Graspop Metal Meeting 2026

Vrijdag loopschema

Bark
Asomvel
Guilt Trip
Cavalera
Trivium

En daarna bol ik het al af denk ik. Tussen Asomvel en Guilt Trip wil ik even gaan piepen bij Letlive. en bij Drowning Pool op het einde voor Bodies. Suicidal Angels had ik heel graag gezien nog eens maar liever twee volledige shows van Guilt Trip en Cavalera dan.

Mocht ik na Trivium toch nog blijven waarschijnlijk Death To All en uiteraard Volbeat. Maar ik weet niet of ik meer dan 5 h wil wachten op Volbeat, dan ga ik misschien liever overhuis ofzo en slaap ik die nacht in mijn eigen bed

Wat me wel opvalt is dat ik dit jaar echt bij elk podium wel een paar keer per dag te vinden ben. Kan persoonlijk zijn omdat ik nu ook bands skip die k al gezien heb, maar vind dat t programma dit jaar wel goed verdeeld is. (Voor mij dan😉).

Wat me ook opvalt is dat er niks tegenover de laatste HL speelt. Had bv Anthrax wel tegenover Offspring verwacht. Of plot in you meer tegenover Sabaton.

ben blij dat het niet zo is hahahaa

Is het je eerste keer GMM? Loopafstanden zijn 5 minuten maximum. Hoewel het soms wel erg druk kan zijn aan de Jupiler area (voor het classic rock café), ben je redelijk snel wel aan de main stages. Als je écht een goed plekje wilt bij BB ben je best om richting de stage te gaan als de Sex Pistols nog net niet gedaan zijn.
Eerste keer inderdaad! Ah kijk dat valt mee, al is BB dan wel één van die shows waar ik graag een mooi plekje vooraan wil om mijn stembanden aan gort te blèren.

Decapitated voor de zoveelste keer midden op de dag in de Marquee maar dan wel Vltimas daar achter zetten (leuk hoor, maar luistert echt geen hond naar).

Heb nu denk ik al 4x Decapitated op precies die timing gezien dus de timetable maker heeft een hekel aan ze ofzo? Ook een keer toen de set stop gezet werd omdat het dak op instorten stond. Werden ze de Marquee afsluiter, was denk ik de beste show van hun (kan ook aan de zonnesteek en bier gelegen hebben).

Verder niet heel vervelende clashes, maar zelfs met de beperkte bands die ik wil zien toch een paar.
Ik moet je eerlijk zeggen, bij jou krijg ik intussen echt het gevoel dat je geboren bent in een bak met azijn. Mijn hemel zeg, vrijwel alles wat jij hier op het forum zet is doordrenkt met negativiteit.

Opvallend dat de North heads maar 75 minuten krijgen

Verder geen clashes die we niet verwachtten toch?
Vorig jaar hadden Behemoth en Till ook maar 75 minuten.

Het lijkt erop dat ze dit jaar (nog meer) de tijd spreiden over headliners en subs.
Alle South headliners krijgen 90 minuten, alle North headliners 75 minuten.
Maar ook 7 van de 8 subs en 2 van de 4 Marquee headliners spelen langer dan een uur:
  • 75 min.: Within Temptation, Megadeth, Alter Bridge, Architects, Cradle Of Filth, Mastodon
  • 70 min.: Electric Callboy, Alice Cooper
  • 65 min.: Breaking Benjamin
Van de subs speelt enkel Babymetal 'slechts' 60 minuten.

Zaterdag loopschema

Fleddy Melculy
Feuerschwanz
Rivers Of Nihil
Sepultura
Sonata Arctica
Baby Metal
Architects

Wel jammer van Sinsaenum maar die beginnen zo vlak na Fleddy dus dan kies ik liever voor Feuerschwanz. Bring Me The Horizon is een optie nog

The timetable is quite good for my planned schedule, miraculously!
Only major clashes being Alter bridge//Death to all and Avatar//Bad omens.
My initial plan was to see Sepultura but now I'm thinking to to switch to Primal fear. I'll do just fine with the Cavalera set.
Anyway, there's enough time to decide.

