgend jaar (net als ik).