Graspop Metal Meeting 2026

Misschien waren ze een beetje aan t zoeken , omdat de liedjes korter waren dan normaal en op plaat…(leek mij)

Ik vond ze erg goed en Tim was (wel) goed bij stem.
Volgens mij zit je er tweemaal naast bij NeO. De 4 nummers die ze speelden, speelden ze in hun geheel. En we stonden vrij vooraan en er was niks mis met de dynamiek tussen de bandleden. Gewoon weer een fantastische set van NeO.

En Imminence mocht er absoluut ook wezen. Hele indrukwekkende show! Een band die het genre metalcore duidelijk ontstegen is

Misschien waren ze een beetje aan t zoeken , omdat de liedjes korter waren dan normaal en op plaat…(leek mij)

Ik vond ze erg goed en Tim was (wel) goed bij stem.
Korter? Ze hebben 4 nummers (of 5 afhankelijk van je telling) gespeeld in 50 minuten.
Bij een punkband zouden er dan 10 minuten zijn verstreken.

Vond het eerlijk gezegd een dijk van een optreden. Hopelijk de volgende keer dat ik ze zie wat langer, zodat ze misschien wel 6 nummers mogen spelen.

Imminence vond ik goed, bij vlagen zeer goed. Soms pakte het mij net wat minder goed. Metalcore ook niet mijn favoriet genre.
Wat me opviel was dat voor een metalconcert vrij jonge publiek. Gaf mij wel hoop voor de toekomst van de metal.

Volgens mij zit je er tweemaal naast bij NeO. De 4 nummers die ze speelden, speelden ze in hun geheel. En we stonden vrij vooraan en er was niks mis met de dynamiek tussen de bandleden. Gewoon weer een fantastische set van NeO.

En Imminence mocht er absoluut ook wezen. Hele indrukwekkende show! Een band die het genre metalcore duidelijk ontstegen is
Helemaal mee eens. Imminence afgelopen jaar op Pinkpop gezien, helemaal vooraan. Topband en echt van genoten, wat een stem heeft Eddy Berg. Die gaan zeker grotere spots krijgen. Komend jaar onze eerste GMM want ondanks dat ik een zwak voor PP heb, vind ik daar de programmering steeds minder worden. Ook meteen maar vol er erin duiken met een GMM weekeindkaart voor mij en 't vrouwke🤘🏻 Is het trouwens ver lopen van de parking naar het festivalterrein, we zijn van plan om elke dag gewoon naar huis te rijden voor een lekkere douche en een goed bed. Verder zijn natuurlijk alle tips welkom! Alvast bedankt.

Helemaal mee eens. Imminence afgelopen jaar op Pinkpop gezien, helemaal vooraan. Topband en echt van genoten, wat een stem heeft Eddy Berg. Die gaan zeker grotere spots krijgen. Komend jaar onze eerste GMM want ondanks dat ik een zwak voor PP heb, vind ik daar de programmering steeds minder worden. Ook meteen maar vol er erin duiken met een GMM weekeindkaart voor mij en 't vrouwke🤘🏻 Is het trouwens ver lopen van de parking naar het festivalterrein, we zijn van plan om elke dag gewoon naar huis te rijden voor een lekkere douche en een goed bed. Verder zijn natuurlijk alle tips welkom! Alvast bedankt.

Hangt er vanaf op welke parking je staat natuurlijk, maar denk dat je toch wel op zeker 20 minuten / halfuurtje mag rekenen, niet?

Had Ghost niet aangekondigd dat ze een wereldtour gingen doen? De affiche is nu wel zo goed als compleet, maar ik had ze precies in 2027 verwacht? Zou dat dan met een andere show zijn? Ik ben totaal geen Ghost fan, kwam dit toevallig tegen, dus ik ken de verhalen en de saga's rond de band ook niet eh!

1766007027766.png

Laatst bewerkt:
Had Ghost niet aangekondigd dat ze een wereldtour gingen doen? De affiche is nu wel zo goed als compleet, maar ik had ze precies in 2027 verwacht? Zou dat dan met een andere show zijn? Ik ben totaal geen Ghost fan, kwam dit toevallig tegen, dus ik ken de verhalen en de saga's rond de band ook niet eh!

Bekijk bijlage 17791
En je punt is?

En je punt is?
Is de tour nu voorbij of niet? Komt er een nieuwe tour? En hoe werkt dat bij Ghost met altijd hun wissels van zangers enzo ofzoiets? Mogen we ze ? verwachten met een compleet andere tour in 2027? Wat gaan ze de rest van 2026 nog doen?

Is de tour nu voorbij of niet? Komt er een nieuwe tour? En hoe werkt dat bij Ghost met altijd hun wissels van zangers enzo ofzoiets? Mogen we ze ? verwachten met een compleet andere tour in 2027? Wat gaan ze de rest van 2026 nog doen?
Allemaal vragen waar alleen Tobias Forge het antwoord op weet. Op één vraag na: Ghost wisselt niet van zangers, de band is de zanger en vice versa. Wel wisselen muzikanten en achtergrondzangers/zangeressen per album, zijn ook anoniem / gemaskerd (de ‘nameless ghouls’).

