Graspop Metal Meeting 2026

Ik weet de prijs niet meer, maar is inderdaad heel schappelijk en voor een goed doel. Wij ontbijten daar altijd. Ookal lijkt de rij lang, dat gaat daar heel goed vooruit en de mensen zijn supervriendelijk. Zeker nen aanrader!

Spek & ei + Sandwich 3,5

bij de boneyard staat er toch echt gewoon bij

Was natuurlijk heerlijk in Egypte maar ben daar zwaar door de enkel gegaan (die nu al wel gewoon doet met lopen )
maar een zware belasting of wat dat voel ik wel, heb nog een goede week om dat klote ding in GMM Shape te krijgen
Oplossing: twee KOELE halve liters halen, even gaan zitten, schoenen uit, halve liters dicht tegen de enkel zetten, even de enkel laten afkoelen, daarna de pinten opdrinken. Keer of 5-10 herhalen, voel je er niks meer van.

Dzu zeg, geen spek en eieren met boterhammen meer op de Boneyard.
Een sandwich past daar nu eens echt niet bij.
Iemand een idee van de prijs op straat? Want één van de eerste kramen als je buiten komt verkocht dat ook, royale portie voor schappelijker prijs heb ik in gedachten, wel serieuze wachttijd ook.
Vorig jaar voor het eerst in heel lang niet kunnen gaan, dus hier nog ervaringsdeskundigen? Zowel van prijs als van wachttijd als je zo ergens 10.30u en 11.15u gaat?
de meeste bars langs de straatkant hebben wel een of andere vorm van ontbijt. Je krijgt bij allemaal meer waar voor je geld dan op het terrein/camping is het niet in hoeveelheid dan toch in kwaliteit. Vorig jaar niet in de Rock bar geweest maar de jaren voordien had je daar een klein buffet met kaas/hesp/ei/spek/croissant/koffiekoek/fruitsap/chocolade melk en onbeperkte koffie.
Vorig jaar 's ochtends bij de Brixenboys gezeten, die hadden hele lekkere omelet met optionele groentjes & champignons.
Wachttijd is meestal wel ok, zeker als je in groep bent kan je mekaar aflossen in de rij terwijl de rest al een metertje bier wegwerkt zodat dat ei niet op een nuchtere maag valt 😋

511169467_1139197118234468_3794737681397985500_n.jpg

Die arrosticini zijn ook vreemd van prijs

10 stuks = 5 skullies
3 stuks = 1,5 skullies

dus je verwacht
5 stuks = 2.5 skullies, maar nee, dat is ineens 3 skullies.

En wat een gigantische mexicano moeten we verwachten voor 2,4 skullies? Ten opzichte van de andere snacks staat dat toch niet in verhouding. In mijn huisfrituur is een mexicano 3,4€ en een cervela is er al 3,7€. Dus de Mexicano is goedkoper dan een cervela in de frituur, op graspop is de Mexicano bijna dubbel zo duur. Een grizzly in de frituur is 5,9€ en is met 2,3 Skullies ook goedkoper dan de Mexicano.

Ook gelet op de Mitraillettes, eentje met Frikandel (snack alleen is 1 skullie) is maar 0,2 skullies goedkoper dan eentje met Mexicano, terwijl het prijsverschil voor de snacks, volgens de huidige prijlijst 1,4 Skullies is.
Dus een broodje + frieten + saus = 2.3 skullies bij de Frikandel en maar 1,1 skullie bij de Mexicano.

Ik vermoed dus dat de Mexicano niet juist geprijst is in de lijst en verwacht eerder een 1,4 skullies dan een 2,4 skullies.

de meeste bars langs de straatkant hebben wel een of andere vorm van ontbijt. Je krijgt bij allemaal meer waar voor je geld dan op het terrein/camping is het niet in hoeveelheid dan toch in kwaliteit. Vorig jaar niet in de Rock bar geweest maar de jaren voordien had je daar een klein buffet met kaas/hesp/ei/spek/croissant/koffiekoek/fruitsap/chocolade melk en onbeperkte koffie.
Vorig jaar 's ochtends bij de Brixenboys gezeten, die hadden hele lekkere omelet met optionele groentjes & champignons.
Wachttijd is meestal wel ok, zeker als je in groep bent kan je mekaar aflossen in de rij terwijl de rest al een metertje bier wegwerkt zodat dat ei niet op een nuchtere maag valt 😋

Bekijk bijlage 21088
Ik besef dat ik na het inchecken en neerzetten van m'n tent eigenlijk nooit meer bij de straatkant kom. Die kraampjes zijn daar dus t/m zondag? Nu is het niet heel moeilijk om betere kwaliteit en waarde te leveren dan een klef ei met wat verbrand spek tussen 2 droge sneetjes brood, maar dit ga ik donderdag wel meteen even testen.

En ookal zou de spek & ei sandwich wel van degelijke kwaliteit zijn, inkoop kost dat €0,50. Daar gewoon €13,65 voor vragen is ronduit belachelijk.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Dit jaar zijn ze wel vol gegaan voor de loaded alles trend volgens mij. veel meer loaded fries/loaded potatoes/ andere dingen met extra zooi erop voor mijn gevoel.

