Graspop Metal Meeting 2026

bij download forum en dergelijke zitten ze op 2 sporen: Linkin park , guns n roses, limp bizkit of iron maiden, ghost, linkin park

afgaande op de laatste paar jaar denk ik dat beide opties misschien iets te optimistisch zijn

hoe dan ook denk ik dat we vanavond onze laatste headliner zullen kennen dus misschien een hele kleine vandaag is de dag

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Ik heb nog eventjes zitten puzzelen met wie de laatste donderdag headliner zou kunnen zijn...
Hoewel Ghost natuurlijk wordt genoemd als grootste kanshebber...
Wat denken jullie van een Evanescence?

Evanescence was volgens spotify 1 van de meest geluisterde bands van 2025
Evanescence heeft eerder als headliner gestaan
Evanescence past goed bij de rest van de bands op dat podium. Ze hebben bijvoorbeeld eerder een gezamenlijke tournee met WT gedraait.

Is Evanescence de ontbrekende headliner?
Evanescence is nu amper een Sub, Die zijn volgens mij in heel Europa niet groter dan Within Temptation.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Ik heb nog eventjes zitten puzzelen met wie de laatste donderdag headliner zou kunnen zijn...

Evanescence past goed bij de rest van de bands op dat podium. Ze hebben bijvoorbeeld eerder een gezamenlijke tournee met WT gedraait.

dit vind ik wel een leuke gok!

evanescence heeft niet als headliner gestaan, ze werden in 2017 aangekondigd als headliner maar door slechte verkoop is scorpions daar nog bij gekomen als effectieve headliner. Denk dat ze die fout dus geen 2x gaan maken

Laatst bewerkt:

Dat lijkt heel onwaarschijnlijk, donderdag is sowieso al een moeilijke dag om dag tickets voor te verkopen, en is sowieso toch ook maar gewoon een sub in het beste geval.

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Ik zie wel dat ze meer dan 20 miljoen maandelijkse luisteraars op spoitify hebben. Maar zal dan wel voornamelijk in de VS zijn?

evanescence heeft niet als headliner gestaan, ze werden in 2017 aangekondigd als headliner maar door slechte verkoop is scoprions daar nog bij gekomen als effectieve headliner. Denk dat ze die fout dus geen 2x gaan maken
Ik zie dat je gelijk hebt! Maar ondanks dat staan ze wel als 4e op de poster, boven bijvoorbeeld Sabaton die toen MS2 afsloot. Dus in dat opzicht kan je het ook zien als een 3 headliner constructie?

1762168273157.png

Ik zie dat je gelijk hebt! Maar ondanks dat staan ze wel als 4e op de poster, boven bijvoorbeeld Sabaton die toen MS2 afsloot. Dus in dat opzicht kan je het ook zien als een 3 headliner constructie?

Bekijk bijlage 16745
Als het inderdaad zo was dat ze Scorpions als soort reddingsactie erbij hebben gehaald, zal dat wel een onderhandel-dingetje geweest zijn om dan toch als "grote naam" op de poster gezet te worden.

Zou daar verder ook niet veel meer achter zoeken. Op vandaag is Evanescence geen South Stage headliner.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ik denk zelf dat Ghost de beste papieren heeft. Bij Guns N' Roses zou ik verwachten dat er een band minder optreedt omdat Axl zijn gejengel graag 3u verspreidt.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Bekijk bijlage 16745
Nee, ze zijn werkelijk gedegradeerd toen. Scorpions is er in maart plots nog bij gekomen voor die zondag.
Er was geen sprake van een 3 headliner constructie en ze zijn nadien nooit nog als dusdanig genoemd.

Als ik dit goed begrijp is het op dit moment de 5e meest beluisterde metal band van 2025? Dan is het toch overduidelijk wel een South Stage headliner?
Dat zegt natuurlijk weinig, volgens die tabel zou Maiden voorprogramma spelen van Evanescence. Steve Harris zal eens goed lachen.
:)
Luistercijfers is altijd wel een beetje flauwekul, Cd's en platen die worden gedraaid thuis of indenotto zitten er nooit bij.

Als het inderdaad zo was dat ze Scorpions als soort reddingsactie erbij hebben gehaald, zal dat wel een onderhandel-dingetje geweest zijn om dan toch als "grote naam" op de poster gezet te worden.

Zou daar verder ook niet veel meer achter zoeken. Op vandaag is Evanescence geen South Stage headliner.
Geen idee of dat voor boekers veel speelt maar er staat nog geen vrouw in de bovenste rij..

mij persoonlijk kan dat niet veel schelen, maar weet niet of ge daar de dag van vandaag nog mee.wegkomt zonder gezaag online..

(kan ook goed de reden voor babymetal als sub zijn..

Daarom misschien toch als hl op donderdag al zie ik ze daar niet echt op hun plek

Geen idee of dat voor boekers veel speelt maar er staat nog geen vrouw in de bovenste rij..

mij persoonlijk kan dat niet veel schelen, maar weet niet of ge daar de dag van vandaag nog mee.wegkomt zonder gezaag online..

Daarom misschien toch als hl op donderdag al zie ik ze daar niet echt op hun plek
Laat ze dan maar een exclusiefje doen met Nightwish

Is toch bijna nooit op graspop?

en met Within temptation en babymetal hebben we al twee 'grote' vrouwelijke acts hoog op de affiche

• Thinking
Waarderingen: PreFXDesigns
Nee, ze zijn werkelijk gedegradeerd toen. Scorpions is er in maart plots nog bij gekomen voor die zondag.
Er was geen sprake van een 3 headliner constructie en ze zijn nadien nooit nog als dusdanig genoemd.
Ik snap dat ze uiteindelijk als sub speelden. Maar is moeilijk in te schatten of dat uiteindelijk puur aan de populariteit van Evanescence lag.

Ik kan me bijvoorbeeld ook goed voorstellen dat:
- ze Scorpions bij wouden boeken om betere weekend sales te verkrijgen, maar dat die alleen op die dag konden
- de line up in bredere zin op zondag niet genoeg publiek trok en Scorpions wel daarom op de zondag kwam. Dat vervolgens Sabaton en Evanescence gezamenlijk gevraagd zijn wie er een stap terug wou, en Evanescence daar uiteindelijk meer bereid toe was.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar heb geen enkel bewijs gezien dat Evanescence niet headliner waardig is op basis van de bewegingen destijds. Zonder een goed begrip van de omstandigheden en redeneringen is het wel heel makkelijk oordelen dat ze niet headliner waardig zijn...
Mocht je documentatie hebben die het onderschrijft dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Users who are viewing this thread