Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hoop wel dat de show heel anders is dan in ‘24… ze hebben na POST HUMAN : Next Gen een plaatje met Ibiza-remixen uitgebracht, en een live registratie van hun vorige show en er komt een herziene versie aan van Count Your Blessings, maar ze hebben geen nieuw werk uitgebracht.
Dat gezegd hebbende, ze hebben genoeg werk om uit te putten, en de shows zijn meestal dik in orde, dus ze zullen er wel wat van maken.
En ja. Karma Kebab is ook dit jaar weer een vette must-see!
Hoop wel dat de show heel anders is dan in ‘24… ze hebben na POST HUMAN : Next Gen een plaatje met Ibiza-remixen uitgebracht, en een live registratie van hun vorige show en er komt een herziene versie aan van Count Your Blessings, maar ze hebben geen nieuw werk uitgebracht.
Dat gezegd hebbende, ze hebben genoeg werk om uit te putten, en de shows zijn meestal dik in orde, dus ze zullen er wel wat van maken.
En ja. Karma Kebab is ook dit jaar weer een vette must-see!
Hoop dat ze je brengen wat je er van verwacht! Heb persoonlijk helemaal niets met BMTH. Karma zal ik een keer proberen. Ben meer van de Broertjes Sate. Maar ieder zijn eigen
Bring Me The Horizon: dat wordt een moment beslissing. Geen megafan, en meer dan anderhalf uur wachten
Architects: die hadden eigen op de plek moeten staan waar Bad Omens staat en Bad Omens had op deze plek moeten staan. Of nog beter: op Werchter. Excuseer voor de spoiler. Maar ok, blijkbaar kickt Architects er zelf op om te staan op plekken waar ze al lang zijn boven gegroeid. Een beetje de Megadeth van de metal core. Want Megadeth kickt er ook op van op voor hun onevenwaardige plekken te spelen zoals het voorprogramma van Five Finger Death Punch. Maar ok, Architects zelf, ik denk wel dat ik ga kijken als ik het zolang vol houd.
Ice Nine Kills: daar heb ik echt niks mee
Hollywood Undead: die zijn nog erger dan INK
Malevolence: coolen band, al enkele keren live gezien, maar overlappen helaas volledig met iets anders dat ik graag wil zien.
Bring Me The Horizon was hier lang toch wel omstreden te noemen, maar verraste in 2024 vriend en vijand, en is daarmee nu wel een gevestigde headliner die ongetwijfeld nog vaak zal passeren.
Ik heb ze toen na A7X nog wel even gezien vanuit datzelfde leeggelopen vak, maar het ontbrak toen intussen aan zin en energie, waardoor ik nu niet bepaald kan zeggen dat ik het een eerlijke kans heb gegeven.
Mogelijk ga ik dat dit jaar na Avatar alsnog doen, zeker na alle positieve reacties hier, maar de kans is ook zeer aanwezig dat dit de enige South headliner wordt die ik oversla.
Architects vind ik eigenlijk best een leuke band, en mijn vrouw is inmiddels zelfs aardig fan, dus kans dat we er wel staan, als staan er ook wel mooie bands tegenover (met name Queensrÿche).
Liever zou ik echter nog Ice Nine Kills zien, maar die clasht zowaar nog harder met Sonata Arctica, pijnlijk..
Maar we zullen zien tegen die tijd.
Fleddy Melculy vind ik best geinig om de dag mee te beginnen, maar ook geen ramp als ik het mis.
Hollywood Undead en Malevolence gaat 'm niet worden voor mij.
Ik vind de South Stage eigenlijk vrij sterk op die dag
Bring Me the Horizon: nooit gedacht dat ik die als headliner zou willen zien vorige keer. Ooit in 2008 of 2011 eens opgelegd toen ze waren aangekondigd en ik vond de muziek vreselijk, echt mijn ding niet. Toch eens opnieuw opgelegd toen ze vorige keer als headliner werden aangekondigd en hun nieuwer werk bevalt me veel beter. Was toen ook een sterke en energieke show, dus voor mij een no brainer om ze opnieuw te zien.
Architects: denk dat ze vorige keer altijd wel clashten met iets dat ik liever wilde zien, maar heb ze ook nog steeds niet echt goed ingeluisterd. Wat ik hoorde klinkt wel best goed.
