Ook mijn verslagje toch maar eens delen en hopelijk hierna de topic voor 2027 beter volgen. Heb dit half slapend geschreven dus excuses voor alle taal fouten.
En met dit te schrijven realiseer ik me dat ik geen voet in de marquee heb gezet.
Donderdag:
Eerste dag dus lekker vroeg daar.
Combichrist (7) kende ik niet maar vanaf de tribune klonk het wel redelijk goed.
Sleep theory (9) geweldig optreden leuke sfeer. als ze zo doorgaan gaan ze het wel ver schoppen. Durf te zeggen dat ik live mischien beter vind dan op plaat.
Wind rose (6) vrienden wilden gaan zien maar helemaal niet mijn ding. Kende alleen diggy hole. Weet niet of het met het geluid te maken had maar alle nummers klonk op een gegeven moment hetzelfde. (Of mischien een beetje gepakt van de hitte) optreden gaat heel snel vergeten worden.
Lake view Even gaan loeren klonk wel inorde.
A Day To Remember (7) 13 jarige ik vond dit geweldig 30 jarige ik niet zo. Vooral nostalgie en toch maar meebrullen en springen. Jeremey was beter bij stem dan de vorige keer dat ik ze zag.
Pennywise (7) het enige wat ik kan zeggen is dat ik me heb geamuseerd in de pit en mijne voet pijn gedaan heb.
President (8) Uit curiosity gaan kijken en heb het me niet beklaagd! Wat een muzikanten en wat een stem. Zou een 9 geven maar is duidelijk nog wat te weinig materiaal om de volledige set te vullen waardoor het soms wat stil viel.
The dillinger escape plan heb het een kans gegeven maar was niet mijn ding ben na 3 (?) nummers door gegaan.
Vrijdag:
Infected rain (7) klonk goed van ver. mooie stem en opvallende verschijning. Ondanks dat ik hier normaal niet naar zou luisteren me heel goed geamuseerd.
Let Live (5) Klonk wat plat en overal opkuipen word wat afgezaagd (sorry not sorry)
Trivium (9) headline waardige show! Band heeft precies een 2e adem gevonden. Perfect gekozen set list en zeer goed geluid.
We Came as romans (5) op plaat vind ik dit heel goed en luister ik er regelmatig naar maar dat komt er live dus helemaal niet uit.
Breaking Benjamin (8) Ken er eigelijk nix van maar met vrienden meegegaan. Klonk zeer strak en het geluid was goed afgesteld. En concert zoals het moet.
Knocked loose (7,5) Na mijn voet pijn te doen bij Pennywise wat slimmer geworden en uit de pit gebleven want wil mijn dodentocht niet in gevaar brengen

je kan erover zeggen wat je wil maar hebben imo wel bewezen dat de het verdienen om er te staan ookal is het waarschijnlijk een beetje te vroeg. Geluid zat goed. Brian zijn stem (love it or hate it) leek me niet 100%. De pyro was bij momenten niet helemaal tegoei afgesteld. Was raar voor mij om vanaf de zijkant toe te kijken ipv in de pit.
Zaterdag:
De beste dag voor mij! Ben voor de eerste keer ooit niet bij de mainstages weggeweest

