Graspop Metal Meeting 2026

Fleddy dus de belangrijkste om te zien op deze stage. Clashes buiten beschouwing laten zou ik Hollywood Undead waarschijnlijk met wat eten als achtergrondsmuziek op de tribune meepakken en Bring Me The Horizon als headliner is een maybe, omdat de kans ook groot is dat we dan gewoon alweer huiswaarts gaan.

De andere drie sla ik over. (Al kan je aan de mainstage ook nog de "pech" hebben dat we dan precies in de rij zouden staan voor een signeersessie.

1778574120450.png

1000062854.png

BMTH de grote reden voor mij om naar Graspop te gaan. 2024 was heel erg goed. Hoop stiekem dat ze wat oude nummers doen.

Malevolence ben ik zeker fan van. Meer zin in de show op Jera de week daarna op een kleiner podium, maar wel erg benieuwd hoe de mannen het gaan doen op een groot podium.

Architects altijd leuk om te zien. Inmiddels wel heel erg vaak gezien, maar nog niet met het nieuwe album dus ga graag kijken.

Ice Nine Kills heb ik niet veel mee op albums. Nu 2x live gezien en heb het gevoel dat ik het trucje nu wel ken, wellicht van een afstandje meepakken.

Hollywood Undead en Fleddy Melculy kunnen me vrij weinig boeien.

Ik ben deze week extreem druk, im lees over een paar dagen wel weer wat bij. Dat gezegd hebbende, BMTH, Architects en INK, absolute must see's voor ons, de rest van dit podium... mwaah, we zien wel.

• Leuk
Waarderingen: CedricH en MetalLimbo
verhaaltje sloot gewoon niet aan bij het plaatje
sla ik over = won't see
doe er alles aan om ze te ontweiken = avoid

Het is wel daadwerkelijk een avoid, ik zou er bij weglopen als ik toevallig aanwezig zou zijn, tenzij ik vast zit aan de signeersessie. Maar dat is dan ook wel elke editie zo'n driekwart van de lineup... Maar kan ook net de pech zijn met de nummers die ik heb aangezet natuurlijk, al is het wel veelal bij dezelfde genres.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Volgens mij heb ik weer iets raars gezegd met de dubbele nadenk reactie :LOL:
Ik vind jouw gedachtengang vaak gewoon onnavolgbaar.. 😅

Bv. dat je wel misschien BMTH zou gaan zien, maar dat je Architects en INK actief zou vermijden.
En dat je het blijkbaar ook nog als 'pech' zou ervaren als ze net zouden spelen terwijl je in een rij staat te wachten.
Zou dat dan werkelijk zo'n straf voor je zijn?

Verder verbaast het me ook een beetje dat jij geen 150 kg weegt met al dat eten op de tribune.. 😝😉

Je bent overigens lang niet de enige met scores waarbij ik toch even achter mijn oren krab.
Deze van @Rockbeer is wat dat betreft ook een hele mooie.. 😅

Zeker, geen probleem! 🙂(y)

Zoals gezegd, iedereen mag nog gewoon lijstjes voor alle podia inleveren, ook zonder het tier list format.
Gewoon dan even als tekst neerzetten (band + punten en/of omschrijving).

Aan het eind zal dan nog een volledig overzicht volgen waarin alles is verwerkt.
Bij deze dan alsnog de ontbrekende lijstjes :cool:

Thu South Stage
The Offspring: 4
Within Temptation: 2
A Day To Remember: 2
Accept: 6
Danko Jones: 2
Ego Kill Talent: 2

Thu North Stage
Limp Bizkit: 3
Megadeth: 7
TomMorello: 2
Wind Rose: 6
Static-X: 2

Thu Marquee
Anthrax: 4
Cult of Luna: 9
Septicflesh: 9
Wolves in the Throne Room: 9
Gatekeeper: 8
Snot: 2
Dying Wish: 6
Distant: 7

Thu Jupiler Stage
The Dillinger Escape Plan: 8
Pennywise: 5
John Coffey: 6
Grade 2: 2
Thrown: 6
Slay Squad: 2
Blackgold: 2

Thu Metal Dome
President: 2
Bloodywood: 2
Lakeview: 2
Sleep Theory: 2
The Funeral Portrait: 2
Ankor: 5
Magnolia Park: 2

Fri South Stage
Volbeat: 7
Alter Bridge: 2
Sex Pistols/Frank Carter: 2
Cavalera “Chaos A.D.”: 7
Quicksand: 2

Fri North Stage
Knocked Loose: 8
Breaking Benjamin: 2
Trivium: 3
Mammoth: 6
Drowning Pool: 2

Bv. dat je wel misschien BMTH zou gaan zien, maar dat je Architects en INK actief zou vermijden.
En dat je het blijkbaar ook nog als 'pech' zou ervaren als ze net zouden spelen terwijl je in een rij staat te wachten.
Zou dat dan werkelijk zo'n straf voor je zijn?

