Graspop Metal Meeting 2026

Drowning Pool, wel zin in. Na body's wat verder ingeluisterd en vind het toch wel gaaf.

Mammoth, klinkt leuk en zal er niet voor weglopen... er naar toe lopen ook niet.

Trivium, Ja graag!

BREAKING BENJAMIN... Hell yeah, voor mij een van de acts waar ik echt naar uitkijk!

Knocked Loose, ik ben heel nieusgierig wie tegelijk speelt, waarschijnlijk staan we dan daar...

Bijlagen

• my-image-1.png
    my-image-1.png
    89 KB · Weergaven: 9
1000077893.png
Trivium: I saw them for the first time two years ago. A great show, with Bullet [for my Valentine] as the opening act!
Mammoth [WVH]: I've seen him before; nice music for relaxing after a mosh pit.
Drowning Pool: "Bodies" was on our playlists back then. Do not like many other songs, but might see them
Breaking Benjamin: heard good things here in the forum, might check them out
Knocke loose: I like Mosh Pits, but that sounds awful:(

Laatst bewerkt:
1000044166.jpg

Heb niet zoveel op dit podium. Drowning Pool gaan we zeker zien. Ze zijn echt meer als die ene hit.

Breaking Benjamin kon ik helemaal niets van. Totaal langs mij heen gegaan denk ik. Maar ook na meerdere malen ingeluisterd te hebben vind ik het maar 13 in een dozijn muziek.

Mammoth al 2 keer zien passeren, maar vond het alleen muziek voor op de achtergrond.

Knocked Loose en Trivium is allebei niet voor mij weggelegd.

Bekijk bijlage 19576
Daadwerkelijk plan is eigenlijk helemaal afhankelijk van de clashes, een timetable had de voorspelling een stuk betrouwbaarder gemaakt ;).
De truc van dit hele verhaal was nou juist om geen rekening te houden met eventuele clashes. Dus gewoon neutraal naar de lineup op die dag op het genoemde podium kijken.

Breaking Benjamin: Na BMTH de band waar ik het meeste naar uit kijk deze editie. Denk dat het een generatie dingetje is, vooral het album Phobia heb ik helemaal de pleuris geluisterd. Zit ook al jaren te wachten tot ze de oversteek eens maken en nu is het eindelijk zo ver! Alvast mijn excuses voor het onvervalst meeblèren. Overigens hebben ze ook best wat hardere nummers, hopelijk wordt het een mooie mix.

Drowning Pool: Alleen al voor Bodies de moeite waard, verwacht daar toch wel één grote wall of death of iets in die trant 😄 Maar buiten dat ook genoeg andere vette nummers, dus ik ga zeker het hele optreden geboeid zijn.

Trivium: Was nog niet héél bekend met ze, maar door het inluisteren toch gaan waarderen en ik heb me laten vertellen dat ze een sterke live reputatie hebben. Die wil ik dus wel mee pakken.

Mammoth: Klinkt niet heel bijzonder, zal wel op een andere stage zijn dan verwacht ik.

Knocked Loose: Al eerder aangegeven: ik kan die vocals echt niet aanhoren. Misschien dat het live wel beter overkomt, maar ik acht de kans klein dat ik er ga kijken.

1777531430447.png

KL: ik ben er persoonlijk wel fan van, shows zijn in mijn ogen wel de max. Of de HL spot verdienen is een andere vraag waar ik ook van vindt dat het te vroeg is

Trivium: jeugd sentiment! Niks anders over te zeggen en nog nooit eerder live gezien

BB: ken de hits, is gewoon een band die zelden komt dus wil ze van het lijstje kunnen schrappen

Drowning Pool: ken enkel bodies fatsoenlijk. De rest kon me minder bekoren bij het inluisteren, maar als ik niks anders op die moment wil zien is het goed voor in de achtergrond

Mammoth: heb er niks mee, kan er ook niet ingeraken
IMG_2960.jpeg

Ik grijp dit spelletje aan om ook eens opnieuw de desbetreffende bands in te luisteren en in tegenstelling tot de meesten hier, geraak ik juist meer en meer into Knocked Loose. Geeft me een beetje Turnstile vibes. En persoonlijk alvast geen enkel probleem met de stem van de zanger.

Doet me wat denken aan twee jaar geleden Five Finger Death Punch. Was ook zo een band die ik nog nooit had beluisterd en waar er veel afkeer tegen was. Totaal ander genre natuurlijk, maar toen in eerste instantie had ik die eerder afgeschreven maar uiteindelijk nog wat meer beluisterd en kon me ook meer en meer bekoren en uiteindelijk een heel sterk optreden ook vond ik.

Laatst bewerkt:
Nu vooral de laatste setlist die op Spotify staat aan het inluisteren (let dus op voor eventuele spoilers):
Dat ga ik nog veel draaien de komende maanden denk ik.

Ik ga zeker ook nog eens een live optreden checken op YouTube, dat geeft meestal het beste idee vind ik.

• Leuk
Waarderingen: CedricH en Dwarf

Users who are viewing this thread