Graspop Metal Meeting 2026

Wat denken jullie dat de laatste, ontbrekende namen zullen zijn?
Iemand met een (beredeneerde) gok?

We missen nog 3 Main Stage-acts (donderdag, vrijdag en zondag) en 2 Metal Dome acts op vrijdag

Ik geef zelf al een voorzetje:
Don Broco
Florence Black
The Vintage Caravan
Evil Invaders
The All American Rejects (?)
Royal Republic (?)

Laatste 2 genoemde misschien wat te licht(?). Hoewel Royal Republic vorig jaar op Hellfest het publiek wel erg goed meehad zag ik op de livestream.

(namen op basis van aangekondigde data in de buurt rond Graspop)

RR zie ik ook wel werken, al vind ik het meer een Werchter band. TAAR zullen niet voor zo'n lage spot komen denk ik, buiten het feit dat ik het ook geen match vind (maar zou het wel leuk vinden).

Ik denk/hoop dat er wat namen tussen zitten uit het rijtje:
- Die Spitz
- Trash Boat
- Story of the Year
- Badflower
- Nevertel
- Last Hounds

RR zie ik ook wel werken, al vind ik het meer een Werchter band. TAAR zullen niet voor zo'n lage spot komen denk ik, buiten het feit dat ik het ook geen match vind (maar zou het wel leuk vinden).

Ik denk/hoop dat er wat namen tussen zitten uit het rijtje:
- Die Spitz
- Trash Boat
- Story of the Year
- Badflower
- Nevertel
- Last Hounds
Goeie suggesties!

Ik snap je punt betreffende TAAR. Vind 't ook ergens wat wringen qua match met GMM.

Natuurlijk is het niet zeker dat het allemaal openers van bands zijn. Dat er geen grote (logo)bands meer bijkomen is redelijk zeker, maar daaronder kan er best wel nog wat geschoven worden lijkt me.

Heeft er trouwens iemand de cancels bijgehouden? Hoeveel zijn dat er inmiddels?

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Gnome is sowieso een raar geval. Heb het gevoel dat die in België veel minder geapprecieerd worden dan het buitenland.

Rock Werchter kent al een tijdje z’n timetable, Pinkpop volgt morgen en de app van Graspop kende al wat minimale updates? Het begint te borrelen… Zou het dan deze week zover zijn? Vandaag? Morgen? Of toch vrijdag? Of moet ik mijn kaart van 2 jaar geleden weer gaan trekken? Al bleef de organisatie toen zelfs tot op mijn verjaardag 10 mei onnodig links treuzelen.

Rock Werchter kent al een tijdje z’n timetable, Pinkpop volgt morgen en de app van Graspop kende al wat minimale updates? Het begint te borrelen… Zou het dan deze week zover zijn? Vandaag? Morgen? Of toch vrijdag? Of moet ik mijn kaart van 2 jaar geleden weer gaan trekken? Al bleef de organisatie toen zelfs tot op mijn verjaardag 10 mei onnodig links treuzelen.

Ik gok nu donderdag 12u00 timetable en laatste namen.

Whoah, die pre-party is altijd magisch. De eerste stappen op de wei, eerste getapte pintje van het festival, .. thuiskomen.
Vond m al magisch toen t nog enkel die Red Bull truck was die bij de ontbijttent stond. Gewoon al lekker plaatjes met biertjes erbij. Sinds die in de Metal Dome gehouden word is het wel veel gezelliger! Eerst paar honderd man, nu toch wel al een paar duizend voor de eerste biertjes!

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: CedricH en Dwarf
Vond m al magisch toen t nog enkel die Red Bull truck was die bij de ontbijttent stond. Gewoon al lekker plaatjes met biertjes erbij. Sinds die in de Metal Dome gehouden word is het wel veel gezelliger! Eerst paar honderd man, nu toch wel al een paar duizend voor de eerste biertjes!
Dit jaar maar eens proberen. Vorige 2 jaren in de Classic gezeten of op de Boneyard. Dat was trouwens ook vet gezellig

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en CedricH
Wat denken jullie dat de laatste, ontbrekende namen zullen zijn?
Iemand met een (beredeneerde) gok?

We missen nog 3 Main Stage-acts (donderdag, vrijdag en zondag) en 2 Metal Dome acts op vrijdag

Ik geef zelf al een voorzetje:
Don Broco
Florence Black
The Vintage Caravan
Evil Invaders
The All American Rejects (?)
Royal Republic (?)

Laatste 2 genoemde misschien wat te licht(?). Hoewel Royal Republic vorig jaar op Hellfest het publiek wel erg goed meehad zag ik op de livestream.

(namen op basis van aangekondigde data in de buurt rond Graspop)

Ik blijf toch hopen op Brothers of Metal, dacht dat die ook nog konden. Verder denk ik dat de enige namen die ik echt mis, niet meer kunnen voor Graspop.

• Geweldig
Waarderingen: Dwarf
Donderdag Metaldome:

Er staat op de donderdag eigenlijk niks in de Dome wat ik wil gaan zien. Of ik ken het niet, of ik wil het niet zien.
Staan ook niet echt namen die ik wil gaan inluisteren.

En wat President betreft. Het feit dat ze een industry plant zijn, dat ze uit het niets de Metaldome headlinen of de gimmick met de maskers. Niet kan verbloemen dat het gewoon heel kunstmatig in elkaar geknutselde muziek is. Iedereen die het gaat zien. Veel plezier. Ik denk dat dit de eerste avoid at all costs is voor mij.

