Graspop Metal Meeting 2026

Het zijn echt een aantal artiesten maar, toevallig The Offspring, Within Temptation, Sepultura zie ik het er nu bij staan.
Wat me ook opvalt is dat nog genoeg artiesten niks qua informatie in de bio hebben staan. Gewoon leeg...
De drie bovenste namen op de South Stage op donderdag. Mss knop aan het toevoegen om vanuit de artiestenkaart naar de timetable te gaan, en even getest op de eerste drie namen op de affiche?

Er beweegt alleszins wat!

Denk dus wel vandaag of donderdag time table!
Neem aan dat we dan ook gelijk de laatste namen mogen verwacht.
Miss dat ze als compensatie van KL sommige bands 2X de dag erna laten spelen:p
Nee denk dat t nog ene foutje of iets dergelijks is. Neem niet aan dat ze 3 artiesten 2X op t zelfde festival met dezelfde set laten spelen.

Friday's North Stage

1777367481949.png

Knocked Loose:
Voor fans van: Code Orange, Hatebreed, Converge, Kublai Khan TX, Dying Wish

Breaking Benjamin:
Voor fans van: Three Days Grace, Shinedown, Seether, Starset, Five Finger Death Punch

Trivium:
Voor fans van: Bullet for My Valentine, Killswitch Engage, As I Lay Dying, Machine Head, Lamb Of God

Mammoth:
Voor fans van: Foo Fighters, Alter Bridge, Shinedown, Black Stone Cherry, Van Halen

Drowning Pool:
Voor fans van: Disturbed, Godsmack, Soil, Ill Niño, Slipknot

• Leuk
Waarderingen: MandyRose
Drowning Pool: Eigenlijk maar één tof nummer en dat is dat ene nummer. Ik heb er andere van geprobeerd maar het lukt niet. Dus misschien naar het einde toe even (ik neem aan dat ze dat nummer als laatste spelen?)

Mammoth: Niks voor mij

Trivium: Must see

Breaking Benjamin: Ik was in Wolverhampton (UK) en zag daar in een tweehandswinkel een cdtje liggen van BB. Voor slechts 1 pond. Dus ik heb die gekocht om de band in te luisteren maar ik vond er niks interessant aan. Ik heb wat andere nummers geprobeerd maar het doet me niks. Ik wil niet riskeren de band te missen en dan jaren later fan te worden (zoals ik met andere bands al heb voorgehad) en dat ze misschien maar eens uitzonderlijk naar Europa kwamen gezien de vliegangst van de zanger. Maar helaas, ik geraak er niet in. Misschien dat ik toch even ga kijken uit nieuwsgierigheid

Knocked Loose: Absoluut te vermijden

Drowning Pool wil ik wel meepakken als 't kan. Ook al is het meer om Bodies eens live te horen.

Mammoth een must see. Al een paar keer vanop een afstand (toen nog met WVH als aanhangsel als ik me niet vergis), maar de muziek kan me zeker bekoren.

Ook Trivium wil ik nog eens terugzien. De eerste keer dat ik ze zag heeft Matt indruk op me nagelaten. Zeer degelijke frontman en als je gewoon een klein zinnetje in het Nederlands wil zeggen, hoe ingestudeerd of ingefluisterd het ook is, ben ik om. Muziek is voor mij persoonlijk af en toe té heavy, maar live kan ik dat precies wel hebben of zo (?).

Breaking Benjamin, dan. Meh. Op zich heeft het alles wat het moet hebben om in m'n straatje te passen. Alleen kom ik er niet echt in of zo?
Als iemand tips heeft van nummers / albums die ik zeker moet checken, dan graag.

Knocked Loose:

crickets GIF

PS: wel erg benieuwd wie ze op deze stage nog gaan bijplaatsen.

Knocked Loose: hell yeah! Heel jammer voor wie graag Twisted Sister nog een keertje wilde zien, en heel jammer dat Dee sukkelt met zijn gezondheid, maar ik ben geen grote fan. Waar ik wel heel grote fan van ben, is hun vervanger. Vorig jaar de eerste keer live gezien, en kijk heel hard uit naar round 2 dit jaar!!! See you in the pit! 🤘

Breaking Benjamin: ik heb er niet bijzonder veel mee, maar het blijkt wel uniek te zijn dat ze de grote plas een keer oversteken. Ik ga het een kans geven, vanop een afstandje, met een (paar) pintje(s).

Trivium: al een paar keer van ver gezien, maar heeft me nooit echt kunnen overtuigen... We zien wel hoe het schema eruit ziet, maar staat niet bovenaan.

Mammoth en Drowning Pool pas ik allebei voor. Not my cup of tea.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en MandyRose
Het zijn echt een aantal artiesten maar, toevallig The Offspring, Within Temptation, Sepultura zie ik het er nu bij staan.
Wat me ook opvalt is dat nog genoeg artiesten niks qua informatie in de bio hebben staan. Gewoon leeg...
- A Day To Remember
- Ego Kill Talent
- The Offspring
- Within Temptation
- Volbeat
- Death To All
- Sepultura
- Battle Beast
- Black Label Society
- Sabaton
- Europe
- Foreigner
- Decapitated
- Mastodon
- Lagwagon

Hier zie ik de knop see all timings.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en CedricH
Ik pak de Jupiler stage ook gelijk mee en daar laat ik het bij voor de vrijdag, aangezien ik van de Marquee en Metal Dome letterlijk ook geen een band ken (dus tips zijn welkom).

