Goed. Mijn beloofde post
Jamel had de quizvraag! Wat een heerlijke dag die vrijdag. Inderdaad Helloween en Crypta, maar dan ook nog eens Iron Maiden, Opeth (dan wel hopelijk in het donker), Sabaton, Accept, Sepultura, Bloodywood (waarvan ik een t-shirt aan had gisteren), Brothers Of Metal, Malevolence, The Dillinger Escape Plan, Sylosis, Blood Incantation, Sinsaenum, The Gathering, My Dying Bride, Rotting Christ en Carach Angren!
Dat is niet enkel 5 op 6 voor de 3 bovenste mainstage bands telkens, maar ook nog eens een undercard waartegen ik U zeg!
En daarmee is die vrijdag van Hellfest voor mij de beste dag voor 2026 van de 8 dagen Graspop en Hellfest
Ik blijf hopen dat ze Disturbed hadden op donderdag en dat die dus hun tour gecancelled hebben en dat in de plaats Helloween wordt toegevoegd. Dat zou zelfs een upgrade zijn tov Disturbed. Gojira mag ook maar toch liever Helloween
Mogen verder afkoelen van die vrijdag : Iron Maiden (maar nog gonna happen natuurlijk), Crypta, Opeth, Brothers Of Metal, Malevolence, Sylosis (stonden er in 2025 al maar die band mag van mij een joker krijgen voor elk jaar), BI, MDB, RC en CA. Vooral Sylosis en Crypta aub! En Helloween natuurlijk
Van donderdag zie ik graag overkomen: Deep Purple, Mikkey Dee, Truckfighters denk ik (ik verwar die altijd met een andere band, maar als het die band is die ik in februari 2024 in Frankfurt gezien heb dan inderdaad) en The Halo Effect. Vooral The Halo Effect en TF als ik ze niet verwar aub
Zaterdag: Cavalera, Hatebreed, Cult Of Luna, Amenra, Psychonaut (heel trots op 2 laatst genoemde dat ze er staan), Septicflesh en 1914. Liefst van al Septicflesh aub. Belgen stond er natuurlijk al eens dus liever misschien en eens wat anders Belgisch talent een kans bieden
Zondag: The Offspring, Rise Against, Agnostic Front (amai zoveel punk en hardcore

), Down, Napalm Death en Scour