Graspop Metal Meeting 2026

De coveracts zijn toegevoegd
Op
Donderdag
Nin uk
Deaftones
Spooky kids
Korn again

Vrijdag
St jimmys
Pablo honey

Zaterdag
Slip-not
Chop suey

En overdag in het classic rock cafe
Op Donderdag powerslave
Op zaterdag ultimate ozzy en snaggletooth.

Mits ik de zondag toch nog ga, zou dit hem worden. (Misschien, zien, must. * = first time)

Killus* - Kuazar* - Gaerea/Zetra* - King 810 - Decapitated - Vltimas* - Kanonenfieber* (halve set) - Periphery* - The Gathering - Solstafir* - Venom* - Carpenter Brut (stukje) - Mastodon.

Vooruit, toch ook nog zin om nog hypothetisch te kijken naar de andere dagen. Wat als ik er wél het hele weekend was geweest?

Donderdag:
Ankor - Wind Rose - Wolves in the Throne Room - Septicflesh* - Cult of Luna - Anthrax

Vrijdag:
Vower* - Quicksand* - Oranssi Pazuzu - Harakiri For The Sky - Elder - Kadavar - Death To All* - Leprous - Cradle of Filth

Zaterdag:
Faethooth - Sinsaenum* (laatste stukje) - Rivers of Nihil/Uada (wat een kutclash!) - Sepultura - Loathe - Lacuna Coil - Ice Nine Kills - Uncle Acid & The Deadbeats* - Queensryche* - Tesseract - Avatar - Bring Me The Horizon

Conclusie: de donderdag is heel karig gevuld, maar de twee must sees zijn direct ook wel twee van de allerbeste bands van het hele weekend. Gelukkig ga ik beiden later dit jaar elders zien.

Vrijdag is heel oké, met name door de fantastische programmering in de Metal Dome.

Zaterdag is een aparte dag, met vroeg wat pijnlijke clashes en daarna heel lang een programma met bands die ik best goed vind, maar ook zonder moeite allemaal zou kunnen skippen. En dan de dag eindigen met Avatar in het donker op de Jupiler, dat is wel heel erg vet!

Zondag: niet voor niets dat ik deze toch nog overweeg. Over de hele dag verspreid sets die ik graag zou willen zien, uiteraard met name in de tenten.

Al met al is het weer een typisch geval van: ik vermaak me prima als ik er ben, maar blijf niet achter met enorme fomo als ik een jaartje oversla. Met name omdat ik dit jaar nog minimaal zes andere festivals in het vooruitzicht heb en dus meer dan genoeg om naartoe te leven.

Donderdag:
Nine Inch Nails, Deftones, Marilyn Manson, Korn tributes (die Korn tribute is gaaf gezien ze geregeld bij shows worden vergezeld door leden van Korn zelf zonder aankondiging.)
Vrijdag:
Green Day en 90s Grunge tributes
Zaterdag:
Slipknot en SOAD tribute (is een combi deal gezien het dezelfde leden zijn. Respect dat ze 2 shows in de nacht doen)
Zondag:
DJ CAAARRRLLLLL

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: MandyRose en Dwarf
Donderdag:
Nine Inch Nails, Deftones, Marilyn Manson, Korn tributes (die Korn tribute is gaaf gezien ze geregeld bij shows worden vergezeld door leden van Korn zelf zonder aankondiging.)
Vrijdag:
Zaterdag:
Slipknot en SOAD tribute (is een combi deal gezien het dezelfde leden zijn. Respect dat ze 2 shows in de nacht doen)
Zondag:
DJ CAAARRRLLLLL
Gezien ik The Offspring op Jera ook al zie, ben ik zwaar aan t twijfelen gewoon al richting de NiN tribute te gaan vanaf halverwege Offspring.
Blij dat vrijdag en zaterdag de tributes pas beginnen na Volbeat en BMTH

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
de botsauto's komen dan al zeker terug. dat stond op een stok geschreven

Inspect Will Smith GIF

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Donderdag:
Vrijdag:
Zaterdag:
Zondag:
DJ CAAARRRLLLLL
Wel erg benieuwd of gezien het tijdstip korn deze keer ondersteund worden door originals. Verwacht zelf van niet.

Donderdag: Nine Inch Nails, Deftones, Marilyn Manson, Korn tributes (die Korn tribute is gaaf gezien ze geregeld bij shows worden vergezeld door leden van Korn zelf zonder aankondiging.)
Vrijdag:
Zaterdag:
Zondag:
DJ CAAARRRLLLLL
Die donderdag is wel tof gedaan (zeg ik in alle objectiviteit, want mijn ding is het absoluut niet), goed ingespeeld op de Nu-Metal revival. Alleen wat doet die Marilyn Manson band daar? Opbokken.

