Graspop Metal Meeting 2026

Ah balen dit, zitten jullie me blij te maken met Landmvrks of We came as romans als jupiler head wat beiden fantastisch zou zijn
Komt straks Lionheart alsnog :)
Maar nee, leuk voor de fans (en de organisatie als ze niet last minute moeten schuiven)

Haha ja begrijp ook niet waar men 11 uur vandaan haalt opeens :)
Het getal van de zotten en het moet niet zotter worden. Dus altijd kans dit jaar.

Niet een hele bijzondere stage voor mij, al luister ik tegenwoordig aardig veel Mammoth (ik snap de kritiek hier ook niet zo). Breaking Benjamin is natuurlijk een sensatie, maar daar luister ik een stuk minder naar, alleen Dear Agony, Phobia en een beetje Ember. Trivium kom ik naast een paar uitzonderingen niet echt in, maar ik weet dat ze erg goed zijn en hun volledige show op YouTube ziet er ook erg gaaf uit, dus ik ga wel kijken. Knocked Loose wil ik wel een kans geven, dat zou zomaar net zo bijzonder als Behemoth kunnen worden, maar voor de muziek doe ik het niet. Drowning Pool is niet zo interessant voor mij.

Bijlagen

• Scherm­afbeelding 2026-04-30 om 13.24.57.png
    Scherm­afbeelding 2026-04-30 om 13.24.57.png
    71,5 KB · Weergaven: 4
Niet een hele bijzondere stage voor mij, al luister ik tegenwoordig aardig veel Mammoth (ik snap de kritiek hier ook niet zo). Breaking Benjamin is natuurlijk een sensatie, maar daar luister ik een stuk minder naar, alleen Dear Agony, Phobia en een beetje Ember. Trivium kom ik naast een paar uitzonderingen niet echt in, maar ik weet dat ze erg goed zijn en hun volledige show op YouTube ziet er ook erg gaaf uit, dus ik ga wel kijken. Knocked Loose wil ik wel een kans geven, dat zou zomaar net zo bijzonder als Behemoth kunnen worden, maar voor de muziek doe ik het niet. Drowning Pool is niet zo interessant voor mij.
Wat Mammoth betreft is het toch puur smaak waarover het gaat? Echt kritiek krijgt die band toch niet?

De kritiek is volgens mij gewoon dat hij de zoon van is en alleen daarom bekend zou zijn.
Flauwekul vind ik dat. Het is niet eens mijn muziek, maar ik heb een paar jaar geleden een stuk van zijn set gezien en dat vond ik prima klinken. Ik kreeg totaal niet het gevoel dat ik naar iemand stond te kijken die daar enkel stond omdat hij 'de zoon van' is.

enige kritiek op Mammoth die ik heb gezien bij de aankondiging is dat ze er wat vaak staan
3 keer in 4 edities is wel wat overdreven natuurlijk
prima band verder maar niet mijn genre

• Leuk
Waarderingen: CedricH en Jamel
enige kritiek op Mammoth die ik heb gezien bij de aankondiging is dat ze er wat vaak staan
Daar ben ik het wel mee eens ja. 3 keer in 4 jaar vind ik voor elke band teveel, gelet op de schaarse aantal plekken op het festival en het enorme aanbod aan vette bands die daar ook kunnen staan.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Loek123
De truc van dit hele verhaal was nou juist om geen rekening te houden met eventuele clashes. Dus gewoon neutraal naar de lineup op die dag op het genoemde podium kijken.
Dan komt er ongeveer hetzelfde uit.
Drowning Pool wil ik wel zien, heeft wel een aantal leuke nummers en waarschijnlijk sta ik dan toch in de BBB.
Knocked Loose ben ik gewoon nieuwsgierig naar, ken ik niet, dus misschien dat ik na 3 nummers een alternatief opzoek.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Dwarf
Is dat hier geopperd? Dan heb ik dat bericht precies gemist.
Flauwekul vind ik dat. Het is niet eens mijn muziek, maar ik heb een paar jaar geleden een stuk van zijn set gezien en dat vond ik prima klinken. Ik kreeg totaal niet het gevoel dat ik naar iemand stond te kijken die daar enkel stond omdat hij 'de zoon van' is.
Nog nooit iets over gelezen hier.

Geen idee of daar dit jaar iets over is gezegd, zal inderdaad dit jaar wel vooral die 3x in 4 jaar zijn. Maar de “zoon van” verwijzing is in eerdere jaren wel een paar keer aan bod gekomen.

• Leuk
Waarderingen: @3*#

Users who are viewing this thread