Graspop Metal Meeting 2026

Kijk dat ze het kunnen. Dat is mooi maar vraag me af wat de kans is dat ze die nummers gaan spelen.
Albums zijn 10 en 7 jaar oud.

Lijkt me dat ze met name de recentere albums doen. 2024, 2022, 2020

Zie net je andere post. Hoe was de set samenstelling in de trix?
dit nummer zit altijd in de setlist

Hoezeer ik ook van metalcore houd, ik kan hier eigenlijk ook niet erg enthousiast over worden;
- BMTH: niet persé mijn smaak, show was goed maar heeft nu toch wel een 'al-gezien' gehalte, misschien ga ik wel kijken
- Bad Omens: wegens de huidige stijl eigenlijk nooit naar geluisterd, ga ik wel eens checken als de setlist iets duidelijker wordt
- Architects; heb ik de afgelopen 3 jaar als 3 keer gezien op een Belgisch festival, en ik werd er eigenlijk elke keer iets minder enthousiast over
- Babymetal: tja

Dan vind ik de andere dagen eigenlijk nog interessanter, omdat er meer variatie inzit (en voor mij persoonlijk minder recente herhaling)

Kijk dat ze het kunnen. Dat is mooi maar vraag me af wat de kans is dat ze die nummers gaan spelen.
Albums zijn 10 en 7 jaar oud.

Lijkt me dat ze met name de recentere albums doen. 2024, 2022, 2020

Zie net je andere post. Hoe was de set samenstelling in de trix?
glass house en dethrone zaten dit jaar gewoon in de setlist hoor

Ik voel dit jaar duidelijk aan dat Graspop 2025 een topjaar was voor mijn persoonlijke muzieksmaak. Bands als Slipknot, Korn, BFMV, In Flames, Lorna Shore en Iron Maiden zijn naar mijn persoonlijke muzieksmaak allemaal kleppers van namen. Dat deze dan allemaal op één editie staan, zorgt er voorlopig voor dat ik dit jaar niet echt iets heb om naar uit te kijken. Zeker aangezien andere gehoopte headliners (Gojira, SOAD, Parkway Drive) afgeschreven zijn.

Jammer genoeg word ik niet echt warm van de huidige namen. Helpt mij ook niet dat 5 van de 10 namen er amper 2 jaar geleden al stonden. Mja, genoeg geklaagd. Mijn hoop ligt nog op de zondagheadliners en op eventueel een zeer mooie undercard.

Om het leukste aan vandaag, is dat ik bij de partners ben gaan kijken, en gezien heb dat de Whiskey en rum weer top is. En dat whiskey op zaterdag zeer welkom is met zo'n mainstage.

Bad Omens doesn’t really upset me, big name, new and therefore interesting booking.

Architects, BMTH and Babymetal are returning way too soon, in my opinion - especially with them all playing on the same day. Feels like deja-vu.
Similar feelings about Limp Bizkit, even though I have a soft spot for them.

I’m also not thrilled about Twisted Sister and Volbeat, they’re just not my thing really.

With three headline slots left, two of which are likely going to Sabaton and Def Leppard, I’m starting to worry a bit.

Let’s hope the undercard delivers something a bit meatier.
That’s the “new normal”, weak and boring headliners. Big boys playing stadiums. I’m not talking only about Graspop, every rock/metal festival have a problem with headliners.

• Leuk
Waarderingen: Piranha43
Dit vat het wel aardig samen, denk ik.

Als je van metalcore houdt, dan is dit een super bovenkant. Maar hou je van zo'n beetje elk ander genre dan moet je maar hopen dat ze op de andere drie stages afsluiters boeken die meer in je straatje vallen. En dat vind ik eigenlijk wel een aparte keuze.

Graspop Metalcore Meeting is een eerder verzonnen meme. Maar komt met het jaar wel dichter en dichterbij de waarheid.
Ik ben ook bang dat dit misschien echt de laatste keer gaat zijn voor mij, want het is gewoon mijn smaak langzaamaan niet meer. Bijna 400 euro betalen om alleen maar in de tent te staan is ook zo krom. Dan maar minder dan de helft en dezelfde bands buiten kijken bij een Alcatraz/Dynamo/SouthOfHeaven.

De undercard zal vast wel top zijn. Maar de headliners (los van een paar 'wel leuke') zit er gewoon weer niks met een echte wow-factor in wat mij betreft. En de afwisseling op de mainstages vond ik juist leuk aan GMM. Maar dat is die zaterdag gewoon volledig verdwenen.