De vrijdag vind ik heel erg vreemd. Waarom zetten ze daar een Green Day band en een Grunge band? Die eerste heeft welgeteld nul connectie met Graspop en grunge weliswaar al iets meer (Soundgarden, STP, oa al op Graspop gestaan), maar da's toch geen muziek om lekker midden in de nacht op te feesten? En heel veel met metal heeft het ook niet te maken.

Die zaterdag is qua namen in elk geval wel tip-top in orde en een programma wat ik verwacht als ik denk aan tributebands op Graspop: Slipknot en SOAD gaan er altijd goed in.

Vooruit, toch ook nog zin om nog hypothetisch te kijken naar de andere dagen. Wat als ik er wél het hele weekend was geweest?

Donderdag:
Ankor - Wind Rose - Wolves in the Throne Room - Septicflesh* - Cult of Luna - Anthrax

Vrijdag:
Vower* - Quicksand* - Oranssi Pazuzu - Harakiri For The Sky - Elder - Kadavar - Death To All* - Leprous - Cradle of Filth

Zaterdag:
Faethooth - Sinsaenum* (laatste stukje) - Rivers of Nihil/Uada (wat een kutclash!) - Sepultura - Loathe - Lacuna Coil - Ice Nine Kills - Uncle Acid & The Deadbeats* - Queensryche* - Tesseract - Avatar - Bring Me The Horizon

Conclusie: de donderdag is heel karig gevuld, maar de twee must sees zijn direct ook wel twee van de allerbeste bands van het hele weekend. Gelukkig ga ik beiden later dit jaar elders zien.

Vrijdag is heel oké, met name door de fantastische programmering in de Metal Dome.

Zaterdag is een aparte dag, met vroeg wat pijnlijke clashes en daarna heel lang een programma met bands die ik best goed vind, maar ook zonder moeite allemaal zou kunnen skippen. En dan de dag eindigen met Avatar in het donker op de Jupiler, dat is wel heel erg vet!

Zondag: niet voor niets dat ik deze toch nog overweeg. Over de hele dag verspreid sets die ik graag zou willen zien, uiteraard met name in de tenten.

Al met al is het weer een typisch geval van: ik vermaak me prima als ik er ben, maar blijf niet achter met enorme fomo als ik een jaartje oversla. Met name omdat ik dit jaar nog minimaal zes andere festivals in het vooruitzicht heb en dus meer dan genoeg om naartoe te leven.
Oei zondag nog aan het overwegen.. de kaartjes zijn schaars die dag.

Snot vs Static-X
Doe jezelf een plezier en ga naar Static-X. Afgelopen Augustus op Alcatraz was Static-x de grootste meevaller van het weekend en Snot de grootste tegenvaller van het weekend. Beiden legendarische nu-metal bands zonder de originele zanger, maar Static-X heeft een goede nieuwe zanger mee die de muziek even goed weet over te brengen als op album en Snot helaas niet.

Zelfs de coverbands ook al meegegeven ondertussen. Dan rest er nog maar 1 ding om over te zagen tot in juni.

DE PLATTEGROND!

edit, misschien 2.. het weer..
En de prijslijst van de foodtrucks

en de aanpassingen aan het terrein en de mogelijke uitzendingen van het wk voetbal

Er is nog meer dan voldoende mogelijkheid tot zagen voor we weer heerlijk hoofdschuddend in Dessel staan.

Doe jezelf een plezier en ga naar Static-X. Afgelopen Augustus op Alcatraz was Static-x de grootste meevaller van het weekend en Snot de grootste tegenvaller van het weekend. Beiden legendarische nu-metal bands zonder de originele zanger, maar Static-X heeft een goede nieuwe zanger mee die de muziek even goed weet over te brengen als op album en Snot helaas niet.
Haha, duidelijk.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
En de prijslijst van de foodtrucks

en de aanpassingen aan het terrein en de mogelijke uitzendingen van het wk voetbal

Er is nog meer dan voldoende mogelijkheid tot zagen voor we weer heerlijk hoofdschuddend in Dessel staan.

En het verkeer. Als je langs de Antwerpse ring moet passeren, kan je beter vanavond nog vertrekken als je in juni nog in Dessel wil raken!

Hoe zit het met de sfeer en drukte bij die tribute acts 's nachts? Is dat een goed gevulde metaldome met veel sfeer, of eerder een mager beestje?

Mits ik de zondag toch nog ga, zou dit hem worden. (Misschien, zien, must. * = first time)

Killus* - Kuazar* - Gaerea/Zetra* - King 810 - Decapitated - Vltimas* - Kanonenfieber* (halve set) - Periphery* - The Gathering - Solstafir* - Venom* - Carpenter Brut (stukje) - Mastodon.

Ook echt gewoon nul overlap haha! Mooi.

• Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

Users who are viewing this thread