• Leuk
Waarderingen: MandyRose
Loopschema zondag

Kuazar
Europe
Ultimas
Foreigner
Solstafir
Bury Tomorrow
Sabaton

Tussen Kuazar en Europe door even langs bij Evergrey en Gaerea. Na Foreigner nog een stuk Kanonenfieber en The Gathering

This stage is too small for the both of us

Show Down Clint Eastwood GIF
Jij de vrijdag, als ik dan de zaterdag mag 😉

Ik gebruik al een tijdje de clashfinder van festibeertje, die zit ook al wel redelijk goed in elkaar
Thanks! Ik heb hem zojuist up-to-date gemaakt. Het viel mij ook op dat ik maar heel weinig heb moeten aanpassen. Sommige podiums op een dag waren zelfs al 100% correct. Bij anderen verschilde het misschien ergens 5 minuten.

Dus nu kunnen we eindelijk echt puzzelen! Had zelf 8 mei in mijn hoofd als datum, dus dit is wel een mooie verrassing :)

JAAAAAA TIMETABLEEEEE🎉🎉🎉

Ik moet later nog even beter kijken (zou nu aan het werk moeten zijn😂), maar op de eerste blik valt het me nog mee qua clashes. Ik zie vooral clashes tussen dingen waarvan ik me toch al afvroeg of het mijn energie waard zou zijn en waar dan een must see tegenover staat. De enige clashes die ik tot zover heb gezien die ik wel jammer vind zijn tussen three days grace en orden ogan en tussen the plot in you en sabaton, maar daarbij zijn de winnaars voor mij eigenlijk ook wel duidelijk. Ik ga hoe dan ook naar three days grace en bij sabaton wil ik ook wel heel graag een goede plek, dus dat word hooguit 5 minuten (of niet) kijken bij the plot in you. Ik hoop dat het hierbij blijft en niet opeens veel erger wordt als ik beter ga kijken!

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Is dit de eerste keer dat er na middernacht enkel op de Main Stage iets te doen is? Los van DJ's, tribute bands en dergelijke.
Ik dacht dat er in de Marquee vaak nog wel iets speelde.
  • 2025: 2x tot 0:15, 2x tot 0:00
  • 2024: alle dagen tot 0:00
  • 2023: alleen Meshuggah uitzondering tot 0:55 tijdens Machine Head, op donderdag Cradle Of Filth maar tot 23:30 tijdens GnR
  • 2022: Mercyful Fate tot 0:30 tijdens Volbeat, Heilung tot 0:15, op zondag Dimmu Borgir maar tot 23:10

• 2025: 2x tot 0:15, 2x tot 0:00
  • 2024: alle dagen tot 0:00
  • 2023: alleen Meshuggah uitzondering tot 0:55 tijdens Machine Head, op donderdag Cradle Of Filth maar tot 23:30 tijdens GnR
  • 2022: Mercyful Fate tot 0:30 tijdens Volbeat, Heilung tot 0:15, op zondag Dimmu Borgir maar tot 23:10
Inderdaad, ik had het ondertussen zelf gecheckt. Ik had altijd gedacht dat de andere podia meestal tot na middernacht doorgingen.

Loopschema. * is nog niet eerder gezien. Vetgedrukt is must see.