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ik denk dat ze vooral deze tour zo snel mogelijk willen vergeten.
Gitarist breekt voet de eerste show. De multi instrumentalist is ontslaan/verlaat de band nadat hij in een mogelijke metoo verwikkeld raakt. Denk dat dit wel wat meegespeeld heeft in de beslissing om een pauze in te lassen en waarom Ghost niet op graspop staat in 2026.

Korter? Ze hebben 4 nummers (of 5 afhankelijk van je telling) gespeeld in 50 minuten.
Bij een punkband zouden er dan 10 minuten zijn verstreken.

Vond het eerlijk gezegd een dijk van een optreden. Hopelijk de volgende keer dat ik ze zie wat langer, zodat ze misschien wel 6 nummers mogen spelen.
Nou, ik hoorde bij Equus dat er zeker 1 stuk werd weggelaten. Het waren misschien geen lange stukken, maar ze hadden minder tijd als op Graspop, en dezelfde nummers gespeeld, en incl de kortere Colossus Part II er nog bij dus ze moesten waarschijnlijk een klein beetje knippen. Plague was in mijn gevoel ook een beetje korter

Nou, ik hoorde bij Equus dat er zeker 1 stuk werd weggelaten. Het waren misschien geen lange stukken, maar ze hadden minder tijd als op Graspop, en dezelfde nummers gespeeld, en incl de kortere Colossus Part II er nog bij dus ze moesten waarschijnlijk een klein beetje knippen. Plague was in mijn gevoel ook een beetje korter
Beiden toch 50 minuten?

Maar inderdaad met Colossus Part 2 erbij, dus er zal iets ingedikt moeten zijn.

Beiden toch 50 minuten?

Maar inderdaad met Colossus Part 2 erbij, dus er zal iets ingedikt moeten zijn.
Oh ja klopt, had van GMM een uur in mn hoofd. Maar ben t er sowieso mee eens dat ze nummers een beetje hadden ingekort. Maar to be fair, 70% daar wist niet wie ze waren, dus dat viel echt niet op. Maar goed, de show stond wel als een dijk, en vrienden waar ik mee was die ze niet kenden vonden het gaaf, niet hun ding, wel gaaf.

• Leuk
Waarderingen: Spike Thunderpaws
Oh ja klopt, had van GMM een uur in mn hoofd. Maar ben t er sowieso mee eens dat ze nummers een beetje hadden ingekort. Maar to be fair, 70% daar wist niet wie ze waren, dus dat viel echt niet op. Maar goed, de show stond wel als een dijk, en vrienden waar ik mee was die ze niet kenden vonden het gaaf, niet hun ding, wel gaaf.
We gaan een beetje off topic maar kan me toch niet inhouden om er even op te reageren. Ik ken Equus en de afsluiter dromen en die waren in zijn geheel gespeeld. Devour Me ben ik bijna zeker van. Op spotify is de totale speellengte van de 4 nummers 46 minuten. Erg veel gepraat hebben ze niet. Conclusie: de nummers zijn geheel gespeeld!

• Winning
Waarderingen: johanra
Ik zie net dat The Exploited op 19 juni in Breda speelt. Zou een leuke toevoeging zijn op donderdag (zeker met The Offspring die er ook al spelen) of zondag.

(Of vrijdag heeft ook nog 3 acts nodig, en aangezien dat waarschijnlijk vroege slots zijn zouden ze op zich rond 13 h in Dessel kunnen spelen en in de avond in Breda, maar gaat niet gebeuren denk ik)

Is best een leuke band, die eigenlijk best er zou passen, maar voor Graspop voor een rare reden blijkbaar te niche ofzo

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en PimSp
We gaan een beetje off topic maar kan me toch niet inhouden om er even op te reageren. Ik ken Equus en de afsluiter dromen en die waren in zijn geheel gespeeld.
Ja we gaan idd een beetje off topic. Maar ik miste een hele specifieke 3-tel in de outro van Equus die ik, waar ik ook ben, ergens op mee tik als dat nummer draait. En daar gingen ze door met een volgende maat. Miste die ter plekke en dat viel me echt op hahaha

Ik zie net dat The Exploited op 19 juni in Breda speelt. Zou een leuke toevoeging zijn op donderdag (zeker met The Offspring die er ook al spelen) of zondag.

(Of vrijdag heeft ook nog 3 acts nodig, en aangezien dat waarschijnlijk vroege slots zijn zouden ze op zich rond 13 h in Dessel kunnen spelen en in de avond in Breda, maar gaat niet gebeuren denk ik)

Is best een leuke band, die eigenlijk best er zou passen, maar voor Graspop voor een rare reden blijkbaar te niche ofzo
Die lijken me heel tof! Zou ook geen heel vreemde boeking zijn lijkt me. Luide, rommelige punk nostalgie zul je genoeg mensen blij mee maken!

Dat zou leuk zijn! Ik ben wel een punk fan :)
Ik hoop ook op The Flatliners, die zijn ook in Europa rond Graspop. Is minder bekend, maar voor mij erg nostalgisch!

• Confetti
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en PimSp

By the by, The Exploited staat ook op 21 maart in Musicon te Den Haag :)

• Leuk
Waarderingen: Piebe71

Users who are viewing this thread