Laatst bewerkt:
Ik ben heel benieuwd hoe mijn loopschema er uiteindelijk uit gaat zien, want de hoeveelheid namen die ik wil zien op de donderdag lijkt me vrij onmogelijk 😂 maar goed, hieronder de dingen die ik in ieder geval wil gaan proberen te zien in de metal dome

Magnolia Park: ook weer een nieuwe ontdekking en eentje waar ik wel blij van kan wworden. Ga hier graag even kijken :)

Ankor: ook deze band is voor mij een nieuwe ontdekking en direct een must see geworden! De afgelopen tijd al veel naar geluisterd en ben heel benieuwd hoe dit live gaat zijn!

The Funeral Portrait: en nog een nieuwe ontdekking, deze zijn wat mij betreft ook zeker een bezoekje aan de metal dome waard

Sleep Theory: niks voor mij

Lakeview: weer eens wat anders en lekker catchy, hier zou ik ook graag even gaan kijken

Bloodywood: deze band heb ik al eens eerder gezien (ik denk zelfs twee keer op graspop?), maar eigenlijk nu pas voor het eerst wat meer naar gaan luisteren. Ik vind het toch wel leuker dan ik dacht, ben benieuwd hoe ik het dit jaar ga ervaren met deze nieuwe blik

President: niks voor mij

Jupiler stage : Must see : Pennnywise (samen met The offspring punkrock jeugdhelden 🤗)
De rest sla ik over op dit podium.

Metal dome : Must see : Sleep Theory ( soms mischien net iets te poppy metalcore maar oh zo catchy ! )
Probaly see : Magnolia park en Lake View ( al is het maar voor het nummer " Wrong side of the track" over catchy gesproken)
Might see : Ankor, Bloodywood
Won't see : The Funeral Portrait en President

• Leuk
Waarderingen: MandyRose
Lakeview ( al is het maar voor het nummer " Wrong side of the track" over catchy gesproken)

Wel grappig, toen ik dat refrein de eerste keer hoorde, vond ik dat ook, maar tegen het einde van het nummer werkte het al op mijn zenuwen. "Jongens, we hebben een catchy hook, steek hem 85 keer in het nummer!"

• Leuk
Waarderingen: dennis87
Wel grappig, toen ik dat refrein de eerste keer hoorde, vond ik dat ook, maar tegen het einde van het nummer werkte het al op mijn zenuwen. "Jongens, we hebben een catchy hook, steek hem 85 keer in het nummer!"
Met zoiets als Limp Bizkit? "If I say fuck one more time, there's 46 fucks in this fucked up rime" 😆

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Dwarf en jonasvh
Ik vind de metaldome line up van donderdag best wel tof
De show van het weekend zal er wellicht niet plaatsvinden maar toch een hoop leuke acts om de dag gevuld te krijgen

Bloodywood is altijd een feestje en dit wordt gewoon weer genieten, dit is toch de definitie van een festival band. hopelijk clashen ze niet met de marquee
@Piebe71 is dit niet jouw ding? tof nu-metal feestje net als vorig jaar bij Skindred :)
Sleep Theory ook wel benieuwd naar geworden inmiddels, als er geen clashes zijn ga ik wel kijken of het wat is
The Funeral Portrait ook wel tof bandje, doet me denken aan FiR maar zonder Ronnie Radke dus dat is al een verbetering
Ankor klinkt goed op album, gehoord dat ze niet een al te beste live reputatie hebben maar ik ga het een kans geven
Magnolia park zal wellicht mijn festivalopener worden bij gebrek aan beter. klinkt wel aardig, heeft wel potentie om wat energie los te maken aan het begin van het festival
Lakeview is niet mijn ding, en gelukkig maar want zou toch een clashfest worden in de avond
President ga ik geen woorden meer aan vuil maken, deze industry plant wordt de enige 'avoid' van het weekend.

Ik vind de metaldome line up van donderdag best wel tof
De show van het weekend zal er wellicht niet plaatsvinden maar toch een hoop leuke acts om de dag gevuld te krijgen

Bloodywood is altijd een feestje en dit wordt gewoon weer genieten, dit is toch de definitie van een festival band. hopelijk clashen ze niet met de marquee
@Piebe71 is dit niet jouw ding? tof nu-metal feestje net als vorig jaar bij Skindred :)
Sleep Theory ook wel benieuwd naar geworden inmiddels, als er geen clashes zijn ga ik wel kijken of het wat is
The Funeral Portrait ook wel tof bandje, doet me denken aan FiR maar zonder Ronnie Radke dus dat is al een verbetering
Ankor klinkt goed op album, gehoord dat ze niet een al te beste live reputatie hebben maar ik ga het een kans geven
Magnolia park zal wellicht mijn festivalopener worden bij gebrek aan beter. klinkt wel aardig, heeft wel potentie om wat energie los te maken aan het begin van het festival
Lakeview is niet mijn ding, en gelukkig maar want zou toch een clashfest worden in de avond
President ga ik geen woorden meer aan vuil maken, deze industry plant wordt de enige 'avoid' van het weekend.
Ik moet eigenlijk zeggen dat ik me nooit echt verdiept heb in Bloodywood.
De clashfinders zijn ook niet eenduidig over met wie ze eventueel clashen.
Als het met Cult of Luna is dan zijn ze kansloos. Als het met Within Temptation is dan ga ik ze zeker nog even beluisteren

Users who are viewing this thread