Fleddy melculy (7) was niet de bedoeling om zo vroeg al hier te zijn maar het verkeer zat goed. Goed genoeg en entertainment genoeg. Vriende groep is overtuigd dat Pommelien even op graspop stond.
POD vanaf de tribune gezien met een ijskoffie in de hand. Klonk op zich goed maar niet genoeg aandacht besteed om score te geven.
Malevolence (8) nog een band die het ver gaat schoppen als ze zo doordoen. Was aangenaam verrast.
Hollywood undead (6) Beter als de vorige Keer maar niet top.
Three days grace (7) Gekeken vanaf de South stage. nostalgie en meebrullen. Ben er we nog niet uit od het een meerwaarde is de Adam terug is. Klonken wel goed samen.
Ice Nine Kills (6,5) Ik hou enorm van Ice Nine Kills en het horror thema maaaaaar. Hier moet toch een houdbaarheids datum op staan. De nummers blijven top met catchy meezingers maar de show word wel saai als je het al eens (of in mijn geval 2x) hebt gezien. Mss tijd voor een volledig nieuwe setlist? (Gelukkig al enkele nieuwe nummers) Stonden aan de catwalk waar het geluid niet optimaal was maar wel draagbaar.
Babymetal (7) Na INK snel ons voedsel plan uitvoeren (met 2 focaccia pizza halen en 2 ander drinken halen) zodat we babymetal van net achter de witte platen konden zien. Hebben helemaal niets met babymetal maar het moest voor goede plaatsen voor Bad Omens. Was eigelijk aangenaam verast (zeker na 2024). Hoewel het niet mijn ding was wel volop meegedaan uit respect. En na het optreden tot de 3e rij kunnen doorlopen.
Architects (7,5) (gekeken vanaf North stage) Mijn lievelings band sinds ik 16 was en al 10 keer gezien. Muzikaal zat het goed. Het geluid was aan deze kant wel niet 100% maar nog steeds goed. Voor de rest ik kan alleen maar zeggen wat iedereen zegt: Sam zijn cleans en growls zijn inorde zijn hoge screams helemaal niet. Op de schermen leek je ook soms aan zijn gezicht te zien dat het niet was zoals het moest. Hopelijk nemen ze snel eens rust (na die tour in het najaar?) Of een stem coach want dit gaat niet goed aflopen.
Bad omens (10) Hier ga ik heel even heel biased zijn. Het concert waar ik het meeste naar uitkeek. Ik volg ze al 10 jaar (sinds het begin) maar door omstandigheden nog nooit live aan het werk gezien en ze stelde niet teleur. Wat een muzikanten en wat een stem heeft Noah! Geluid was ook perfect. Vond het een prachtige show met het licht en de lazers. Zeker voor herhaling vatbaar! Dan wel geen open topje aandoen mijn bh zat vol confetti

BMTH (8,5) na bad omens besloten BMTH vanop afstand te kijken om de show eens tegoei te zien. Top show ookal haalde het verhaal de vaart soms wat uit het optreden. Geluid was ook hier perfect. Oli klonk beter als in 2024 en het zijn stuk voor stuk top muzikanten. Had liever geen regen maar doordat de weergoden het perfect getimed hadden was de regen ineens super. Minpunt aan de regen was dat mijn bh nog altijd vol confetti zat die nu ineens ook zeiknat was en dus heel vies voelde.
Zondag:
De minse dag voor mij en kreeg ook voor het eerst last van de hitte. (Had eigelijk zin om thuis the blijven)
Europe (7) deden wat moet, klonk goed en natuurlijk veel meezingers
Foreigner Stukje gezien was het snel beu
Set it off (7) Dacht ze niet te kennen maar kende blijkbaar wel wat nummers. Vanaf de tribune gezien en de sfeer en het geluid leek goed te zitten.
Alice Cooper (6) Ice Nine Kills heeft de houdbaarheids datum nog niet bereikt opa Alice jammer genoeg wel (imo). Al vaak gezien en altijd goed geweest maar voor mij is het nu wel genoeg geweest (vermoord me aub niet).
Electric callboy (6) Heb het gevoel dat ik ze 10x aan het werk heb gezien op diverse frstivals de afgelope 2 jaar. Nog altijd een feestje maar het feestje word een beetje saai.
Def Leppard (7,5) ( gezien vanaf south) vrienden waren indertussen al naar huis maar voor mij was het: belofte maakt schuld. Ik had het kind van kennisen beloofd vanvoor te gaan staan bij Sabaton dus ongewild ook DL moeten kijken. Was eigelijk aangenaam verast. Kende nix maar het klonk wel goed.
Sabaton (8) Niet mijn ding maar heb het leren appreciëren. Vette show! Alleen is mijn festival hier beetje zuur geeindigd. Had een kind (allez 11 jaar) voor me staan maar iemand vond het nodig om met zijn edele delen express tegen mijn kont te wrijven (ik had een dun sport shortje aan dus voelde alles) en met een van zijn armen over mijn shouder me halvelinge vast houden. Durfde niet echt iets te ondernemen op het moment (had een kind dat niet van mij was bij en dat was mijn prioriteit) maar de mannen naast ons hadden het gelukkig redelijk snel door en namen ons onder hun vleugels. (Kleine heeft ook nog even in een van hun nekken gezeten had de tijd van zijn leven! Ook heeft hij niet doorgehad dat ik onconfortabel was) Ik weet dat elkaar aanraken niet te vermijden is tijdens een concert zeker helemaal vooraan maar dit was echt express en voelde vies. Had hier beter een melding van gemaakt bij nader inzien.