Graspop Metal Meeting 2026

Jij hebt ondertussen door dat dit schema qua uren nog niet erg klopte? Je clashes zullen er dus ondertussen iets anders uitzien lijkt me.
Zo overlapt Mastodon maar 20 minuutjes met Sabaton ;)
Klopt, had het al gezien.
Ging een lampje branden met Six Feet Under dat daar maar driekwartier ofzo had. :)

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en nikita
Poah, wat een topsport dit. Mijn respect heb je als je dit allemaal haalt 💪🏽

Valt mee hoor

North en South liggen naast elkaar en is maar een klein stukje terug naar de Marquee
en er is ruimte genoeg voor een korte wandeling naar de Jupiler waar dan een Metaldome / jupiler combi weer makkelijker is.

Verder zijn er een hoop optredens in setjes van 2 bij een bepaalde stage dus her tussentijds lopen valt dan weer mee.

combi van de @Koekdoos methode en logistiek looplijnen ( zo is de combi We came as romans - Kadavar weer gunstiger als Posessed - Kadavar )

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Rockbeer
Mijn schema met tussen haakjes de clashes die ik mis. Vet = must see. Kan en zal allemaal nog wel wat wijzigen.

Donderdag

Distant (en dus niet Magnolia Park)
Ankor (tenzij dat het tegenvalt, dan wordt het Static-X)
Static-X nog een stukje
Dying Wish
Wind Rose (en dus niet Thrown en Gatecreeper)
Accept
Wolves In The Throne Room

Lakeview nog een stukje
Septicflesh
Bloodywood (en dus niet Megadeth)
Cult of Luna (of toch Pennywise)
President (maar op tijd door naar Limp Bizkit, tenzij het boven verwachting goed zou zijn)
Limp Bizkit
The Offspring

Vrijdag

Hulder
Bark (maar waarschijnlijk niet helemaal)
Drowning Pool
Oranssi Pazuzu
Guilt Trip en/of stukje Suicidal Angels (of geen één van de twee)
Cavalera Chaos AD (en dus niet Harakiri for the sky)
Old Man's Child (mss nog stukje Sex Pistols meepikken)
We came as Romans (en dus niet Sex Pistols en Possessed)
Death to All of Kublai Khan Tx (nog inluisteren en zien in welk genre ik meest zin heb)
Knocked Loose (en dus niet Cradle of Filth)
Volbeat

(vervolg in nieuwe post, wordt anders veel te lang)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MandyRose en won666
Bill Murray Drink GIF
Nice 😂 nouja op papier kunnen ze echt wel een harde set neer zetten, luister maar eens naar nummers als Dethrone, Malice, Exit Wounds, Glass Houses, Blood, Nowhere To Go, Artificial Suicide en zo nog wel wat.

Maar ik ben me er van bewust dat het ook de andere kant op kan gaan. We gaan het zien:cool:

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Mijn schema met tussen haakjes de clashes die ik mis. Vet = must see. Kan en zal allemaal nog wel wat wijzigen.

Zaterdag: echt een zot programma voor mij en komt allemaal eigenlijk prachtig uit

Embryonic Autopsy
(en dus niet The Pretty Wild, alhoewel ik mss nog wel even ga kijken)
Faetooth (en dus niet Sinsaenum)
Feuerschwanz (en dus niet P.O.D.)
Uada (en dus niet Malevolence of Rivers of Nihil alhoewel ik nog beetje twijfel voor RoN)
Primal Fear
Loathe
Orden Ogan
Ice Nine Kills
(en dus niet Sonata Arctica)
Architects (en dus niet Moonspell)
Six Feet Under (en dus niet Avatar, vorig jaar nog gezien op Alcatraz, plus ik wil genoeg vooraan staan voor BMTH)
Bring me the Horizon

Zondag

Killus (en dus niet Return to Dust)
Kuazar (maar dan wel op tijd door naar Gaerea)
Gaerea
Life of Agony
(of toch King 810)
Decapitated (en dus niet Europe)
Wargasm (en dus niet Extreme)
Future Palace (en dus niet Ultimas)
Kanonenfieber
The Gathering (en dus niet Alice Cooper)
Solstafir
Electric Callboy
(en dus niet Venom of Bury Tomorrow)
Carpenter Brut
The plot in you (en dust niet Mastodon, afhankelijk van hoe het is al dan niet op tijd door naar Sabaton)
Sabaton

Laatst bewerkt:
Ik dacht, oh, valt nog mee, maar 3 clashes tussen groepen die ik echt wil zien.
Dan dacht ik, hmm, mijn vrijdag en zaterdag zien er vrij licht uit, maar 6 groepen aangeduid elke dag.
Toen had ik door dat ik dus nog niet alles had ingevuld op de clashfinder, back to the drawing board it is!
🤦‍♂️

Bad Omens dus ook 75 minuten. Hoop dat dit gewoon gas geven wordt en dat ze platen als Impose en Left For Good thuis laten, dat past gewoon echt niet op een metal festival.