Ik besef dat ik na het inchecken en neerzetten van m'n tent eigenlijk nooit meer bij de straatkant kom. Die kraampjes zijn daar dus t/m zondag? Nu is het niet heel moeilijk om betere kwaliteit en waarde te leveren dan een klef ei met wat verbrand spek tussen 2 droge sneetjes brood, maar dit ga ik donderdag wel meteen even testen.

En ookal zou de spek & ei sandwich wel van degelijke kwaliteit zijn, inkoop kost dat €0,50. Daar gewoon €13,65 voor vragen is ronduit belachelijk.
staan er inderdaad donderdag ochtend tot zondagavond. De meeste stoppen wel met ontbijt op een bepaald moment dat zal zo rond 11u30 of 12u zijn

Ik ben wat laks geweest in de voorbereidingen dit jaar. Nu wilde ik een parking ticket (woensdag, rood) kopen, blijken die op te zijn. Wat zijn nu mijn opties? Zie niets op ticketswap staan

Ik dacht hier ook ergens gelezen te hebben dat er vorig jaar geen belegde broodjes meer waren, staat alleszins niet op de prijslijst nu? Zou het kunnen dat dit er alsnog komt en dat de prijslijst nog niet af is of eerder vergeefse hoop?
Mijn ideaal festivaldagmenu is eigenlijk 's morgens spek met eieren met bruin brood (beste combo om de 25 pinten van de dag voordien zo goed mogelijk te verteren) en dan ergens in de loop van de dag een broodje krabsla, kwestie van de maag niet té veel te belasten.
De woensdagavond na de eerste pinten is dat dan wel een frietje om het festival mee te starten.
En bij het opstaan minstens een halve liter aquarius, kwestie van te rehydrateren en de suikers en zouten weer aan te vullen.
Ja, zo 5 dagen Graspop is best wel topsport eigenlijk.

Ik dacht hier ook ergens gelezen te hebben dat er vorig jaar geen belegde broodjes meer waren, staat alleszins niet op de prijslijst nu? Zou het kunnen dat dit er alsnog komt en dat de prijslijst nog niet af is of eerder vergeefse hoop?
Mijn ideaal festivaldagmenu is eigenlijk 's morgens spek met eieren met bruin brood (beste combo om de 25 pinten van de dag voordien zo goed mogelijk te verteren) en dan ergens in de loop van de dag een broodje krabsla, kwestie van de maag niet té veel te belasten.
De woensdagavond na de eerste pinten is dat dan wel een frietje om het festival mee te starten.
En bij het opstaan minstens een halve liter aquarius, kwestie van te rehydrateren en de suikers en zouten weer aan te vullen.
Ja, zo 5 dagen Graspop is best wel topsport eigenlijk.
Die waren inderdaad spijtig genoeg niet meer te vinden vorig jaar

Collega van me zoekt (momenteel tevergeefs) nog een combi-ticketje. Mocht er iemand nog één te koop hebben staan, hit me up!

Ik ben wat laks geweest in de voorbereidingen dit jaar. Nu wilde ik een parking ticket (woensdag, rood) kopen, blijken die op te zijn. Wat zijn nu mijn opties? Zie niets op ticketswap staan
Je kan nog een paarse zone ticket halen. Is waarschijnlijk verder lopen, maar het alternatief is op donderdag pas aankomen 🙃

• Geweldig
Waarderingen: Valthys
Inderdaad het paarse ticket kopen en even bekijken welke route je daarvoor best neemt zodat je aan de logische afslag komt, of gewoon chaos creëren zoals er nog heel veel zal gebeuren aangezien die rode zone ontzettend snel uitverkocht was. :D
Geen idee of paars of rood dichter / verder zijn, het is gewoon dat ze denken dat je zo logische routes kan aanleggen vanaf de afritten, maar dat lukt uiteraard niet goed als mensen ineens de afrit van een totaal andere richting moeten gaan gebruiken.

• Geweldig
Waarderingen: Valthys
Beetje druk de laatste en komende dagen, dus ik denk dat het uitgebreid inluisteren inmiddels wel een beetje op zijn einde loopt. Voor het spel doe ik alleen weer even de bands die ik ken:

The Plot In You: 9 (dit blijft toch wel de moeilijkste clash van het weekend)
Bury Tomorrow: 6
Lagwagon: 6
Set It Off: 8
Wargasm: 7

Carpenter Brut: 7
Periphery: 6
Future Palace: 7
Rain City Drive: 7

Verder begint de hype voor mijn eerste Graspop nu wel hele serieuze vormen aan te nemen, de weergoden lijken ons ook gunstig gezind dus laat maar komen! 🤘

Bedankt mensen! Inderdaad maar een paarse parking gekocht. Het zal vast een stukje omrijden zijn, maar liever dat dan gekut met het OV of stress op ticketswap.

Nu nog skullies kopen en dan ben ik er echt klaar voor.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en nikita
Die waren inderdaad spijtig genoeg niet meer te vinden vorig jaar
Neeeeee! Dit is na Knocked Loose als headliner wel de grootste domper. Die broodjes gezond sleepten me door het weekend heen (plus beste prijs kwaliteitverhouding).

Die broodjes werden gemaakt door een vereniging uit de buurt toch? Hebben ze dan nu een stand buiten het terrein?

Weet iemand trouwens of er wat vega opties zijn buiten het terrein. Lees hier alleen maar dingen over eieren met spek maar daar word ik niet gelukkig van haha.

Users who are viewing this thread