Graspop Metal Meeting 2026

In afwachting van Wind Rose op de MS zal ook ik wellicht bij de Metal Dome te vinden zijn.

Bij het inluisteren kwamen The Funeral Portrait en Lake View (heb wel een zwak voor country-invloeden) verrassend op m'n radar. Die hoop ik dus - behoudens vervelende clashes - mee te kunnen pikken. Bloodywood en President zou ik ergens ook wel willen zien, al verwacht ik daar dat ik dan aan de MS zal staan.

Het ziet er dus naar uit dat de stappenteller meteen overuren zal draaien op donderdag. Het traject Main Stage - Metal Dome zal vermoedelijk een aantal keer worden overgedaan (in beide richtingen).

A lot of good stuff in the metal dome that Thursday.
I really liked Ankor, Sleep theory, Magnolia park, President, the funeral portrait.

This is by far the most busy day of the festival for me with a lot of stuff to figure out once the time table is released.

The only thing I dislike about President's headlining is the certain clash with The offspring/Limp bizkit. I don't see myself leaving the main stages during the evening.

• Leuk
Waarderingen: MandyRose en Dwarf
Donderdag sowieso een heel sterke dag voor mij, meer dan 20 bands die ik wel wil zien waarvan 9 'must see' zeg maar, zonder weliswaar Ʃchte uitschieters en dat geldt ook voor de Metaldome. Een tent waar ik geregeld wel te vinden ben doorheen de jaren. Maar ik ga er dus wel vanuit dat ik maar ongeveer de helft ga kunnen zien van die 20 bands aangezien ik wel voorkeur geef aan volledige optredens.

Magnolia Park: Ik zou er niets op tegen hebben om hiermee de dag te openen.

Ankor: Vind ik best goed klinken, ga hier graag naartoe. Van de betere helft van de vele metalcore die er is.

The Funeral Portrait: De meeste emo doet het toch niet voor mij, idem hier

Sleep Theory: Nee, is me te soft ook.

Lakeview: DIt vind ik dan wel weer interessant. Niet mijn genre, maar dit luistert wel lekker weg. Zou ik dus wel aanraden om even in te luisteren voor wie dat niet gedaan heeft op basis van enkel het genre of de omschrijving.

Bloodywood: Vorige keren niet kunnen zien, nu staan ze hoog op mijn lijstje. Hier verwacht ik een dik feestje.

President: Niets speciaals maar ook niks op tegen, wil ik gerust wel eens zien.

GMM app update available. Hopefully some news in the next days
Heb de Android app code eens vergeleken met de vorige versie, komt erop neer dat ze voornamelijk wat kleine veranderingen hebben gemaakt aan een aantal visuele aspecten. Kan inderdaad wel wijzen op een timetable die binnenkort er aan komt!

Verder ook wat werk aan het cashless systeem, de app zou nu een 'Recent transactions' scherm hebben (kan zijn dat dit niet geactiveerd wordt voor Graspop maar wel voor andere festivals btw), dus misschien bij de start van Graspop toch wat betere interactie met het cashless systeem in de app
šŸ¤ž

Heb de Android app code eens vergeleken met de vorige versie, komt erop neer dat ze voornamelijk wat kleine veranderingen hebben gemaakt aan een aantal visuele aspecten. Kan inderdaad wel wijzen op een timetable die binnenkort er aan komt!

Verder ook wat werk aan het cashless systeem, de app zou nu een 'Recent transactions' scherm hebben (kan zijn dat dit niet geactiveerd wordt voor Graspop maar wel voor andere festivals btw), dus misschien bij de start van Graspop toch wat betere interactie met het cashless systeem in de app
šŸ¤ž

lkaten we hopen op de time table deze week en de laatste namen want .... ik ga me vervelen

• Leuk
Waarderingen: MandyRose en Dwarf
Magnolia Park - Klinkt als iets wat ik leuk zou kunnen vinden als ik er vaker naar zou luisteren, maar anderzijds zijn er te veel andere dingen die ik liever wil ontdekken dan dit, zodat ze vermoedelijk nooit aan de beurt komen

Ankor - Eens gezien op Alcatraz, was wel OK, sympathiek groepje

The Funeral Portrait - Mja, mja, misschien, weet het niet goed

Sleep Theory - Zie ook Magnolia Park en The Funeral Portrait. Het passeert, het is OK, het is goed genoeg om het zeker niet te negeren, maar voorlopig ook niet pakkend genoeg om er veel energie in te steken.