Ice Nine Kills: met hun showgehalte geloof ik wel dat ze op weg zijn naar een headlinerpositie. Zeer sterke show ook vorige keer, dus wil ze heel graag opnieuw zien. De clash met Sonata Arctica (ook een van mijn favoriete bands) is echt heel erg zuur, dus weet nog niet goed wat ik ga doen.
Hollywood Undead: ken ik heel wat nummers van en vond ik vorige keer ook echt goed. Soms zit ik naar de muziek te luisteren en vraag ik me wel af of dit echt een Graspop band is, maar goed, ik klaag niet als ik de kans krijg ze opnieuw te zien.
Malevolence: enige band op dit podium waar ik niets mee heb
Fleddy Melculy: wel leutig om te zien, maar gaat verliezen in de clashstrijd heb ik al gemerkt. Ze komen nog wel eens weer.
Bring Me the Horizon: Pas twee jaren geleden leren kennen eigenlijk voor een groot stuk dankzij dit forum. Met name de link naar de show op Rock am Ring die ik veel heb bekeken. Ondertussen al twee jaar zowat mijn meest beluisterde band. Één van de optredens waar ik het meest naar uitkijk.
Ik kan het het iedereen die geen afkeer heeft van metalcore ook absoluut aanraden, de show op zich is al meer dan de moeite.
Architects: Twee jaar geleden moeten missen wegens een nog beter alternatief, blij dat ik een herkansing krijg!
Ice Nine Kills: Twee jaar geleden stuk van aan de toog gezien, deze keer ga ik ze zeker van dichtbij checken
Hollywood Undead: Hier heb ik helemaal niets mee.
Malevolence: Klinkt niet slecht. Wegens clashes zal ik ze niet zien, maar passen mooi op dit podium vind ik deze dag.
Fleddy Melculy: Twee jaar geleden eens gezien. Niet mijn muziek eigenlijk, maar best vermakelijk.
Bring Me the Horizon - Hebben een paar albums die ik goed vond, maar alles wat ervoor kwam, was middelmatige deathcore en alles wat erachter kwam... tja. Waren de laatste keer dat ik ze zag erg vermakelijk, maar de keer ervoor leek het nergens op, dus beetje afwachten wat het wordt
Architects - Er zijn voor mij 2 soort metalcore-bands. Degenen die generieke metalcore maken en degenen die "iets" doen met dat gegeven, er een eigen draai of interpretatie aan geven, waardoor het interessant wordt. Architects zijn voor mij de koningen van het eerste type metalcore. Zal allemaal wel goed zijn, maar het blijft totaal niet hangen.
Ice Nine Kills - Dit vind ik dan wel weer heel tof, vallen ook zelden tegen. Wil ik zeker zien.
Hollywood Undead - Als ik denk aan vreselijke nu metal/rap rock, zijn deze jongens altijd de eersten die me te binnen schieten (samen met Crazy Town en Methods of Mayhem). Ik vind dit enorme rommel.
Malevolence - Doet me weinig, zowel in positieve als negatieve zin
Fleddy Melculy - Prima opstarter van een dag, maar 't zal toch Faetooth worden
Bring Me the Horizon - Hebben een paar albums die ik goed vond, maar alles wat ervoor kwam, was middelmatige deathcore en alles wat erachter kwam... tja. Waren de laatste keer dat ik ze zag erg vermakelijk, maar de keer ervoor leek het nergens op, dus beetje afwachten wat het wordt
Architects - Er zijn voor mij 2 soort metalcore-bands. Degenen die generieke metalcore maken en degenen die "iets" doen met dat gegeven, er een eigen draai of interpretatie aan geven, waardoor het interessant wordt. Architects zijn voor mij de koningen van het eerste type metalcore. Zal allemaal wel goed zijn, maar het blijft totaal niet hangen.
Ice Nine Kills - Dit vind ik dan wel weer heel tof, vallen ook zelden tegen. Wil ik zeker zien.
Hollywood Undead - Als ik denk aan vreselijke nu metal/rap rock, zijn deze jongens altijd de eersten die me te binnen schieten (samen met Crazy Town en Methods of Mayhem). Ik vind dit enorme rommel.
Malevolence - Doet me weinig, zowel in positieve als negatieve zin
Fleddy Melculy - Prima opstarter van een dag, maar 't zal toch Faetooth worden
Hier kan ik heel kort over zijn.
Alleen Fleddy Melculy staat op het programma voor de zaterdag South Stage. De rest van de bands heb ik helemaal niets mee.
Bring Me the Horizon - moment beslissing. We zijn het inmiddels overeens dat ze hier terecht staan. Daarom geen afschrijven, niet 100% mijn stijl daaro mogelijk concurrentie van andere podia.
