Graspop Metal Meeting 2026

Is dat meestal niet zo dat er laatste uur main nergens anders nog iets is?
Zondag altijd.

Andere dagen wisselt. 2 tot 3 dagen staat het wel solo als ik de afgelopen 3 jaar kijk.

Mogelijk ook te maken met de naam die er staat.
- juist omdat de band het wil dat iedereen ze ziet.( tool, nin etc)
- omdat het festival een keuze wil geven om weg te gaan (behemoth). Had dit scenario eigenlijk ook met Knocked Loose verwacht

Vervelendste clashes voor mij, de rest kan ik mee leven.
Het wordt wel weer de wandelschoenen aan voor flink wat kilometers.

Donderdag
Septicflesh - John Coffey
Anthrax - Limp Bizkit

Vrijdag
Hulder - Vower
Death to All - Kublai Khan TX

Zaterdag
Uada - Rivers of Nihil
Moonspell - Queensryche - Architects

Zondag
Venom - Bury Tomorrow

• Leuk
Waarderingen: MandyRose
Zondag altijd.

Andere dagen wisselt. 2 tot 3 dagen staat het wel solo als ik de afgelopen 3 jaar kijk.

Mogelijk ook te maken met de naam die er staat.
- juist omdat de band het wil dat iedereen ze ziet.( tool, nin etc)
- omdat het festival een keuze wil geven om weg te gaan (behemoth). Had dit scenario eigenlijk ook met Knocked Loose verwacht
Ik vond het wel beter dat de laatste naam niet de grootste was. Headliners die spelen tot 1u30 is best laat imo. Heb een dagticket en ga nog naar huis na de laatste act, dat wordt niet voor 4u de bedstee in vrees ik.

iedereen die zeurt over de clas van Electric screeuwboy tegen Bury Tomorrow,....

Ik baal meer over de clash VENOM - Bury Tomorrow

al heb ik BT gelukkig 2 jaar geleden ook al gezien en was geweldig !!!!
Maar het is wel echt een clash die ik niet snap. Die bands hebben nog samen getourd en hebben grotendeels de zelfde fans! En The Plot In You is zo'n President geval voor mij, wat voor ne paddestoel is dat nu weer? Die waren me nog nooit opgevallen tot hier toe maar vallen me nu pas op. Ze hadden beter daar Bury Tomorrow gezet
Ik doe zelf Solstafir en Bury Tomorrow. EC ben ik geen fan van de beats, en al vaak gezien

• Haha
Waarderingen: Loek123 en Jamel
Mijn vervelendste clashes:

Donderdag
Distant - Magnolia Park - Mantah (al wordt die laatste hem wss al niet)
Limp Bizkit - The Dillinger Escape Plan

Vrijdag
Harakiri For The Sky - Cavalera
Cavalera - Drain
Knocked Loose - Lionheart

Zaterdag
Malevolence - Rivers of Nihil

Zondag
Electric Callboy - Venom - Bury Tomorrow

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en MandyRose
Is dit de eerste keer dat er na middernacht enkel op de Main Stage iets te doen is? Los van DJ's, tribute bands en dergelijke.
Ik dacht dat er in de Marquee vaak nog wel iets speelde.
Meestal wel.
Soms is de marquee nog bezig maar dat is tussen 00:00 -00:30 klaar.
Maar meestal 00:00

Voor de rest komt het nachtprogramma langzaam op gang.

Laatste slot is vooral op main.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Dwarf
Maar het is wel echt een clash die ik niet snap. Die bands hebben nog samen getourd en hebben grotendeels de zelfde fans! En The Plot In You is zo'n President geval voor mij, wat voor ne paddestoel is dat nu weer? Die waren me nog nooit opgevallen tot hier toe maar vallen me nu pas op. Ze hadden beter daar Bury Tomorrow gezet
Ik doe zelf Solstafir en Bury Tomorrow. EC ben ik geen fan van de beats, en al vaak gezien

Dat The Plot In You boven Bury Tomorrow staat, lijkt me om heel veel redenen bijzonder logisch. Dat TPIY geen Graspop-historie heeft, betekent niet dat ze uit het niets komen. Zijn gewoon een pak populairder dan Bury Tomorrow en zitten ook op het toppunt van hun hype en/of kunnen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Ahbon
Aardig tevreden, ik zie iedere dag weer mooie groene (en blauwe) lijntjes, wordt weer flink heen en weer lopen! :)

1778060599926.png
Relatief rustig dagje, lekker erin komen.
ADTR/Septicflesh niet de ergste clash, zal wel momentbeslissing worden.

