Graspop Metal Meeting 2026

festileaks leden wanneer graspop te lang wacht met de timetable
200.gif

Op de vrijdag North Stage zijn er 2 zekerheden, Trivium is must-see en Mammoth skip ik want een week later staan die als voorprogramma van GNR.
Drowning Pool ga ik proberen toch minstens een stuk te zien, voor Breaking Benjamin & Knocked Loose ziet het er niet goed uit.

• Leuk
Waarderingen: MandyRose en talos654
Drowning Pool:
Inderdaad bodies en misschien een enkel ander nummer dat ik ken. Zitten wel ergens in mijn sweetspot periode voor muziek maar deze is niet specifiek blijven hangen. Misschien toch ff gaan kijken maar gemakkelijke kandidaat voor een clash verlies

Mammoth:
Alleen als er niks beter is, anders lekker in het veld

Trivium:
Deze band kan ik redelijk hebben maar ook hier een makkelijke clash verliezer.

Breaking Benjamin:
Hmm hier weet ik het niet. Misschien vanwege de koekdoos factor kijken. Maar het is niet mijn favoriete band. Geen idee waar her mee clasht maat dit is een interessante zeldzaam vs beter voor mijn smaak

Knocked Loose:
Avoid at all cost

Zeker wel, vorige week nog het nodige ontdekt :) Misschien had ik anders moeten verwoorden, het is meer een momentopname, omdat we het nu over die vrijdag hebben.

Maar thanks voor de tip, dan ga ik die als eerstvolgende checken!
Om hier gelijk maar even op in te haken: zojuist Mastodon ontdekt. Pohh dat wordt gelijk een dikke must see op de zondag! Hopelijk geen clash met The Plot In You...

Bekijk bijlage 19494

Wat een liefde voor Volbeat, joh! 😲
Eerste band met een 8 gemiddeld (momenteel).
15 must-sees, waarvan maar liefst 11 absolute (The Offspring had er ook 15, waarvan 7 absolute), en nog geen score onder 5 (maybe see).
En dan te bedenken dat ze al als 11e van 48 bands uit het GMM Hurt/Heal spel zijn gebonjourd.. 😅

Benieuwd of de volgende headliner ook zo goed scoort... :sneaky:
Maakt ook wel uit wie je allemaal op headliner mag plaatsen.

Dit is gegeven en beoordeeld (per podia en dag) zonder zekerheid clashes dus verwacht het iets positiever.

Maar niettemin verdiend

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Om hier gelijk maar even op in te haken: zojuist Mastodon ontdekt. Pohh dat wordt gelijk een dikke must see op de zondag! Hopelijk geen clash met The Plot In You...
Oei... Ik ben bang dat je pech hebt. Afsluiters Marquee en Jupiler staan heeeel vaak tegelijk. Tenzij ze toevallig een uitvaller hebben en zoals vorig jaar vrijdag de laatste band van de Jupiler om 9u al hebben.

• Sad
Waarderingen: Pommer
Knocked Loose - Ben geen uitgesproken fan, maar hoor ook niet bij de criticasters, live is het energiek maar ook ietwat vermoeiend

Breaking Benjamin - Schijnt bijzonder te zijn, al is me niet duidelijk wat er dan bijzonder aan is, allemaal nogal middle-of-the-road brave alternatieve metal. Hoort bij die reeks bands (BB, Chevelle, Soen, Karnivool, 10 Years,...) waar je altijd naar moet luisteren als je fan bent van Tool en die me allemaal doen denken dat ik dan liever gewoon naar Tool luister indien ik iets Toolesque wil horen.

Trivium - Trivium is Trivium, een sympathieke band die redelijk allround geliefd is (of toch gerespecteerd wordt), een band die nooit teleurstelt en een band die niets verkeerd doet, maar ook een band waarvan iedereen aanvaardt dat ze nooit groter gaan worden dan ze nu zijn, wat ze ook doen, Dus ja, Trivium, hè.

Mammoth - Kan niet zeggen ik er warm voor loop, maar de vorige dat ik ze zag, was 't een verrassend goed optreden, ook al heeft Wolfgang het charisma van een andijvie

Drowning Pool - Band waarbij je een half uur met de rug naar het podium staat en je jezelf even 5 minuten omdraait als ze Bodies spelen

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en MandyRose
Friday's North Stage

Bekijk bijlage 19495

Knocked Loose:
Voor fans van: Code Orange, Hatebreed, Converge, Kublai Khan TX, Dying Wish

Breaking Benjamin:
Voor fans van: Three Days Grace, Shinedown, Seether, Starset, Five Finger Death Punch

Trivium:
Voor fans van: Bullet for My Valentine, Killswitch Engage, As I Lay Dying, Machine Head, Lamb Of God

Mammoth:
Voor fans van: Foo Fighters, Alter Bridge, Shinedown, Black Stone Cherry, Van Halen

Drowning Pool:
Voor fans van: Disturbed, Godsmack, Soil, Ill Niño, Slipknot

Knocked Loose: vind ik vreselijk (een kameraad die mee gaat vergeleek de zang met een chihuahua en ik snap het wel) en speelt hopelijk na Volbeat (kan ik naar het huisje) of tegelijk met Leprous (kan ik daar naar gaan kijken)

Breaking Benjamin: vooral leren kennen door dit forum. Moet nog goed inluisteren, maar kijk er wel naar uit.

Mammoth: skip, mijn ding niet

Trivium: wel goed, zal ik gaan zien als er geen clash is met iets fijner

Drowning Pool: hier kijk ik wel naar uit, was toch wel een van de eerste metalbands waar ik echt naar luisterde in mijn tienerjaren. Ik zag ze op mijn allereerste Graspop (2007) en hoop dus al bijna 20 jaar dat ze nog eens langskomen. Zeker een must see voor mij dus

Laatst bewerkt:
Knocked Loose: Niet mijn ding, ik ga graag naar Leprous op dat tijdstip

Breaking Benjamin: Jeugdsentiment voor mij, een must see

Mammoth: Klonk goed tijdens het inluisteren, onder voorbehoud van clashes zal ik hier heengaan

Trivium: Nog zo’n gevalletje jeugdsentiment wat ik nog nooit live gezien heb, ga ik zeker checken

Drowning Pool: Hele toffe show van gezien op Alcatraz die zeker naar meer smaakte, ga ik graag weer naartoe dus

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en MandyRose
Oei... Ik ben bang dat je pech hebt. Afsluiters Marquee en Jupiler staan heeeel vaak tegelijk. Tenzij ze toevallig een uitvaller hebben en zoals vorig jaar vrijdag de laatste band van de Jupiler om 9u al hebben.
In dat geval ga ik voor Mastodon. Denk dat we de komende jaren nog veel van The Plot In You gaan horen, dus die herkansing komt er nog wel (bovendien heb ik m'n portie metalcore die dag ervoor wel gehad).

Gelukkig weten we het morgen zeker😉

• Leuk
Waarderingen: Projunk en El_Leipo
Zeker must see. Altijd heel strak en geen geleuter, gewoon volle bak spéluh

• Leuk
Waarderingen: Pommer

Users who are viewing this thread