Graspop Metal Meeting 2026

Ik moet eigenlijk zeggen dat ik me nooit echt verdiept heb in Bloodywood.
De clashfinders zijn ook niet eenduidig over met wie ze eventueel clashen.
Als het met Cult of Luna is dan zijn ze kansloos. Als het met Within Temptation is dan ga ik ze zeker nog even beluisteren
Ah ja fair, als ze met Cult of Luna clashen dan zie ik ze ook niet:)

• Metal!
  • Leuk
Waarderingen: johanra en Jamel
Ah ja fair, als ze met Cult of Luna clashen dan zie ik ze ook niet:)
Billy Bob Thornton Goliath GIF by Amazon Prime Video

De Metal Dome op donderdag lijkt best wel the place to be te zijn voor mij om nieuwe bands te ontdekken. Ze scoren allemaal "groen" op mijn eerste inluisterlijst.

President: volkomen eens dat de hoge positie ten onrechte is en begrijp de vele kritiek die ze krijgen, maar ben wel benieuwd om ze eens live te zien en het dan daarop te beoordelen.

Bloodywood: vorige keer maar een stukje kunnen zien, hopelijk deze keer volledig (al klinkt het alsof de tent vol zal staan)

Sleep Theory: mijn zus is fan en raadt me zeker aan om te gaan kijken. Vind het zelf ook wel goed klinken, maar moet nog meer inluisteren.

Ankor: een van de bands die wel is blijven plakken bij de aankondiging en die bovenaan staat om in te luisteren. Wel jammer om te lezen dat ze tegenvielen op Alcatraz.

Magnolia Park, Lakeview en the Funeral Portrait moet ik allemaal nog meer inluisteren, maar wil ik wel gaan zien op basis van de eerste luistersessie.

In tegenstelling tot de Marquee en JS ziet het programma van de Metal Dome er voor ons veel interessanter uit, ik kan niet zeggen dat hier iets is geprogrammeerd waar ik niet even zou willen gaan kijken. De kans dat we in de metal dome terechtkomen is het grootst aan het begin van de dag, maar dat is voornamelijk vanwege Offspring, Limp Bizkit, Within Temptation, Megadeth, Wind Rose, Accept en Tom Morello wat voor ons allemaal tussen de 7 en 10 scoort op de schaal van must see. Kijkende naar het totale programma op Donderdag... er staat gewoon teveel wat we willen zien en weet ik nog niet waar ik de tijd vandaan moet halen om een hamburger door m'n strot te wringen.🤘🏻

Ankor: een van de bands die wel is blijven plakken bij de aankondiging en die bovenaan staat om in te luisteren. Wel jammer om te lezen dat ze tegenvielen op Alcatraz.
Dat kwam ook vooral door de slechte geluidsmix, dus laat je er zeker niet door tegenhouden. De band heeft op het podium wel een sympathieke, energieke uitstraling. Dus daar ligt het niet aan.

In tegenstelling tot de Marquee en JS ziet het programma van de Metal Dome er voor ons veel interessanter uit, ik kan niet zeggen dat hier iets is geprogrammeerd waar ik niet even zou willen gaan kijken. De kans dat we in de metal dome terechtkomen is het grootst aan het begin van de dag, maar dat is voornamelijk vanwege Offspring, Limp Bizkit, Within Temptation, Megadeth, Wind Rose, Accept en Tom Morello wat voor ons allemaal tussen de 7 en 10 scoort op de schaal van must see. Kijkende naar het totale programma op Donderdag... er staat gewoon teveel wat we willen zien en weet ik nog niet waar ik de tijd vandaan moet halen om een hamburger door m'n strot te wringen.🤘🏻
Ik vrees bij mij ook dat er een aantal 'must see' bands op de grond met een hapje en een drankje gaan zijn, anders halen we vrijdag niet...

Denken we dat vandaag de dag is? Ik heb wel zin om een looproute uit te gaan denken. (Niet dat ik dat niet stiekem al half heb gedaan aan de hand van mijn clashfinder, maarja kan natuurlijk net zo goed allemaal verschoven zijn waardoor andere bands opeens overlappen)

• Leuk
Waarderingen: jonasvh en CedricH
Denken we dat vandaag de dag is? Ik heb wel zin om een looproute uit te gaan denken. (Niet dat ik dat niet stiekem al half heb gedaan aan de hand van mijn clashfinder, maarja kan natuurlijk net zo goed allemaal verschoven zijn waardoor andere bands opeens overlappen)
Ik hoop dat het vandaag zover is. Vanaf het moment dat het tijdschema beschikbaar is, begint voor mij de ultieme voorpret en kan ik me richten op de bands die ik echt wil zien. Bands die spelen op momenten dat ik er nog niet ben, verplaats ik naar een alternatieve playlist.

verwacht ik eigenlijk niet :( pinkpop komt met de timetable, weet niet of festivals onderling afspraken maken over wanneer nieuws naar buiten te brengen. maar dan lijkt morgen eerder de dag voor ons te zijn.

verwacht ik eigenlijk niet :( pinkpop komt met de timetable, weet niet of festivals onderling afspraken maken over wanneer nieuws naar buiten te brengen. maar dan lijkt morgen eerder de dag voor ons te zijn.
Denk ook dat morgen de dag is

Ik vrees bij mij ook dat er een aantal 'must see' bands op de grond met een hapje en een drankje gaan zijn, anders halen we vrijdag niet...
Andere manier van genieten maar daarom niet minder valid he :D
Zou me bv. niet kunnen inbeelden om bij een band als deep purple helemaal vooraan te gaan staan.

