Graspop Metal Meeting 2026

Snap niet zo goed waarom die zo specifiek zijn, geen uitgesproke niche zang of klank in mijn ogen(oren?) En met alle verschillende zangers die langskomen zou dat toch net veel meer mensen kunnen aanspreken? + Er wordt helemaal niet zo geroepen zoals pakweg Pwd en die passen er dan wel?

uiteraard enorm goed voor graspop en thoeft voor mij heleaal niet dat ze RW doen maar snap soms niet goed waarom zulke keuzes gemaakt worden.
Naar Avantastia zou men vriendin gerust kunnen luisteren, Bij Pwd loopt ze wrs weg
Ja waarom sommige genres beter aansluiten bij een mainstream festival dan anderen dat laat zich natuurlijk lastig verklaren. Metalcore en nu-metal zijn op dit moment de meest mainstream subgenres uit het hardere segment, op basis van ticketverkoop. Waarom dat wel en bijvoorbeeld power metal een stuk minder? Geen idee. Maar dat is wel de voornaamste reden van waarom wel PWD en waarom niet Avantasia. Power metal werkt daar niet, laat staan een progressieve power metal opera.

Avantasia is absoluut niks voor werchter.
Kan het niet beter beschrijven Als hoe @Jamel het zegt.
Maar hoe zit het met openheid? Als Cypress Hill of Pendulum geschikt zijn voor GMM, zou Avantasia dan niet geschikt moeten zijn voor Werchter??? 😂

#Troll. 😉🤣

• Haha
Waarderingen: saurus en Dwarf
Why is Voila excluded ? :(
'Voilà' betekent letterlijk 'zie daar' en wordt gebruikt om aan te geven dat er iets gepresenteerd of onthuld wordt, vergelijkbaar met 'hier is het', 'kijk' of 'alsjeblieft'. Het kan ook gebruikt worden als een uitroep van voltooiing, zoals in 'voilà, de klus is geklaard!' of om het einde van een verhaal aan te kondigen.

Avantasia is misschien geen gigaband, maar denk nu ook niet dat ik ze onder Queensrÿche of Primal Fear zou zetten 🤔 (Avatar ken ik niet zo goed, kan hun populariteit niet echt inschatten)
Zou ze op een vergelijkbare plek als Avatar schatten, misschien er net onder. Zie die inderdaad ook echt niet onder op plek 4 op de Jupiler staan.

Avantasia is misschien geen gigaband, maar denk nu ook niet dat ik ze onder Queensrÿche of Primal Fear zou zetten 🤔 (Avatar ken ik niet zo goed, kan hun populariteit niet echt inschatten)
Ik denk dat we moeten begrijpen dat je als festi-leaker in een bubbel zit hier. Avantasia zie ik hier regelmatig hoge ogen gooien, voor mij persoonlijk dan niet, en vorig jaar was het op de main ook behoorlijk leeg. Onder Primal Fear staan ze niet nee, maar Queensryche? Wat mij betreft wel. Maar tegelijkertijd zou ik ze weer niet op de Jupiler laten staan (overdag) want daar is er gewoon teveel show omheen. Dat zou in een MetalDome of Marquee het echt heel goed doen, maar echt te niche/klein nog voor mainstage.

Overdag op de mainstage en Jupiler moet de muziek echt 90% van het werk doen, want je hebt geen lichtshow die helpt.

Laatst bewerkt:
"Voilà" literally means "see there" and is used to indicate that something is being presented or revealed, similar to "here it is," "look," or "here you go." It can also be used as an exclamation of completion, as in "Voilà, the job is done!" or to announce the end of a story.
Hahahaha this is so funny, a rock band is called "Voilà", which is why I thought you wanted to mention that that band was not coming. Sorry for the confusion :')

Hahahaha this is so funny, a rock band is called "Voilà", which is why I thought you wanted to mention that that band was not coming. Sorry for the confusion :')
Dit is het soort spraakverwarring die het juist leuk maakt op dit Forum. Hoop dat je niet te teleurgesteld bent dat Voila niet komt🤣

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en Steph85
Heeft iemand misschien een overzichtje of idee van welke bands een speciale set spelen, gefocust op een bepaald album ofzo? Ik weet bijvoorbeeld dat the gathering dus speelt met Anneke van Giersbergen, en dus nummers speelt uit die periode (als ik het goed heb)

Heeft iemand misschien een overzichtje of idee van welke bands een speciale set spelen, gefocust op een bepaald album ofzo? Ik weet bijvoorbeeld dat the gathering dus speelt met Anneke van Giersbergen, en dus nummers speelt uit die periode (als ik het goed heb)
Van the gathering is het duidelijk(op basis van de doornroosje sets) Veel andere bands doen een laatste album + hits of sowieso een best of.
Maar wat ze precies moet je setlist fm in de gaten houden voor de relevante tours.

Met wat geluk hebben ze shinedown vorig jaar op zaterdag misgelopen (Brutus verschoven toen naar Sub) en hebben ze ze nu als EU exclusive op de vrijdag. Vermoed dat die wel snel een EU tour zullen aankondigen dus afwachten maar :)

• Leuk
Waarderingen: Lars. en Loek123
Zojuist de band Die Spitz ontdekt, bestaande uit enkel vrouwen. Hele leuke mix van punk en hardcore.

Staan ook op o.a. Download en Hellfest, dus laat maar door komen!

Laatst bewerkt:
Helder, in dat geval verwacht ik Story of the Year eigenlijk nog wel als één van die acts. Zou vreemd zijn als ze enkel voor Download de oversteek maken terwijl ze daar ook niet groot op de poster staan.
Poh hoor nu de nieuwe single Gasoline, heeeel vet! 13 februari een nieuw album, belooft veel als deze single de voorbode is.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Pinkpop hint naar een aankondiging van een band die er 8 jaar geleden stond in 2018 was foo fighters en Pearl Jam headliner wie weet komt er maandag wel een foo fighters uit de bus en is dit de ontbrekende band voor donderdag... maar ik denk het niet.

• Leuk
Waarderingen: Steph85

Users who are viewing this thread