Lakeview - Klinkt als iets wat ik al 3 keer eerder ben vergeten

Bloodywood - Paar jaar terug was dit nog een spannende hype, maar nu het nieuwe eraf is, blijkt dat het me toch niet enorm kon boeien

President - Ga niet beginnen over President en de industrie errond. Puur muzikaal vind ik het over-geproduceerd, emotieloos en steriel. Een nietszeggende en berekende combinatie van hippe hypes, ontdaan van spontaniteit en authenticiteit, gelardeerd met een overdaad van autotune. Even nep als iets wat AI zou uitkotsen.

President - Ga niet beginnen over President en de industrie errond. Puur muzikaal vind ik het over-geproduceerd, emotieloos en steriel. Een nietszeggende en berekende combinatie van hippe hypes, ontdaan van spontaniteit en authenticiteit, gelardeerd met een overdaad van autotune. Even nep als iets wat AI zou uitkotsen.
Haha, bravo! Dit is de beste omschrijving van President die ik ooit heb gelezen.

Metal Dome, daar zal ik eerst op woensdag mintsen 1 pintje gaan drinken. Misschien meer.

Voor donderdag echter:

Ankor: nope

Bloodywood: Ik snap niet dat ze die niet op de main zetten, dit is een in de zon met pint erbij feestband die belachelijk veel volk trekt. WIl ik heel graag terug zien.

Lakeview: Ik hou wel van een vleugje country, vond vorig jaar Hardy zen gecancel best jammer, deze wil ik graag checken.

Magnolia Park: Dat gaat em niet worden.

President: De kans is groter dat Cm Punk samen met Seth Rollins the World Tag Team Champions tijdens Summerslam winnen, dan dat ik tijdens President in de Metal Dome zal zijn.

Sleep Theory: Wellicht niet

The Funeral Portrait: Zegt me niks.

Wat denken jullie dat de laatste, ontbrekende namen zullen zijn?
Iemand met een (beredeneerde) gok?

We missen nog 3 Main Stage-acts (donderdag, vrijdag en zondag) en 2 Metal Dome acts op vrijdag

Ik geef zelf al een voorzetje:
Don Broco
Florence Black
The Vintage Caravan
Evil Invaders
The All American Rejects (?)
Royal Republic (?)

Laatste 2 genoemde misschien wat te licht(?). Hoewel Royal Republic vorig jaar op Hellfest het publiek wel erg goed meehad zag ik op de livestream.

(namen op basis van aangekondigde data in de buurt rond Graspop)

• Leuk
Waarderingen: Moniek
Wat denken jullie dat de laatste, ontbrekende namen zullen zijn?
Iemand met een (beredeneerde) gok?

We missen nog 3 Main Stage-acts (donderdag, vrijdag en zondag) en 2 Metal Dome acts op vrijdag

Ik geef zelf al een voorzetje:
Don Broco
Florence Black
The Vintage Caravan
Evil Invaders
The All American Rejects (?)
Royal Republic (?)

Laatste 2 genoemde misschien wat te licht(?). Hoewel Royal Republic vorig jaar op Hellfest het publiek wel erg goed meehad zag ik op de livestream.

(namen op basis van aangekondigde data in de buurt rond Graspop)
ik blijf hopen op Gnome

Magnolia Park - Klinkt erg interessant! hier ga ik normaal gezien wel staan, ligt volledig in mijn straatje

Ankor - Ik weet niet echt wat ik er van moet vinden. Het is niet slecht maar ook niks speciaals precies, als er niks tegenover staat ga ik wel eens piepen

The Funeral Portrait - Ook weer een misschien, de vibe is wel tof!

Sleep Theory - dit is me toch wat te poppy, most likely een skip

Lakeview - Country vibes zijn wel tof, ook weer een misschien

Bloodywood - Lijkt me leuk in de namiddag op de mainstage ofzo maar zou er niet speciaal naar gaan kijken

President - Erg toffe muziek en ik wil ze graag zien maar als ze tegenover Bizkit of WT staan leggen ze toch het laken

• Leuk
Waarderingen: MandyRose en talos654

Users who are viewing this thread