1778060626956.png
Lekker starten met Infected Rain.
Overlap Asomvel/OP is jammer, wordt sowieso OP, kijk ik zeer naar uit!
COF/Leprous is ook vervelend (incl. overlap Volbeat), nog niet uit.

1778060643088.png
Relatief kort dagje (laat beginnen, vroeg eindigen).
Overlap Faetooth/Sinsaenum is balen, evenals Uada met zowel RON als PF. Uada zal dan helaas moeten sneuvelen waarschijnlijk (2 tegen 1).
In tegenstelling tot de andere dagen wordt het zowat bivakkeren bij de Jupiler Stage, en zal ik nauwelijks voorbij de Marquee komen.

1778060660682.png
Alle clashes in de avond.
EC/Gathering/Sólstafir nog niet over uit (al is de kans groot dat mijn vrouw die knoop doorhakt in het voordeel van eerstgenoemde 😉).
Mastodon had ik graag gezien, maar Sabaton is nu eenmaal Sabaton. 💁‍♂️

Laatst bewerkt:
Eigenlijk geen mega lastige clashes voor mij. Enkel Sepultura en Primal Fear maar dat wordt Sepultura aangezien het m'n laatste kans is

Septicflesh met Megadeth is wel zuur, maar dat wordt Megadeth. Ik ga ook niet een stukje zien van Septicflesh want wil goed staan bij Megadeth

Evergrey, Gaerea en Kuazaris ook lastig. Ik ga me focussen op Kuazar en dan denk ik nog een stukje Evergrey.

Dat The Plot In You boven Bury Tomorrow staat, lijkt me om heel veel redenen bijzonder logisch. Dat TPIY geen Graspop-historie heeft, betekent niet dat ze uit het niets komen. Zijn gewoon een pak populairder dan Bury Tomorrow en zitten ook op het toppunt van hun hype en/of kunnen.
Ik heb er enkel eens vaag over gehoord

Decapitated voor de zoveelste keer midden op de dag in de Marquee maar dan wel Vltimas daar achter zetten (leuk hoor, maar luistert echt geen hond naar).

Heb nu denk ik al 4x Decapitated op precies die timing gezien dus de timetable maker heeft een hekel aan ze ofzo? Ook een keer toen de set stop gezet werd omdat het dak op instorten stond. Werden ze de Marquee afsluiter, was denk ik de beste show van hun (kan ook aan de zonnesteek en bier gelegen hebben).

Verder niet heel vervelende clashes, maar zelfs met de beperkte bands die ik wil zien toch een paar.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Hoe zijn de loopafstanden tussen de diverse stages? Als ik bijv. het begin van Breaking Benjamin wil zien om 19:55, hoe laat moet ik dan weg bij WCAR (Jupiler stage)

Donderdag loopschema

Distant
Ego Kill Talent
Dying Wish
Wind Rose
Accept
Megadeth
Within Temptation
Anthrax
The Offspring

Tussen Antrax en The Offspring door even gaan piepen bij The Dillinger Escape Plan en Limp Bizkit. Maar ik focus vooral op volle sets van bands

Hoe zijn de loopafstanden tussen de diverse stages? Als ik bijv. het begin van Breaking Benjamin wil zien om 19:55, hoe laat moet ik dan weg bij WCAR (Jupiler stage)
Is het je eerste keer GMM? Loopafstanden zijn 5 minuten maximum. Hoewel het soms wel erg druk kan zijn aan de Jupiler area (voor het classic rock café), ben je redelijk snel wel aan de main stages. Als je écht een goed plekje wilt bij BB ben je best om richting de stage te gaan als de Sex Pistols nog net niet gedaan zijn.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Pommer

Users who are viewing this thread