Absolute must see: Breaking Benjamin, Thornhill
Must see: Volbeat, We Came As Romans
Want to see: Alter Bridge, Trivium, Drowning Pool, Lionheart, Guilt Trip
Might see: Bush, Kublai Khan TX

De rest (nog) geen interesse in. Heb Knocked Loose proberen te luisteren, maar kan die vocals echt niet uitstaan. Ben daarnaast groot fan van Frank Carter, maar hoorde dat die act toch een beetje tegenvalt. Uit interesse en zonder clash ga ik wellicht even kijken.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Drowning Pool: op zich geen must see maar ik wil bodies wel eens live zien hoor!

Mammoth: een groep die me warm nog koud laat, mischien vanop een afstand

Trivium: MUST SEE!! een van de weinige metalcore bands die ik echt nog wil gezien hebben.

Breaking Benjamin: Must see puur omdat ze niet vaak de oversteek maken, de muziek is ook wel prima maar is niet 100% mijn ding

Knocked Loose: Erg cool dat ze nu mooi in het donker gaan spelen! Ik kan al niet wachten

Drowning Pool
Cool way to start the day. not the biggest fan but it will be a fun show.

Mammoth
Not my thing. maybe from a distance if there's nothing else interesting in other stages.

Trivium
Yes, please! one of my favorites in the festival and always a good show. would be better if Alex Bent had stayed with them. that still hurts.

Breaking Benjamin
Not so sure about this one. a good band with nice songs, The diary of jane is the best nostalgia song but the rest is just ok. not quite my taste. I think it is basically the FOMO speaking as they don't travel outside the U.S a lot.

Knocked Loose
Probably skip, couldn't get much into them.

Ah tof, de vrijdag North stage! Voor mij toch wel een grote reden om naar Dessel te trekken dit jaar.

Drowning Pool: op Alcatraz al misgelopen en ga ze niet opnieuw missen. Lekker bodies meeschreeuwen, en ze hebben ook een hoop andere toffe nummers

Trivium: één van de bands waar ik het meest naar uit kijk, ben ze afgelopen jaren steeds misgelopen en zit al sinds 2019 te wachten om ze eindelijk weer eens te kunnen zien. Waren toen erg goed, bij de vorige doorkomst. Hoog tijd dat ze er weer eens staan.

Breaking Benjamin: grootste must see van de dag, toen met de kameleak ben ik er meer naar gaan luisteren dus nu heel blij dat ze er staan. Waarschijnlijk ook de enige kans om ze te zien.

Als ik niet het hele weekend ging had ik waarschijnlijk een dagticket aangeschaft voor het rijtje Trivium, Breaking Benjamin, Alter Bridge. Voor mij vermoedelijk het hoogtepunt van het weekend

Mammoth en Knocked Loose zijn niet mijn ding. KL is instrumentaal best tof maar de zanger kan ik ook niet aan wennen.

De rest (nog) geen interesse in. Heb Knocked Loose proberen te luisteren, maar kan die vocals echt niet uitstaan. Ben daarnaast groot fan van Frank Carter, maar hoorde dat die act toch een beetje tegenvalt. Uit interesse en zonder clash ga ik wellicht even kijken.
Doe jij helemaal niet aan inluisteren dan? Zou gewoon alles even checken, zien of er wat tussen zit. Zeker om gaten op te vullen als de timetable er is.

Wellicht dat Leprous wat is, als die spelen tijdens KL kan je daar even naar binnen lopen. Is toch vrij toegankelijke muziek in ieder geval

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Doe jij helemaal niet aan inluisteren dan? Zou gewoon alles even checken, zien of er wat tussen zit. Zeker om gaten op te vullen als de timetable er is.

Wellicht dat Leprous wat is, als die spelen tijdens KL kan je daar even naar binnen lopen. Is toch vrij toegankelijke muziek in ieder geval
Zeker wel, vorige week nog het nodige ontdekt :) Misschien had ik anders moeten verwoorden, het is meer een momentopname, omdat we het nu over die vrijdag hebben.

Maar thanks voor de tip, dan ga ik die als eerstvolgende checken!

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Loek123
Ben benieuwd of we om 16.00 wat krijgen.
Ik verwacht het eerlijk gezegd morgen om 11.00. Dan staat de timer in de app op precies 50 dagen en dat zou er best mooi uitzien lijkt mij zo, gezien dat nu nog 50 dagen en 19 uur is. Om 11.00 morgen is het nog precies 50 dagen tot Graspop 2026!

Ik verwacht het eerlijk gezegd morgen om 11.00. Dan staat de timer in de app op precies 50 dagen, gezien dat nu nog 50 dagen en 19 uur is. Om 11.00 morgen is het nog precies 50 dagen tot Graspop 2026!
dat zou wel een heel mooi moment zijn om met info te komen.

IK WIL PUZELEN!! 😅

• Leuk
Waarderingen: MandyRose en CedricH
Ik verwacht het eerlijk gezegd morgen om 11.00. Dan staat de timer in de app op precies 50 dagen en dat zou er best mooi uitzien lijkt mij zo, gezien dat nu nog 50 dagen en 19 uur is. Om 11.00 morgen is het nog precies 50 dagen tot Graspop 2026!
Als ik naar de data kijk die de app binnenhaalt van hun servers, zie ik heel veel timestamps veranderen (die geven aan dat er wijzigingen zijn).
Ik zag daarstraks de timer ook en dacht eigenlijk net hetzelfde! Dat in combinatie met de activiteit op de server zou wel eens goed nieuws kunnen zijn. Morgen is de dag?!

Users who are viewing this thread