Graspop Metal Meeting 2026

Eens bekeken op mijn clashfinder en dit moet zowat het zwakste podium zijn van heel het weekend voor mij.
Behalve dat ik nog een paar extra absolute must sees mis (genre My Dying Bride, Amenra, Igorrr, Thy Art Is Murder, Helloween...) is mijn enige persoonlijke minpuntje van deze Graspop editie: de zondag is eigenlijk te goed met veel te veel bands die ik zou willen zien, dat geldt in mindere mate ook voor donderdag en vrijdag. Op zich dus vooral een luxeprobleem natuurlijk, maar hadden er maar een paar van die bands op vrijdag gestaan en vice versa.

Drowning Pool: Was een tof optreden vorig jaar op Alcatraz. Wil ik gerust nog eens zien. En aangezien vrijdag voor mij veruit de 'minste' dag is, zit die kans er best wel in.

Mammoth: Nee, ik hoop echt dat er iets is in één van de tenten. Vlucht nog liever naar het Rock Café desnoods denk ik. Of ergens anders waar ze het voetbal uitzenden.

Trivium: Nooit erin gekomen, zo'n relatief grote naam die me niets zegt.

Breaking Benjamin: Helemaal niets voor mij en dan verandert het feit dat het een 'unieke' kans is om ze eens te zien daar ook niets aan. Ik vind dat dus wel een speciale redenering die hier een paar keer gemaakt wordt: 'niet echt mijn ding, maar wil ze toch eens zien want anders misschien de kans niet meer'.

Knocked Loose: Of dat een band nu ergens 'verdiend' staat of niet trek ik mij weinig tot niets van aan. Enige criterium dat echt telt is of ik het goed vind of niet. En ik ben echt wel benieuwd naar de live energie van deze band. Vorig jaar voor het eerst in meer dan 20 jaar Graspop moeten missen, dus ze sws nog niet gezien. Hier kijk ik dus best wel naar uit.

Laatst bewerkt:
Breaking Benjamin: Helemaal niets voor mij en dan verandert het feit dat het een 'unieke' kans is om ze eens te zien daar ook niets aan. Ik vind dat dus wel een speciale redenering die hier een paar keer gemaakt wordt: 'niet echt mijn ding, maar wil ze toch eens zien want anders misschien de kans niet meer'.
Als ik zeg 'ik moet ze toch nekeer gezien hebben', is dat in de praktijk meestal ook een pintje drinken en kijken. Als het pintje op is 'goe, naar de volgende'. Dan heb ik ze gezien hé :D

• Cool
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en thesummoning
Eens bekeken op mijn clashfinder en dit moet zowat het zwakste podium zijn van heel het weekend voor mij.
Behalve dat ik nog een paar extra absolute must sees mis (genre My Dying Bride, Amenra, Igorrr, Thy Art Is Murder, Helloween...) is mijn enige persoonlijke minpuntje van deze Graspop editie: de zondag is eigenlijk te goed met veel te veel bands die ik zou willen zien, dat geldt in mindere mate ook voor donderdag en vrijdag. Op zich dus vooral een luxeprobleem natuurlijk, maar hadden er maar een paar van die bands op vrijdag gestaan en vice versa.

Drowning Pool: Was een tof optreden vorig jaar op Alcatraz. Wil ik gerust nog eens zien. En aangezien vrijdag voor mij veruit de 'minste' dag is, zit die kans er best wel in.

Mammoth: Nee, ik hoop echt dat er iets is in één van de tenten. Vlucht nog liever naar het Rock Café desnoods denk ik. Of ergens anders waar ze het voetbal uitzenden.

Trivium: Nooit erin gekomen, zo'n relatief grote naam die me niets zegt.