Stiekem is het mijn meest beluisterde artiest de afgelopen 6 maanden en The Grey + Limits m'n meest beluisterde nummers. Tel daarbij op een show in het donker en de ijzersterke show in AFAS, dan denk/hoop ik toch dat ze een hoop twijfelaars kunnen overtuigen.
Wat zijn live wat de beste nummers van Bad Omens? Destijds veel naar die eerste BMTH-ish plaat geluisterd, maar sindsdien niet echt meer naar teruggegrepen. "The Worst In Me" en "Glass Houses" vond ik plaatjes, maar die spelen ze wellicht niet meer?

Mits ik de zondag toch nog ga, zou dit hem worden. (Misschien, zien, must. * = first time)

Killus* - Kuazar* - Gaerea/Zetra* - King 810 - Decapitated - Vltimas* - Kanonenfieber* (halve set) - Periphery* - The Gathering - Solstafir* - Venom* - Carpenter Brut (stukje) - Mastodon.

Wat zijn live wat de beste nummers van Bad Omens? Destijds veel naar die eerste BMTH-ish plaat geluisterd, maar sindsdien niet echt meer naar teruggegrepen. "The Worst In Me" en "Glass Houses" vond ik plaatjes, maar die spelen ze wellicht niet meer?
Dethrone en glass houses zijn live wel echt nice! en ook het nieuwe album (EP?) viel me live heel erg goed mee!

en natuurlijk de grote 'hits' van the death of peace of mind

• Leuk
Waarderingen: Mjz
Glass Houses speelden ze in de AFAS nog wel afgelopen november, was inderdaad één van de hoogtepuntjes. Hierboven noem ik er al een aantal, Dethrone was destijds de afsluiter en Artificial Suicide speelden ze ook, die behoren wel tot de hardere nummers. Verder vond ik Limits en Like A Villain live ook geweldig, heerlijke gevoelsplaten.

• Leuk
Waarderingen: Mjz
yup
en je kan af en toe ook lekker van een afstandje op de tribune genieten met een biertje
Doe ik eigenlijk maar zelden.
Als ik ergens ga kijken, sta ik ook 9 van de 10 keer ergens (zijkant) vooraan (ook met biertje uiteraard). :)
Van een afstandje kijken werkt voor mij niet echt, valt vrijwel altijd tegen.
Ga me dan ook sneller ergeren aan mensen om me heen (Hollandse ziekte) en andere afleidende factoren.

Laatst bewerkt:
Doe ik eigenlijk maar zelden.
Als ik ergens ga kijken, sta ik ook 9 van de 10 keer ergens (zijkant) vooraan. :)
Van een afstandje kijken werkt voor mij niet echt, valt vrijwel altijd tegen.
Ga me dan ook sneller ergeren aan mensen om me heen en andere afleidende factoren.

Hangt af van wie hoor, op de tribune bij de main stages is het soms best te doen, en als ik het graag wil beleven breek ik los van de groep
en duik ik alleen naar de voorste rijen.

Uiteraard bij de jupiler en in de marque en de dome staan we altijd netjes halverwege of dichterbij of idd zijkant

Hangt af van wie hoor, op de tribune bij de main stages is het soms best te doen, en als ik ik breek ik los van de groep en duik ik alleen naar de voorste rijen
uiteraard bij de jupiler en in de marque en de dome staan we altijd netjes halverwege of dichterbij of idd zijkant
Ja, met een groep krijg je uiteraard toch altijd een hele andere dynamiek en beleving, soms ten goede, soms ten kwade.
Ik heb wel eens een must-see (weet niet eens meer welke) gezien in de Marquee met vrienden, die wat halverwege bleven staan. Had ik toch wel spijt van daarna.

Nu ga ik overal vrijwel standaard vooraan staan, zelfs bij bands die ik alleen maar even wil checken.
Meestal met mijn vrouw, maar regelmatig ook alleen als zij geen zin heeft of even wil gaan zitten ofzo.

Op de meeste plekken (in ieder geval de tenten) kom ik dan wel vaak een groepje Festileakers tegen, die meestal ook vrij ver vooraan staan. Dat werkt uiteraard wel sfeerverhogend. 😎🤘

Geen onverwachte clashes dus, dit wordt mijn spoorboekje:
Do:
Mantah*

Ankor
Danko Jones*
Wind Rose
Accept*

Tom Mo... Lakeview*
Megadeth
Within Temptation
Limp Bizkit
The Offspring*