Graspop Metal Meeting 2026

The Offspring als head op donderdag ligt wel in lijn met de gehele line up qua groote + wrs geen bekandmaking omdat ze nog een optreden hadden toen de donderdagnamen gelost werden..

Ook passen TO, WT en LP wel qua tijdlijn bij elkaar imo.. 90's - 00's ?

Dat pakket kan wel wat mensen trekken misschien..

The Offspring zal wel op een ander Belgisch festival staan
Weet ook niet of die 4 dagen achter elkaar willen spelen
Blijkbaar is The Offspring huge in Frankrijk, maar in België zijn ze dat niet
Dat is voor Graspop echt geen south stage headliner, verkopen ook niet meer tickets dan Within Temptation of Limp Bizkit

• Leuk
Waarderingen: Wout_VS en MetalLimbo
Goed. Mijn beloofde post

Jamel had de quizvraag! Wat een heerlijke dag die vrijdag. Inderdaad Helloween en Crypta, maar dan ook nog eens Iron Maiden, Opeth (dan wel hopelijk in het donker), Sabaton, Accept, Sepultura, Bloodywood (waarvan ik een t-shirt aan had gisteren), Brothers Of Metal, Malevolence, The Dillinger Escape Plan, Sylosis, Blood Incantation, Sinsaenum, The Gathering, My Dying Bride, Rotting Christ en Carach Angren! 😳

Dat is niet enkel 5 op 6 voor de 3 bovenste mainstage bands telkens, maar ook nog eens een undercard waartegen ik U zeg!

En daarmee is die vrijdag van Hellfest voor mij de beste dag voor 2026 van de 8 dagen Graspop en Hellfest

Ik blijf hopen dat ze Disturbed hadden op donderdag en dat die dus hun tour gecancelled hebben en dat in de plaats Helloween wordt toegevoegd. Dat zou zelfs een upgrade zijn tov Disturbed. Gojira mag ook maar toch liever Helloween

Mogen verder afkoelen van die vrijdag : Iron Maiden (maar nog gonna happen natuurlijk), Crypta, Opeth, Brothers Of Metal, Malevolence, Sylosis (stonden er in 2025 al maar die band mag van mij een joker krijgen voor elk jaar), BI, MDB, RC en CA. Vooral Sylosis en Crypta aub! En Helloween natuurlijk

Van donderdag zie ik graag overkomen: Deep Purple, Mikkey Dee, Truckfighters denk ik (ik verwar die altijd met een andere band, maar als het die band is die ik in februari 2024 in Frankfurt gezien heb dan inderdaad) en The Halo Effect. Vooral The Halo Effect en TF als ik ze niet verwar aub

Zaterdag: Cavalera, Hatebreed, Cult Of Luna, Amenra, Psychonaut (heel trots op 2 laatst genoemde dat ze er staan), Septicflesh en 1914. Liefst van al Septicflesh aub. Belgen stond er natuurlijk al eens dus liever misschien en eens wat anders Belgisch talent een kans bieden

Zondag: The Offspring, Rise Against, Agnostic Front (amai zoveel punk en hardcore 😳), Down, Napalm Death en Scour

• Leuk
Waarderingen: Jamel
wel echt sterk voor een 2e editie
ja objectief gezien inderdaad een sterke line up, maar vrijwel niets waar ik blij van wordt
vorige keer was er een stuk meer afwisseling in de bovenkant
is voor mij om de hoek, maar denk dat ik mijn earlybird ticket toch maar moet verkopen

Wel blij dat Graspop Septicflesh geboekt heeft, dat was mijn enige must voor south of heaven

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Is er eigenlijk een soort van 'hiërarchie' tussen de South en North. Ik bedoel, speelt de HEADliner altijd op hetzelfde van de twee? Of varieert dit ook afhankelijk van een bepaalde planning?

Is er eigenlijk een soort van 'hiërarchie' tussen de South en North. Ik bedoel, speelt de HEADliner altijd op hetzelfde van de twee? Of varieert dit ook afhankelijk van een bepaalde planning?
Beide mainstages hebben een headliner iedere dag, dus in totaal 8 headliners verspreid over 4 dagen. 7 van de 8 zijn nu bekend. alleen is de south stage headliner vaak net een tikkeltje groter en deze staat dan ook als eerste genoemd op de poster. Vaak krijgen ze beiden 90minuten speeltijd in het donker, en je weet ook niet vantevoren (tot het tijdschema er is) of het de south head of north head is die de dag afsluit, dat verschilt per dag.

