Graspop Metal Meeting 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lars.
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
@MetalLimbo

Geen idee of het de bedoeling nog is, maar kwaad zal het niet kunnen, mijn bespreking nog over Bulls On Parade

Bulls On Parade: Euh ja ... ik ga hoe dan ook zien want dat is tijdens de meeting. Ik ga iets zeggen dat heel aardig gaat klinken maar ik vind BOP beter dan RATM. MAAAAAARRRRR, en dit is een grote maar, ik moet hier en nu wel toegeven dat da pure vriendjespoletiek is. Kijk, ik ben eigenlijk geen grote RATM fan. Tom Morello op de line up deed mij dus niks. Maar hoe zit het dan met die vriendjespoletiek? Een kameraad van speelt gitaar in die band ;). Maar los daarvan ... ik geniet harder van BOP op een bepaalde manier waar ik geen geld aan uit gegeven heb dan van RATM dat ik eigenlijk de songs niet goed vind en dan nog eens 100 euro aan uit gegeven heb ... allee denk ik want ik heb ze nog nooit gezien voor 100 euro, wel Prophets Of Rage maar dat was op Pukkelpop ook. En die pit was goe. Maar ik was daar hoofdzakelijk voor andere bands. Maar dan is dat anders , een andere ...beleving zeg maar. Zonder meeting was ik gaan piepen mits geen overlappingen maar dus puur uit vriendjespoletiek, met de meeting zal ik er zijn.

Nu ik eigenlijk toch bezig ben, fuck it, ik ga ook het zijprogramma nog bespreken 😅. Het zal veel zijn "even gaan piepen" maar als ik er nu was, dan was ik vooral aan het verkennen

Natuurlijk ik ben op dit eigenste moment nog niet op de wei omdat ik deze avond nog tot laat moest werken (na die zwemtraining). Dus eigenlijk is alles een won't go op zich voor mij, maar ik zal doen als of wanneer ik op de wei was.

Dj Carl: leuk voor een 20 tal minuten maar dan heb ik toch ook iets van ... dit kan even goed tijdens een fitnesstraining of in mijnen bureau

Sonic Triad: Ken ik niet, maar als de geruchten kloppen dat dat het Antwerp Metal Fest team is zijn dat eigenlijk mensen die ik wel persoonlijk ken (ik was op Antwerp Metal Fest dit jaar als vrijwilliger) en dan had dat wel leuk geweest

DJ Andries Beckers: Ik ken hem een KLEIN beetje, hij weet misschien ook wel een beetje wie ik ben. Ik heb bv ooit gefigureerd in een filmpje van Goe Vur In Den Otto en daar deden Andries en Alex Agnew ook in mee. Ik ben hem ook eens tegen gekomen op de fiets, hij in de auto, en toen hebben we gezwaaid naar elkaar. Ik had toen een band shirt (ik weet niet meer welke band) aan en hij had een grote banner van Diablo Blvd (zijn vroegere metal band, samen met Alex Agnew) op zijn auto. Dat was in Berchem toen. En toen hebben we gezwaaid naar elkaar. Als radiopersoonlijkheid vind ik Andries sympathiek. Ik weet dat hij een goede muzieksmaak heeft. Dus ik zou zeker even gaan piepen zijn.

Omdat Het Kan & Average Rob: Daar was ik uit nieuwsgierigheid ook wel eens gaan piepen

Dj Fleddy Melculy: Fleddy is een leuke band, die mash ups zijn soms grappig, ook daar was ik wel eens even gaan piepen

Dj Natachelet: nope. Ik zal er dit weekend wel eens even mee in contact komen maar dat is omdat ze bijna onvermijdelijk is

Deaftones: Geen Deftones fan, dus dit laat ik aan me voorbij gaan

Nin UK: benieuwd! Hier ga ik wel even naar toe gaan denk ik. Allee zonde dat die maar 30 minuten krijgen. Nine Inch Nails zelf ... pppffff bwau ... ik ken er zoveel niet van en in 2025 had ik er de energie er niet meer voor. Maar wil toch eens graag Head Like A Hole live meemaken. Op pakweg een lokaal dorpsfeest bij me thuis zou ik er gewoon staan als ik dan vrij was.

Spouky Kids: Zo laat dat die spelen. Het zal van mijn energielevel afhangen. Misschien wel, misschien niet. De laatste keer dat ik Marilyn Manson zag was het zo verschrikkelijk slecht dat ik ben gaan lopen. Maar ik weet dat die goede nummers geschreven heeft. Alleen kan ik nu tegenwoordig minder goed om met zijn persoon. Maar toch wil ik ook eens een goede show zien. Dus misschien kunnen Spouky Kids mij helpen? Op pakweg een lokaal dorpsfeest bij me thuis zou ik er gewoon staan als ik dan vrij was.