• Leuk
Waarderingen: CedricH
Weer een beetje late to the party, maar dat vooral omdat de Marquee en Jupiler op donderdag me niet zoveel doen.
Want to see: Anthrax
Won't see: Cult of Luna, Distant, Dying Wish, Gatecreeper, Septicflesh, Snot, Wolves in the throne room, Blackgold, Grade 2, John Coffey, Pennywise, Slay Squad, The Dillinger Escape Plan, Thrown

Natuurlijk heb ik me ook niet echt verdiept in deze bands, het donderdag programma is al mooi genoeg zonder de marquee en jupiler (alleen jammer dat er voor mij nog geen knallende opening acts is).

Donderdag metaldome!

Magnolia Park: Ze hebben echt lekkere muziek, maar na een paar nummers heb ik het ook wel weer gehoord. Het is zo'n band waar je soms vergeet dat je naar metal aan het luisteren bent en niet naar de gangster pop radio, bijvoorbeeld het nummer DANGEROUS had met iets minder gitaren prima als Coachella headline gekund.
Ankor: Waren verrassend vermakelijk als voorprogramma van Ice Nine Kills. Zoals het er nu uit zit wordt dit mijn festival opener, maar dat is wel een flinke downgrade van Beast in Black, Brothers of Metal en Psychonaut in 2023, 2024 en 2025.
The Funeral Portrait: Klinkt op de eerste indruk lekker vlot, maar ik heb al pils-afspraken bij Danko Jones en Wind Rose.
Sleep Theory: eh
Lakeview: Een van de grootste ontdekkingen van deze editie! Begon bij een enkel nummertje, maar nu luister ik regelmatig hun hele album af. Het country-aspect is soms een beetje overdreven, maar de teksten zitten verder echt goed in elkaar. Ik raad aan om het album eens te luisteren, dan ontdek je pareltjes zoals Here Lies a Girl, Long Time Listener, I Don't Call die niet het meest beluisterd worden. Deze gasten ga ik zeker zien.
Bloodywood: Muziek gaat keihard, maar in een clash met Megadeth of WT ga ik toch naar de mainstages.
President: Ik baal dus ook enorm dat ze als headliner staan, maar dat is vooral omdat ik ze dan moet missen voor een Limp Bizkit/Offspring (ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om die niet te zien). Elk nummer van President is gewoon top als je het mij vraagt en de metaldome zal ook helemaal afgeladen staan.

Dat kwam ook vooral door de slechte geluidsmix, dus laat je er zeker niet door tegenhouden. De band heeft op het podium wel een sympathieke, energieke uitstraling. Dus daar ligt het niet aan.
was idd goed in het voorprogramma van Nothing More. kijk ik het meest naar uit op donderdag samen met Sleep theory

• Leuk
Waarderingen: MandyRose
Ik ben heel benieuwd hoe mijn loopschema er uiteindelijk uit gaat zien, want de hoeveelheid namen die ik wil zien op de donderdag lijkt me vrij onmogelijk 😂 maar goed, hieronder de dingen die ik in ieder geval wil gaan proberen te zien in de metal dome

Magnolia Park: ook weer een nieuwe ontdekking en eentje waar ik wel blij van kan wworden. Ga hier graag even kijken :)

Ankor: ook deze band is voor mij een nieuwe ontdekking en direct een must see geworden! De afgelopen tijd al veel naar geluisterd en ben heel benieuwd hoe dit live gaat zijn!

The Funeral Portrait: en nog een nieuwe ontdekking, deze zijn wat mij betreft ook zeker een bezoekje aan de metal dome waard

Sleep Theory: niks voor mij

Lakeview: weer eens wat anders en lekker catchy, hier zou ik ook graag even gaan kijken

Bloodywood: deze band heb ik al eens eerder gezien (ik denk zelfs twee keer op graspop?), maar eigenlijk nu pas voor het eerst wat meer naar gaan luisteren. Ik vind het toch wel leuker dan ik dacht, ben benieuwd hoe ik het dit jaar ga ervaren met deze nieuwe blik

President: niks voor mij
Ik weet niet meer waar ik die stempagine kan vinden,

iemand?

Users who are viewing this thread