Knocked Loose: Of dat een band nu ergens 'verdiend' staat of niet trek ik mij weinig tot niets van aan. Enige criterium dat echt telt is of ik het goed vind of niet. En ik ben echt wel benieuwd naar de live energie van deze band. Vorig jaar voor het eerst in meer dan 20 jaar Graspop moeten missen, dus ze sws nog niet gezien. Hier kijk ik dus best wel naar uit.
Het is ook dat het live misschien mij wel aanspreekt eh. En geloof mij ik heb met bv Ministry meegemaakt dat ik niks goed vond aan die band tot ik een bepaald nummer op een platenbeurs van hen hoorde en meer van dat album ben gaan luisteren en ze dus een live wou zien nadien. Intussen is dat gebeurd maar die band tourt constant. Stel u voor dat ge zoiets voorhebt met BB

• Leuk
Waarderingen: thesummoning
Het is ook dat het live misschien mij wel aanspreekt eh. En geloof mij ik heb met bv Ministry meegemaakt dat ik niks goed vond aan die band tot ik een bepaald nummer op een platenbeurs van hen hoorde en meer van dat album ben gaan luisteren en ze dus een live wou zien nadien. Intussen is dat gebeurd maar die band tourt constant. Stel u voor dat ge zoiets voorhebt met BB
Ja, daar kan ik me zeker wel iets bij voorstellen. Sommige bands zijn op plaat niets speciaals, maar kunnen live heel iets anders zijn. Niemand moet zich trouwens verantwoorden he, maar ik vond het wel opvallend omdat die opmerking zeker voor BB een aantal keer terugkwam. Maar zowel het argument: 'van ver eens zien' als 'je weet nooit dat het live toch nog beter is dan verwacht' kan ik zeker inkomen.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en won666
Breaking Benjamin: Heel benieuwd naar deze band, met inluisteren wel fan geworden, dus ga ik wel zien.

Drowning Pool: Dat zal van de waan van de dag afhangen. Moet niet maar mag.

Knocked Loose: Nope, of het moet per ongeluk zijn.

Mammoth: Dat gaat aan mij voorbij gaan.

Trivium: Fan van het begin, Trivium zal ik niet missen.

+1Act: Deze kan meevallen of dik tegen slagen, hoewel meestal cancelled die wel en verdwijnd deze van de affiche.

• Leuk
Waarderingen: MandyRose
Hoe zeker zijn we van de crowbar zelf-bevestiging? Er zijn websites waarop graspop wordt genoemd maar op de tour-poster die ik kan vinden is het niet te zien. Ze staan ook op Alcatraz en die combi maken niet veel bands...

Hoe zeker zijn we van de crowbar zelf-bevestiging? Er zijn websites waarop graspop wordt genoemd maar op de tour-poster die ik kan vinden is het niet te zien. Ze staan ook op Alcatraz en die combi maken niet veel bands...
Zal een fout geweest zijn van 1 van die nieuwsartikels die ik had gelezen. Ik vermoed dat al die andere sites dat gewoon hebben overgenomen zonder iets te controleren. Die data eind juni is gewoon de tour van Faetooth

Knocked Loose:
Maakt me niet veel uit dat ze als headliner staan, maar heb er ook niet veel mee.
Misschien even kijken uit nieuwsgierigheid, maar ook grote kans dat ik dan al in de bus terug richting Devil's Lake zit (energie sparen/bijtanken).

Breaking Benjamin:
Geen wow-factor bij mij, maar wel interessant genoeg om te zien.

Trivium:
Zie BB.

Mammoth:
Meh.

Drowning Pool:
Meh.

Heel deze Noordstage is prima achtergrondsmuziek. Vooral jammer dat de dag zo onthoofd is met het wegvallen van Twisted Sister. Dat was eigenlijk de enige echte must see van de dag. Maar uiteindelijk ook weer niet zo jammer, want ben er toch niet bij :LOL:

Vooral Breaking Benjamin (ter ontdekking) en Mammoth leuk om mee te pakken in combinatie met Volbeat en Alter Bridge op de andere stage. Met Twisted Sister erbij had ik toch een mooi dagje aan de mainstages beleefd.

Edit: En natuurlijk Drowning Pool met Bodies was leuk geweest om mee te pakken.

Vorig jaar hadden we nieuws op 31 januari en dan in maart en april weer. Nu hebben we sinds midden december enkel gehoord dat Knocked Loose Twisted Sister komt vervangen en meer niet. Vind het wel een lange leegte

• Leuk
Waarderingen: Dwarf

Users who are viewing this thread