Architects - tja ze ze hebben afgelopen edities al vaak hier gestaan. Ze hebben me nooit speciaal aangetrokken dus nu ook niet waarschijnlijk.
Ice Nine Kills - Zijn ook vaak geweest maar ook nooit gezien. Muziek ook niet 100% maar gezien het show element nog niet bekend is bij mij,daarom zeker een kans dat ik ga proberen te kijken.
Hollywood Undead - er moet iets beters te vinden zijn als is het de plee.
Malevolence - Doet me weinig, zowel in positieve als negatieve zin (prima citaat van hierboven)
Fleddy Melculy - tja niet spectaculair, wel lekker luchtig. Geloof dat het een paar uur later beter zouden doen met wat meer mensen op de wei. Maar geen garantie dat ik hier ben de tenten lokken ook de eerste 2 blokken altijd.
Nav hun show op Graspop en ook gewoon uit curiositeit heb ik eens wat filmpjes van Knoced Loose opgezocht van gisteren, een support act bij Metallica. Ik was vooral benieuwd hoe een Metallica publiek op Knocked Loose zou reageren
Nog nooit heb ik zo een dood publiek geweten. Ik heb Knocked Loose zelf een maal als steward gezien op Antwerp Metal Fest en zelfs daar was het publiek enthousiaster. Ik heb ook ooit naar Knocked Loose geweest in Lille maar nog voor de band op het podium kwam was ik al lang weg. Ik was daar toen enkel voor hun voorproramma (dat ik kende via een Graspop aankondiging en niet kon gaan zien op Graspop door een clash). Pest Control. Een crossover band maar ik zag daar wel de pit en dus ken ik wel de reputatie van een normale KL pit min of meer kan ik zeggen. U snapt wat ik bedoel. Pas wanneer een gitarist (of bassist, kon niet goed zien want zijn instrument hing op zijn rug) vraagt om een moshpit, ontstaat er een wall of death. En dat moet ik ze wel meegeven, dat was een moshpit waar ik zelfs aan zou deelnemen. Niet omwille van de muziek, maar gewoon een tof pitje. Met wel de nadruk op "je" Die ninja pits heb ik het hoe dan ook niet voor.
Ik heb ook wat Gojira opgezocht maar ik moet toch zeggen dat die ook maar precies weinig respons kregen maar ook zelfs Metallica zelf kreeg maar weinig respons had ik de indruk eigenlijk dus misschien lag het niet aan Knoced Loose maar aan de Grieken ...?
Nav hun show op Graspop en ook gewoon uit curiositeit heb ik eens wat filmpjes van Knoced Loose opgezocht van gisteren, een support act bij Metallica. Ik was vooral benieuwd hoe een Metallica publiek op Knocked Loose zou reageren
Nog nooit heb ik zo een dood publiek geweten. Ik heb Knocked Loose zelf een maal als steward gezien op Antwerp Metal Fest en zelfs daar was het publiek enthousiaster. Ik heb ook ooit naar Knocked Loose geweest in Lille maar nog voor de band op het podium kwam was ik al lang weg. Ik was daar toen enkel voor hun voorproramma (dat ik kende via een Graspop aankondiging en niet kon gaan zien op Graspop door een clash). Pest Control. Een crossover band maar ik zag daar wel de pit en dus ken ik wel de reputatie van een normale KL pit min of meer kan ik zeggen. U snapt wat ik bedoel. Pas wanneer een gitarist (of bassist, kon niet goed zien want zijn instrument hing op zijn rug) vraagt om een moshpit, ontstaat er een wall of death. En dat moet ik ze wel meegeven, dat was een moshpit waar ik zelfs aan zou deelnemen. Niet omwille van de muziek, maar gewoon een tof pitje. Met wel de nadruk op "je" Die ninja pits heb ik het hoe dan ook niet voor.
Ik heb ook wat Gojira opgezocht maar ik moet toch zeggen dat die ook maar precies weinig respons kregen maar ook zelfs Metallica zelf kreeg maar weinig respons had ik de indruk eigenlijk dus misschien lag het niet aan Knoced Loose maar aan de Grieken ...?
Metallica publiek reageert eigenlijk nooit enthousiast op de voorprogramma's. Vroeger was het wel wat beter. Maar de laatste jaren zie je gewoon dat er wordt gewacht op Metallica. Om het even wie je daar neerzet