Graspop Metal Meeting 2026

Zeg, mij was Bon Jovi beloofd voor vandaag? Waar is Bon Jovi?
July
7 New York Madison Square Garden
9 New York Madison Square Garden
12 New York Madison Square Garden
14 New York Madison Square Garden

August
28 Edinburgh Scottish Gas Murrayfield Stadium
30 Dublin Croke Park

September
4 London Wembley Stadium

Kunne we dus ook weer een streep door trekken

July

August
30 Dublin Croke Park

September
4 London Wembley Stadium

Net op tijd om voor Alcatraz in europa te zijn 🙃

July

August
30 Dublin Croke Park

September
4 London Wembley Stadium

Ben normaal nie zo van de oordoppen, maar zal al maar investeren voor als den Axl weer tot in Dessel sukkelt zeker..

• Haha
Waarderingen: PreFXDesigns
GMM heeft al vaker laten zien dat ze bands boeken, ondanks controverse. Paar jaar geleden nog met Pantera, die werden geweerd in Duitsland vanwege de nazi controverse rond Phil (van jaren daarvoor, maar dat terzijde). Paar jaar geleden stond As I Lay Dying er ook gewoon. Ook met Till en FiR hebben ze laten zien dat dit niet zo'n factor is in het boeken van bands, zelfs niet als headliner. Aangezien Marilyn Manson niet veroordeeld is / schuldig is bevonden, zie ik geen enkele reden om ze te weren. Vraag is meer of ze genoegen zouden nemen met een sub-spot als het daar op uit zou draaien. Controverse is denk ik geen factor in dit geval.
Op een festival als Graspop weet je als MM zijnde wel dat je niet de main spots meer in zal nemen neem ik aan. Zijn relevantie is geslonken en de nieuwe muziek is goed maar tilt de act niet meer naar een main spot. Zo’n act komt natuurlijk het meeste tot zijn recht in het donker maar dat is ook zo bij Ghost en die stonden ook nog tijdens de zondondergang te spelen. Idem voor Rob Zombie, goeie acts, best in het donker maar gezien de overige namen op de line up is dat voor een MM en Rob Zombie niet meer haalbaar. Ghost zou daarentegen wel geen zondondergang spot meer mogen krijgen. Perfecte headliner voor aankomende edities.

Op een festival als Graspop weet je als MM zijnde wel dat je niet de main spots meer in zal nemen neem ik aan. Zijn relevantie is geslonken en de nieuwe muziek is goed maar tilt de act niet meer naar een main spot. Zo’n act komt natuurlijk het meeste tot zijn recht in het donker maar dat is ook zo bij Ghost en die stonden ook nog tijdens de zondondergang te spelen. Idem voor Rob Zombie, goeie acts, best in het donker maar gezien de overige namen op de line up is dat voor een MM en Rob Zombie niet meer haalbaar. Ghost zou daarentegen wel geen zondondergang spot meer mogen krijgen. Perfecte headliner voor aankomende edities.
Manson op zondag als afsluiter zie ik wel werken! Om de uitloop wat te spreiden

Ghost had natuurlijk wel de pech dat ze voor Axl stonden. En die moeten zo nodig 3 uur speeltijd hebben

Ghost heeft echt één van de grootste producties op dit moment, deze zou al niet eens op de Graspop podia passen. Laat staan dat ze niet dag afsluiter zijn...

Ghost heeft echt één van de grootste producties op dit moment, deze zou al niet eens op de Graspop podia passen. Laat staan dat ze niet dag afsluiter zijn...
Er is niemand die zegt dat Ghost geen headliner zou zijn. De vorige 2 keren waren ze dat ook al.

Welke van de twee headliners afsluit heeft niet veel met de grootte van de band of van de productie te maken, zie bijvoorbeeld ook Slipknot en Behemoth vorig jaar

Ghost had natuurlijk wel de pech dat ze voor Axl stonden. En die moeten zo nodig 3 uur speeltijd hebben
Inderdaad, daarom is GnR ook de enige headliner waar ik moeite mee heb.
Niet per se vanwege de band zelf, maar vanwege die blijkbaar 'verplichte' speeltijd.
Dat slaat gewoon nergens op, en heb ik ook nooit begrepen, van beide kanten niet...

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Piebe71
Naar mijn inziens hadden ze toen ook beter Ghost en Papa Roach als headliners gezet. Nu, dit zeg ik wel na het hebben gezien van beide sets en deze waren beiden subliem. Ik kan me wel inbeelden dat tijdens de fase van het maken van de line up deze 2 te licht werden bevonden om een dag te dragen. Ghost piekte bij het brede publiek ook pas na de aankondiging van GMM 2023 als ik het mij goed herinner

Ik zie MM wel op vrijdag op de plek van Behemoth afgelopen editie staan ofwel op zondag als afsluiter om de uitloop te verspreiden.

Op een festival als Graspop weet je als MM zijnde wel dat je niet de main spots meer in zal nemen neem ik aan. Zijn relevantie is geslonken en de nieuwe muziek is goed maar tilt de act niet meer naar een main spot.
If this were 2020, I would agree with you. It seems to me however, that - with his live performances being back to top quality - his popularity is increasing once again. The tours are selling very well. Also, I think it was smart of him to collaborate with Falling in Reverse and tapping into that young generation of rock fans.

I think the North Stage headline is the most likely slot for him.

Denk dat MM dat helemaal niet weet. Die gaat gewoon als 2e headliner er dan staan. Qua naam ook groter dan Rob Zombie.

Little info on the side: Foo Fighters are rolling out some tour announcement. So far, I'm only recognizing a few US locations but who knows if they'll add European dates as well.

As we discussed a billion times already, they may not be a perfect fit for GMM but we also can't really rule them out after their Hellfest set. Let's not have that discussion again please :D

Edit: Live Nation Portugal has reposted the artwork. NOS Alive festival?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Users who are viewing this thread