Korn Again: Ik heb den echte Korn in het najaar op mijn programma staan. Ik vind dat een toffe band. Maar ook al veel gezien. Ik denk dat ik mijn biesen pak om 03 h 00. Op pakweg een lokaal dorpsfeest bij me thuis zou ik er gewoon staan als ik dan vrij was.

Thrash Attack: Tof! Maar overlapt met vanalles dat ik wil zien. Op pakweg een lokaal dorpsfeest bij me thuis zou ik er gewoon staan als ik dan vrij was.

Powerslave: Huge Iron Maiden fan uiteraard. Maar ik ga de real bands niet laten vallen voor een tribute band. Sorry!
Edit: ik besef nu ... 😂die spelen tijdens een andere tributeband. Die ene die ik als eerste besproken heb. Euh ... joa, na de meeting dan toch even, ben ik van overtuigd. Nice! Toch nog Maiden :) Op pakweg een lokaal dorpsfeest bij me thuis zou ik er gewoon staan als ik dan vrij was.

St-Jimmy's: heel tof. Wat misplaatst op een metal festival (allee ja ... The Offspring eigenlijk ook en daar ben ik kei blij mee tweezak die ik ben ... maar ge snapt mijn punt wel). Maar toch heel tof en als ik er dan nog ben en de energie nog heb, dan ga ik kijken! Op pakweg een lokaal dorpsfeest bij me thuis zou ik er gewoon staan als ik dan vrij was.

Pablo Honey: Moest ik de setlist op voorhand weten zou ik het misschien overwegen maar ik ben niet de grootste grunge liefhebber en dus ga ik mijn slaap er denk ik ook niet voor laten. Op pakweg een lokaal dorpsfeest bij me thuis zou ik er gewoon staan als ik dan vrij was.

Amazing Snake: Ik ga geen echte bands laten vallen voor een coverband. Op pakweg een lokaal dorpsfeest bij me thuis zou ik er gewoon staan als ik dan vrij was.

Rolr: drie sets op de voor mij zwakke vrijdag avond (pas op, het dagprogramma vind ik wel kei sterk met 5 must see's) dus zou wel eens kunnen, als ik vrijdagavond blijf, dat ik even binnen spring, al vind ik Death To All dan wel interessanter (allebei tribute en cover's. Maar ok). Net als Alter Bridge die wel een eigen repertoire hebben dus dan zou Alter Bridge vanop de tribune voorrang krijgen. Op pakweg een lokaal dorpsfeest bij me thuis zou ik er gewoon staan als ik dan vrij was.

Slip-not: Als ik er zaterdagavond nog ben (want ook op zaterdag vind ik enkel het dagprogramma sterk, vooral duidelijkheid donderdag en zondag vind ik wel volledig sterke dagen! Voor dat iedereen denkt dat ik een knorpot ben), daaaaaaannnnnnnn ... wil ik eventueeeeeeellllll wel eens gaan kijken. Slipknot blijft natuurlijk Slipknot. Maar ik moet ook wat aan mijn slaap denken. Op pakweg een lokaal dorpsfeest bij me thuis zou ik er gewoon staan als ik dan vrij was.

Chop Suey: Zelfde uitleg als Slip-not maar dan met Chop Suey en System Of A Down

Ultimate Ozzy: overlapt met Feuerschwanz en aangezien Feuerschwanz meer eigen repertoire heeft (hier moest ik even voorzichtig zijn) wordt dat Feuerschwanz. Zonder overlap stond ik er.

Snaggletooth: Zeker en vast Primal Fear dat voorrang krijgt. Daarna misschien nog een stukje Sepultura. En na Sepultura wordt het afhankelijk van mijn energielevel nog Terrorizer even of misschien wel Snaggletooth. Zonder overlap stond ik er.

Football: Football? Neeje, geeft mij maar fitness en zwemmen. Ah maar dat komt ook nog terug op zondag, en dan speelt mijn nationale ploeg, en tijdens de tweede helft is er geen enkele band die ik wil zien? Ja allee dan ... misschien op zondag dan de tweede helft van België. Maar ik beloof niks. Thuis zou ik altijd iets veel interessanter te doen hebben.

Rock The Fox: nope

Nog een kleine edit over BOP: ik besef juist dat de meeting dan al gedaan zal zijn? Dus ik ga wat zien de moment zelf, want ben wel echt grotere Iron Maiden fan dus eerder Powerslave? Zie ook edit onder Powerslave!

Users who are viewing this thread