Eens bekeken op mijn clashfinder en dit moet zowat het zwakste podium zijn van heel het weekend voor mij.
Behalve dat ik nog een paar extra absolute must sees mis (genre My Dying Bride, Amenra, Igorrr, Thy Art Is Murder, Helloween...) is mijn enige persoonlijke minpuntje van deze Graspop editie: de zondag is eigenlijk te goed met veel te veel bands die ik zou willen zien, dat geldt in mindere mate ook voor donderdag en vrijdag. Op zich dus vooral een luxeprobleem natuurlijk, maar hadden er maar een paar van die bands op vrijdag gestaan en vice versa.
Drowning Pool: Was een tof optreden vorig jaar op Alcatraz. Wil ik gerust nog eens zien. En aangezien vrijdag voor mij veruit de 'minste' dag is, zit die kans er best wel in.
Mammoth: Nee, ik hoop echt dat er iets is in één van de tenten. Vlucht nog liever naar het Rock Café desnoods denk ik. Of ergens anders waar ze het voetbal uitzenden.
Trivium: Nooit erin gekomen, zo'n relatief grote naam die me niets zegt.
Breaking Benjamin: Helemaal niets voor mij en dan verandert het feit dat het een 'unieke' kans is om ze eens te zien daar ook niets aan. Ik vind dat dus wel een speciale redenering die hier een paar keer gemaakt wordt: 'niet echt mijn ding, maar wil ze toch eens zien want anders misschien de kans niet meer'.
Knocked Loose: Of dat een band nu ergens 'verdiend' staat of niet trek ik mij weinig tot niets van aan. Enige criterium dat echt telt is of ik het goed vind of niet. En ik ben echt wel benieuwd naar de live energie van deze band. Vorig jaar voor het eerst in meer dan 20 jaar Graspop moeten missen, dus ze sws nog niet gezien. Hier kijk ik dus best wel naar uit.