Verder verbaast het me ook een beetje dat jij geen 150 kg weegt met al dat eten op de tribune.. 😝😉

BMTH is dan vooral omdat @InsaniTiny ze wel wil zien, al blijkt het dat ze ook maar twee nummers spelen die ze kent. Hoeft van mij inderdaad verder ook niet echt, al zou het wel een optie zijn als headliner, als ik er toevallig toch zou zijn.

Maar het liefst heb ik tijdens de signeersessie wat muziek dat nog enige overlap heeft met mijn smaak, zo heb ik in de signeerrij gestaan terwijl een Europe, Eisbrecher of Dream Theater speelde. Dat was wel fijn. Maar als ik daar in de rij sta en er loopt iemand flink te grunten (of geen clean vocals) op het podium, dan is dat wel afzien ja. Vergelijkbaar alsof er een rapper op het podium zou staan voor mij. Al waardeer ik het wel dat een Ice Nine Kills er een show/thema van maakt.

Kleine porties eten he! Pizza puntje vult nou ook niet zo erg, of een stuk watermeloen…

Je bent overigens lang niet de enige met scores waarbij ik toch even achter mijn oren krab.
Deze van @Rockbeer is wat dat betreft ook een hele mooie.. 😅
Ja ik begrijp ook niet wat BMTH zo hoog doet terwijl Architects bijvoorbeeld helemaal onderaan bungelt. Deze dag wordt voor mij overigens helemaal goed gemaakt door de overige podiumindelingen. Lacuna Coil, Sonata Arctica, Rivers of Nihil, TesseracT bijvoorbeeld staan heel hoog.

• On fire
Waarderingen: MetalLimbo
Het is wel daadwerkelijk een avoid, ik zou er bij weglopen als ik toevallig aanwezig zou zijn, tenzij ik vast zit aan de signeersessie. Maar dat is dan ook wel elke editie zo'n driekwart van de lineup... Maar kan ook net de pech zijn met de nummers die ik heb aangezet natuurlijk, al is het wel veelal bij dezelfde genres.
ik denk dat je het theatrale aspect van Ice Nine Kills wel zal kunnen waarderen maar wellicht de muziek niet idd
al hebben ze wel enkele nummers met weinig grunts zijn dat wel uitzonderingen
bijvoorbeeld het nummer dat ze vrij recent hebben gemaakt voor die film Scream

ik denk dat je het theatrale aspect van Ice Nine Kills wel zal kunnen waarderen maar wellicht de muziek niet idd
al hebben ze wel enkele nummers met weinig grunts zijn dat wel uitzonderingen
bijvoorbeeld het nummer dat ze vrij recent hebben gemaakt voor die film Scream

Zal het na de lunch eens aanzetten, maar @MetalLimbo dan mag je wel INk naar een 2 verhogen. Het theatrale is wel iets dat ik goed kan waarderen bij bands.

• Confetti
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en MetalLimbo
Ja ik begrijp ook niet wat BMTH zo hoog doet terwijl Architects bijvoorbeeld helemaal onderaan bungelt. Deze dag wordt voor mij overigens helemaal goed gemaakt door de overige podiumindelingen. Lacuna Coil, Sonata Arctica, Rivers of Nihil, TesseracT bijvoorbeeld staan heel hoog.
Van BMTH snap ik het. Maar BO. Daar had Architects moeten staan. En op de plek van Architects had BO moeten staan of nog beter op Werchter had BO moeten staan

• Thinking
Waarderingen: gerbthederp
Van BMTH snap ik het. Maar BO. Daar had Architects moeten staan. En op de plek van Architects had BO moeten staan of nog beter op Werchter had BO moeten staan
Ja, dat zaakje stinkt nogal.. ;)

Season 2 Nbc GIF by The Office

Peter Body Odor GIF by Big Brother Australia

Als BO nu voor de organisatie de best mogelijke vervanger was die ze op het eerste moment ter beschikking hadden dan is het maar zo.
Ze zullen ook gekeken hebben naar het optreden van hun van vorig jaar en indoor voordat ze ze vastgelegd hebben.
Het was blijkbaar nu een moeilijk jaar om grote namen te krijgen zo blijkt uit de andere festivalaffiches toch ook.

Users who are viewing this thread