BMTH gebruikt veel achtergrondzang voor Oli Sykes (sommige delen zijn vooraf opgenomen, zoals de refreinen van "Shadow Moses", "Doomed", "Amen", enz.), wat de verbetering in zang verklaart.
Ik wil de bands die allerhande tapes gebruiken voor achtergrondmuziek, en/of autotune gebruiken voor de zanger(es) niet te eten geven.

Ik ben ook bang dat dit misschien echt de laatste keer gaat zijn voor mij, want het is gewoon mijn smaak langzaamaan niet meer. Bijna 400 euro betalen om alleen maar in de tent te staan is ook zo krom. Dan maar minder dan de helft en dezelfde bands buiten kijken bij een Alcatraz/Dynamo/SouthOfHeaven.

De undercard zal vast wel top zijn. Maar de headliners (los van een paar 'wel leuke') zit er gewoon weer niks met een echte wow-factor in wat mij betreft. En de afwisseling op de mainstages vond ik juist leuk aan GMM. Maar dat is die zaterdag gewoon volledig verdwenen.
Ha dan krijgen we rollator zondag nog als volgende meme

Hier word ik dus echt niet gelukkig van eh. Ik heb ze maar een like gegeven op FB voor Baby Metal en Architects maar hier heb ik @Virp die de poster deelde een droevige reactie gegeven want dat weerspiegelt meer mijn gevoel.

Bad Omens als headliner? Wtf zelfs. Gaan we dan Sabaton of Trivium naar Tomorrowland sturen? Bad Omens als sub had ik nog kunnen verdragen maar als headliner!? En dat terwijl Architects die spot VEEL en VEEL harder verdiende!

Over Architects gesproken. Ja ik ben er dan van. Maar nu weeral!? Derde keer op rij al!? Had die mannen toch verdomme naar Parklife of Werchter gestuurd in 2026 en had ze in 2027 de spot gegeven die ze verdienden. Graspop staat Architects op deze manier hun succes in de weg en Architects heeft het zelf niet eens door

Baby Metal is wel leuk maar al zo vaak de laatste jaren in België gespeeld ... Dat had ook niet gemoeten voor mij. Al wil ik wel de collab met BMTH zien.

Over BMTH gesproken. Dat had dus al helemaal niet gemoeten voor mij, tenzij ze een andere show spelen dan in 24

Kort samen gevat

Architects zal ik wel staan
baby Metal zal ik wel staan
BMTH enkel indien nieuwe show
Bad Omens ga ik mijden als de pest

BMTH ging deze zomer nieuwe muziek releasen, maar heeft dat niet gedaan omdat Oli Sykes vader is geworden als ik me niet vergis... Dacht dat hun optreden op Reading ook het laatste was met de productie die we zagen in 2024. Ik verwacht dus wel wat nieuws tegen volgende zomer.

Dat ze nog niet zijn aangekondigd, hoeft denk ik niet te betekenen dat Trivium niet komt. Die lijken me net een maatje te klein om sub te zijn? Werden voor Jera On Air alleszins in de tweede rij aangekondigd, wat toch een festival met een kleinere portemonnee is dan GMM.

Bij mijn weten stond Architects er vorig jaar niet en hebben ze intussen een nieuw album onder de arm. We hebben ze inderdaad voldoende gezien de laatste jaren, maar ik vind het niet verrassend dat ze er toch staan. Je kan hetzelfde zeggen over bands als While She Sleeps, Bury Tomorrow, The Ghost Inside, ... Die schijten platen de laatste jaren, dus dan hebben ze reden om te touren lijkt me. Al vind ik ook dat om de 3-4 jaar een album releasen en touren voldoende is.

Het gene wat ik voorlopig het meeste mis in de headliners is een echte 'heavy' band

Zoals de vorig jaren een: Slipknot, Behemoth, Korn, Machine Head, Gojira, etc

Nu zal dat 'heavy' gehalte bij BMTH en Bad Omens vooral afhangen van de setlist
Ik zie bmth op die plek dit jaar.. behemoth was imo eerder een uitschieter naar de echt zware richting maar de rest is toch wat vergelijkbaar?

Die zullen wel aangekondigd worden na hun optreden in de Lotto Arena. Vermoedelijk een van de “tbc”
Uitverkocht dus geen reden om die niet aan te kondigen denk ik.. in tegenstellong tot BO, raar dat die geen tbc zijn met het optreden in Vorst

Users who are viewing this thread