Graspop Metal Meeting 2027

dat annisokay ook maar eens rap de oversteek maakt!
Vreemd genoeg is Annisokay nu van de poster verdwenen..

1784910673072.png
Amaranthe is wel een band die nog op mijn bucket list staat
Wil ik graag eens live zien maar ook net niet graag genoeg om naar een los concert te gaan
verder weinig bijzonder op die posters.
welke band staat er rechts van melissa bonny?
Wizardthrone, symphonic melodic death metal (of 'extreme wizard metal' zoals ze het zelf noemen) supergroup met o.a. Christopher Bowes van Alestorm/Gloryhammer en Mike Barber van Gloryhammer.
Opgericht in 2020 en album uitgebracht in 2021, maar nog nooit live opgetreden.

Hun eerste live optreden staat gepland op 21 november in The Underworld in Londen, daarna gaan ze in januari op tour door VK en Ierland met Alestorm en Battle Beast.

Jaren 90 Faith no More qua energie zou idd wel erg vet zijn ja. Maar of we dat ook daadwerkelijk zouden gaan zien….

En wat betreft SOAD en te groot voor GMM, ja ze verkopen stadions uit in Europa maar dat zijn 8 shows over 6 landen verdeeld ofzo. Die dus een hoop publiek uit omliggende landen trekken. Er was ook maar 1 UK show he. Dus ja dat dat loopt is niet zo gek.

Ik denk niet dat ze te groot zijn nu ineens voor een GMM.
Net als een hoop andere bands uit die tijd zijn ze nu vooral op basis van nostalgie aan het optreden imo.
En daar is op zich niks mis mee, maar ze hebben sinds 2005 geen nieuw album meer uitgebracht.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
En wat betreft SOAD en te groot voor GMM, ja ze verkopen stadions uit in Europa maar dat zijn 8 shows over 6 landen verdeeld ofzo. Die dus een hoop publiek uit omliggende landen trekken. Er was ook maar 1 UK show he. Dus ja dat dat loopt is niet zo gek.

Ik denk niet dat ze te groot zijn nu ineens voor een GMM.
Net als een hoop andere bands uit die tijd zijn ze nu vooral op basis van nostalgie aan het optreden imo.
En daar is op zich niks mis mee, maar ze hebben sinds 2005 geen nieuw album meer uitgebracht.
Het waren 10 shows waarvan 2 in Engeland maar inderdaad niet veel. een uitgebreide tour zullen die ook niet meer doen.
Denk wel dat als die weer een stadiontour doen dat dat weer gemakkelijk uitverkoopt, aangezien de meeste mensen die ze wilden zien waarschijnlijk niet aan tickets zijn gekomen (en geen shows in de benelux, niks in spanje & portugal, etc)
als die een aantal jaren blijven touren zal de verzadiging er wel komen, maar op dat punt zitten we nog niet gok ik

mochten die wel festivals doen zal het RW zijn en zal het heel snel uitverkopen gok ik

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Als men in Dessel:

- 8 van deze headliners weet te boeken (voor het klassement van @Loek123 - niet allemaal realistisch, maar dromen mag toch?) :

01 Gojira
02 Tool
03 Lorna Shore
04 Die Toten Hosen (zijn aan afscheidstournee be\ig, maar dat heb ik meer bands horen zeggen. 1 keer 'Mein größter Feind' horen zou mijn leven significant verbeteren)
05 Lamb Of God
06 Faith No More
07 Queen + Adam Lambert
08 Parkway Drive
09 My Chemical Romance
10 Amon Amarth

- deze bands hun recente annulering laat goedmaken:

Bush
Cattle Decapitation
Drowning Pool
Fields Of The Nephylim
Filter
Flogging Molly
Uada

- en verder nog deze bands aan de line-up toevoegt:

Aephanemer
After Forever
Amenra
Antimatter
Antrisch
Beenkerver
Blackbraid
Blood Abscission
Children of Bodom
Coroner
Crypta
Das Ich
De l'Abîme Naît l'Aube
Die Krupps
Doodseskader
Dool
Draconian
Five The Hierophant
Fleshgod Apocalypse
Grima
Heidevolk
Houle
Iggy Pop
Ihsahn
Immolation
In Mourning
Initation
Insomnium
Iotunn
Journey
Kampfar
Kerry King
Meshuggah
Messa
Miserere Luminis
Møl
Múr
Ne Obiviscaris
Neckbreakker
Omnium Gatherum
Orbit Culture
Pain
Pierce The Veil
Psychonaut
Rotting Christ
Saor
Severe Torture
Sisters of Mercy
Sylosis
Terzij De Horde
The Ocean
Triagone
Urne
Vanaheim
Whitechapel
Wolvennest

dan:

- koop ik een ticket
- ben ik een gelukkig man
- totdat de timetable bekend wordt gemaakt...

Morgen alvast een scouting trip naar Stonehenge in Steenwijk, even zien of Rotting Christ, Immolation en Severe Torture al genoeg in vorm zijn voor volgend seizoen :cool:

Als men in Dessel:

- 8 van deze headliners weet te boeken (voor het klassement van @Loek123 - niet allemaal realistisch, maar dromen mag toch?) :

01 Gojira
02 Tool
03 Lorna Shore
04 Die Toten Hosen (zijn aan afscheidstournee be\ig, maar dat heb ik meer bands horen zeggen. 1 keer 'Mein größter Feind' horen zou mijn leven significant verbeteren)
05 Lamb Of God
06 Faith No More
07 Queen + Adam Lambert
08 Parkway Drive
09 My Chemical Romance
10 Amon Amarth

- deze bands hun recente annulering laat goedmaken:

Bush
Cattle Decapitation
Drowning Pool
Fields Of The Nephylim
Filter
Flogging Molly
Uada

- en verder nog deze bands aan de line-up toevoegt:

Aephanemer
After Forever
Amenra
Antimatter
Antrisch
Beenkerver
Blackbraid
Blood Abscission
Children of Bodom
Coroner
Crypta
Das Ich
De l'Abîme Naît l'Aube
Die Krupps
Doodseskader
Dool
Draconian
Five The Hierophant
Fleshgod Apocalypse
Grima
Heidevolk
Houle
Iggy Pop
Ihsahn
Immolation
In Mourning
Initation
Insomnium
Iotunn
Journey
Kampfar
Kerry King
Meshuggah
Messa
Miserere Luminis
Møl
Múr
Ne Obiviscaris
Neckbreakker
Omnium Gatherum
Orbit Culture
Pain
Pierce The Veil
Psychonaut
Rotting Christ
Saor
Severe Torture
Sisters of Mercy
Sylosis
Terzij De Horde
The Ocean
Triagone
Urne
Vanaheim
Whitechapel
Wolvennest

dan:

- koop ik een ticket
- ben ik een gelukkig man
- totdat de timetable bekend wordt gemaakt...

Morgen alvast een scouting trip naar Stonehenge in Steenwijk, even zien of Rotting Christ, Immolation en Severe Torture al genoeg in vorm zijn voor volgend seizoen :cool:
Heerlijk lijstje, maar had ook niet anders verwacht van mijn festivalbuddy! :cool:😉
Veel plezier morgen! 🤘

Users who are viewing this thread