Vooruit, toch ook nog zin om nog hypothetisch te kijken naar de andere dagen. Wat als ik er wél het hele weekend was geweest?
Donderdag:
Ankor - Wind Rose - Wolves in the Throne Room - Septicflesh* - Cult of Luna - Anthrax
Vrijdag:
Vower* - Quicksand* - Oranssi Pazuzu - Harakiri For The Sky - Elder - Kadavar - Death To All* - Leprous - Cradle of Filth
Zaterdag:
Faethooth - Sinsaenum* (laatste stukje) - Rivers of Nihil/Uada (wat een kutclash!) - Sepultura - Loathe - Lacuna Coil - Ice Nine Kills - Uncle Acid & The Deadbeats* - Queensryche* - Tesseract - Avatar - Bring Me The Horizon
Conclusie: de donderdag is heel karig gevuld, maar de twee must sees zijn direct ook wel twee van de allerbeste bands van het hele weekend. Gelukkig ga ik beiden later dit jaar elders zien.
Vrijdag is heel oké, met name door de fantastische programmering in de Metal Dome.
Zaterdag is een aparte dag, met vroeg wat pijnlijke clashes en daarna heel lang een programma met bands die ik best goed vind, maar ook zonder moeite allemaal zou kunnen skippen. En dan de dag eindigen met Avatar in het donker op de Jupiler, dat is wel heel erg vet!
Zondag: niet voor niets dat ik deze toch nog overweeg. Over de hele dag verspreid sets die ik graag zou willen zien, uiteraard met name in de tenten.
Al met al is het weer een typisch geval van: ik vermaak me prima als ik er ben, maar blijf niet achter met enorme fomo als ik een jaartje oversla. Met name omdat ik dit jaar nog minimaal zes andere festivals in het vooruitzicht heb en dus meer dan genoeg om naartoe te leven.