• Leuk
Waarderingen: Wout_VS, Shuliv en Virp
South is meestal de grootste naam van de dag. Al betekent dat niet altijd dat South ook als laatste op de dag speelt. Bands als Iron Maiden willen bijvoorbeeld niet te laat beginnen.

De reden dat de grootste namen op South staan heeft er ook mee te maken met dat daar de VIP tribunes staan.

• Leuk
Waarderingen: Shuliv
Had gehoopt dat Megadeth, Anthrax en Black Label op dezelfde dag zouden staan, helaas!

Black Label Society als headliner, lijkt me wel wat kleiner dan wat ze vorig jaar hadden, of niet?
Het lijkt alsof de zaterdag top heavy is ten opzichte van de andere dagen. Mogelijk dat dit ten koste ging van de headliner op zondag?

Had gehoopt dat Megadeth, Anthrax en Black Label op dezelfde dag zouden staan, helaas!

Black Label Society als headliner, lijkt me wel wat kleiner dan wat ze vorig jaar hadden, of niet?
Het lijkt alsof de zaterdag top heavy is ten opzichte van de andere dagen. Mogelijk dat dit ten koste ging van de headliner op zondag?
zie nu ook pas dat dit gewoon de full line up is, vreemd.
ik zou ook nog een headliner verwachten op die zondag inderdaad, die is wel erg karig
de zondag is even duur als de zaterdag en de vrijdag is ook gewoon 75 euro voor drie bands
225 voor 2 dagen en een pre party van 3 bands vind ik eigenlijk wel belachelijk duur
voor hetzelfde geld heb je 3,5 dag Alcatraz en dan staan er per dag ook een stuk meer bands

zie nu ook pas dat dit gewoon de full line up is, vreemd.
ik zou ook nog een headliner verwachten op die zondag inderdaad, die is wel erg karig
de zondag is even duur als de zaterdag en de vrijdag is ook gewoon 75 euro voor drie bands
225 voor 2 dagen en een pre party van 3 bands vind ik eigenlijk wel belachelijk duur
voor hetzelfde geld heb je 3,5 dag Alcatraz en dan staan er per dag ook een stuk meer bands
zeker als je ziet dat je op dynamo voor 170 even veel bands hebt op de drie dagen

Is dan wel weer smaak afhankelijk natuurlijk. Ik heb liever de lineup van South of Heaven dan die van Dynamo
Goh ja,

Ik denk wel dat bands als Helloween, Lamb Of God, Slaughter To Prevail, In Flames, Godsmack net wat groter zijn (tegenwoordig allemaal wel sub op gmm), in tegenstelling tot megadeth als enige band die op gmm sub is. dus op dat vlak is dynamo wel wat 'relevanter' onafhankelijk van de smaak

Goh ja,

Ik denk wel dat bands als Helloween, Lamb Of God, Slaughter To Prevail, In Flames, Godsmack net wat groter zijn (tegenwoordig allemaal wel sub op gmm), in tegenstelling tot megadeth als enige band die op gmm sub is. dus op dat vlak is dynamo wel wat 'relevanter' onafhankelijk van de smaak
Yep en bands als Godsmack, Lamb of god en Helloween die hier niet vaak touren en niet vaak op festivals te zien zijn in de Benelux.

Ik heb afgelopen zaterdag trouwens nog een aantal leuke bands gezien tijdens het Brainstorm festival in Apeldoorn.

Inner Wish en Within Silence zijn power metal bands die goed kunnen passen op de wat kleinere podia. Ook het optreden van Fabio Lione's Dawn of Victory (former Rhapsody) was erg energiek!

Ow, en highlight was een (aller eerste) unplugged set van Alterium! Kan ze zeker aanraden!

If Helloween is attracted, I wonder if they would bring Beast in Black with them.
I know they were already on the line up for 2025, but it is a strong Power Metal band that I'd be happy to see again.

Users who are viewing this thread