DONDERDAG
(naar gelang we het terrein opgaan, we vertrekken pas in de ochtend vanuit the Far West(-Vlaanderen))
Danko Jones
Wind Rose*
Accept*
(stukje Tom Morello)
Lake View*
Megadeth
(Pennywise & President eventueel)
Limp Bizkit*
The Offspring

VRIJDAG

Drowning Pool*
Asomvel*
Mammoth
Harakiri For The Sky*
Trivium
(Stukje Sex Pistols* eventueel)
Kadavar*
Alter Bridge*

-------------
Volbeat

ZATERDAG

P.O.D.
------------
Primal Fear*
------------
Three Days Grace
Sonata Arctica*
Uncle Acid & The Deadbeats*
Queensrÿche*
------------
Wellicht dat ik in de lege momenten wel gewoon even ga piepen in de Metal Dome, gezien die toch alterneren met elkaar.
Anders is er ook nog het CRC of de foodtrucks om de tijd te doden.

ZONDAG
Life of Agony*

Europe
Extreme*
Foreigner
Black Label Society

Alice Cooper
Electric Callboy*
Deff Leppard of Carpenter Brut*
Sabaton*

JAAAAAA TIMETABLEEEEE🎉🎉🎉

Ik moet later nog even beter kijken (zou nu aan het werk moeten zijn😂), maar op de eerste blik valt het me nog mee qua clashes. Ik zie vooral clashes tussen dingen waarvan ik me toch al afvroeg of het mijn energie waard zou zijn en waar dan een must see tegenover staat. De enige clashes die ik tot zover heb gezien die ik wel jammer vind zijn tussen three days grace en orden ogan en tussen the plot in you en sabaton, maar daarbij zijn de winnaars voor mij eigenlijk ook wel duidelijk. Ik ga hoe dan ook naar three days grace en bij sabaton wil ik ook wel heel graag een goede plek, dus dat word hooguit 5 minuten (of niet) kijken bij the plot in you. Ik hoop dat het hierbij blijft en niet opeens veel erger wordt als ik beter ga kijken!
Three Days Grace was ook echt tof afgelopen november, gaat 100% een mooi feestje worden aan de mainstage!

• On fire
Waarderingen: Loek123 en MandyRose
Mijn voorlopige loopschema met vetgedrukt de bands die ik zéker niet wil missen:

Donderdag
  • Accept
  • Wolves In The Throne Room
  • Septicflesh
  • Cult of Luna
  • Limp Bizkit
  • The Offspring

Jammer om te missen: Within Temptation, A Day To Remember, Bloodywood. Gelukkig zie ik Within Temptation al op Bospop, dus deze clash is net iets minder pijnlijk geworden daardoor.

Vrijdag
  • Drowning Pool
  • Triggerfinger
  • Mammoth
  • Elder
  • Breaking Benjamin
  • Alter Bridge
  • Volbeat
Jammer om te missen:
Leprous, Old Man's Child, Trivium, Harakiri for the Sky. Vooral de eerste twee vind ik zeer pijnlijk. Tussen Alter Bridge en Volbeat zou ik eventueel nog Cradle of Filth kunnen meepikken, maar dit wordt me waarschijnlijk te veel.

Er is nog een kans dat het Old Man's Child + Sex Pistols gaat worden in plaats van Elder.

Zaterdag
  • Rivers of Nihil
  • Lacuna Coil
  • Sonata Arctica
  • Queensrÿche
  • TesseracT
  • (Avatar / Bad Omens)
  • Bring Me the Horizon
Jammer om te missen: Three Days Grace, Moonspell, Uada. Hier kom ik wel overheen. Avatar of Bad Omens zal een momentopname worden. Ik vermoed nu Bad Omens omdat dat makkelijker is na TesseracT en voor Bring Me the Horizon om mee te pikken van een grote afstand, eventueel zittend.

Zondag
Er is een heel grote kans dat ik deze dag ga skippen. Ik trek vier dagen niet meer, en deze dag vind ik buitengewoon zwak. De enige twee bands die ik heel graag zie (The Gathering en Sólstafir) overlappen ook nog eens.
Als ik wel ga wordt het dit schema:

• Europe
  • Extreme
  • Foreigner
  • The Gathering
  • Sólstafir (zoveel als mogelijk)
Jammer om te missen: Alice Cooper, en dus het gedeelte van Sólstafir.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread