Graspop Metal Meeting 2026

Een beetje nadenkend, ik heb er geen kijk op.
Korn deed afgelopen jaar juist non-metal festivals, om dit jaar weer op de metalfestivals te komen.
Bring me the Horizon deed dat ook in 2022-2023 om vervolgens de metalfestivals weer plat te spelen.
Deftones doet dit jaar ook verrassend veel gemixte festivals aan. Hopen die fanbase te winnen en volgend jaar met nieuwe muziek Graspop &co te veroveren?

Deftones zou ik iig heel gaaf vinden !

Een ander idee, totaal ongebaseerd op iets, maar met alle politieke activiteit en Tom Morello die weer veel vaker optreedt, ook samen met rappers, laat mij nadenken. Een RATM v4 na RATM, Audioslave en Prophets of Rage? Zou kicke zijn!

Wat voor vergelijkbaars is er met NIN? Het was uniek en over het algemeen goed ontvangen geloof ik. Er zal vast meer in de hoge hoed zitten.
Deftones leverde echt een topoptreden in 2022. Ohms vond ik ook gewoon een heel strak album, live is de band ook heel sterk. En het is nu alweer 4 jaar geleden, het mag en kan! Met een nieuw album.

Ik ben bereid een arm en been te geven voor een RATM-optreden maar ik zie het niet gebeuren. Als (en een grote als) ze dat doen, dan krijgt Werchter dibs. En die gaan ze ook nemen dan. Tom Morello zelf is wel nice maar dat is hetzelfde als Corey Taylor zonder Slipknot die dan zichzelf covert. Het is niet hetzelfde.

Een paar jaar geleden werd The Prodigy opeens in meerdere wishlists opgenomen. Vorig jaar Pendulum, dit jaar NIN. En het lijkt te werken, dus waarom niet? Of stel je 2Many DJ’s voor met een metalset? Zou ik ook wel naar gaan kijken.

• Leuk
Waarderingen: saurus en MasterJub
In België stonden ze toen in (wel uitverkocht) Vorst nationaal (8000) niet in het Sportpaleis of ING arena. Moesten ze nu een tour doen zou het wel Sportpaleis zijn, maar ik zie ze inderdaad nooit een stadion vullen zoals een Rammstein, Metallica, AC/dc,...
Vorst Nationaal was toen onmiddellijk uitverkocht, Sportpaleis kunnen ze ook snel uitverkopen denk ik.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Deftones leverde echt een topoptreden in 2022. Ohms vond ik ook gewoon een heel strak album, live is de band ook heel sterk. En het is nu alweer 4 jaar geleden, het mag en kan! Met een nieuw album.

Ik ben bereid een arm en been te geven voor een RATM-optreden maar ik zie het niet gebeuren. Als (en een grote als) ze dat doen, dan krijgt Werchter dibs. En die gaan ze ook nemen dan. Tom Morello zelf is wel nice maar dat is hetzelfde als Corey Taylor zonder Slipknot die dan zichzelf covert. Het is niet hetzelfde.

Een paar jaar geleden werd The Prodigy opeens in meerdere wishlists opgenomen. Vorig jaar Pendulum, dit jaar NIN. En het lijkt te werken, dus waarom niet? Of stel je 2Many DJ’s voor met een metalset? Zou ik ook wel naar gaan kijken.
RATM zou op werchter hebben gestaan als ik me niet vergis moest corona niet ten tonele komen en nadien Zack zijn been niet omzeep hebben geholpen

maar het lijkt mij dat het verhaal RATM voor lange tijd weer in de ijskast steekt

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Paddy
RATM zou op werchter hebben gestaan als ik me niet vergis moest corona ten tonele kwam en nadien Zack zijn been niet omzeep hebben geholpen

maar het lijkt mij dat het verhaal RATM voor lange tijd weer in de ijskast steekt
Klopt! Ze hadden ook een show in het Sportpaleis die dan geannuleerd werd omdat zijn voet naar de Zack was. Ze gaan niet meer touren, daar waren ze recent heel duidelijk over.

Klopt! Ze hadden ook een show in het Sportpaleis die dan geannuleerd werd omdat zijn voet naar de Zack was. Ze gaan niet meer touren, daar waren ze recent heel duidelijk over.
had ik kaartjes voor ook.
gemiste kans
gelukkig wel in 2008 gezien

Zeg mensen, al die discussies over bepaalde geuren, wat mensen dragen, of ze al dan niet naar de fitness gaan, zat zijn, voor welke band ze komen, teveel crowdsurfers, airco in de tenten, etc... Erg metal is dat toch allemaal niet ;).

Als we zo bezig zijn, dan graag volgende zaken volgend jaar ook op punt:
- Niemand rond mij in een straal van 4m²
- Mensen groter dan 1m75 achteraan de zaal aub.
- Geen scheten meer laten in mijn buurt (over geuren gesproken, wat er uit sommigen komt na een paar porties festival junkfood :sick:...)
- Stilte tijdens het concert, ik wil de band horen ja? Alleen ik mag af en toe wat tegen m'n gezelschap zeggen uiteraard.
- Relaxfauteuils, want die opklap stoeltjes, dat is het toch niet hoor.

Jokes aside, ik snap sommige opmerkingen wel maar probeer het soms ook eens wat te relativeren. Niet iedereen zijn ideale festivalervaring hoeft eruit te zien als die van jou. Er zijn grenzen uiteraard, maar zolang men niemand lastigvalt, er agressie aan te pas komt of sigaretten uitblaast in je gezicht,...
Rustaagh! Rustaagh! Mijn punt was juist niet om mensen aan te spreken op hun festivalgedrag, maar gewoon een voorstel voor betere ventilatie als onderdeel van de tentupgrade.

1750855327044.png

als Hellfest 8 juli al combi's gaat verkopen, zoude die dan ook al namen vrijgeven of is dat gewoon verkopen zonder info?

ook,

met groen als de kleur voor de affiche van hellfest kan dit al voor graspop achterwege gelaten worden voor volgend jaar, lijkt me niet dat ze beide dezelfde kleuren gaan hanteren.

Ik gok op rood! is toch van 18 geleden. denk ik

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Bekijk bijlage 14840

als Hellfest 8 juli al combi's gaat verkopen, zoude die dan ook al namen vrijgeven of is dat gewoon verkopen zonder info?

ook,

met groen als de kleur voor de affiche van hellfest kan dit al voor graspop achterwege gelaten worden voor volgend jaar, lijkt me niet dat ze beide dezelfde kleuren gaan hanteren.

Hellfest doet hetzelfde als Wacken toch? Gewoon blind tickets verkopen. Is ook vrij snel uitverkocht dacht ik

Bekijk bijlage 14840

ook,

verkopen altijd zonder namen

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123
RATM zou op werchter hebben gestaan als ik me niet vergis moest corona ten tonele kwam en nadien Zack zijn been niet omzeep hebben geholpen

Ik bedoel ook zeker niet RATM zelf! Eerder zagen we dat met Chris Cornell Audioslave kwam, en met Chuck-D, B-Real en DJ Lord werd Prophets of Rage geboren.

Er zijn 0 geruchten en totaal ongegrond wat ik hier bedenk; maar met Tom die laat zien wel te willen spelen en regelmatig mensen uitnodigt bij zijn shows, wie weet komt er wel een nieuwe groep? Andere zangers, wellicht alleen Tom met zijn huisband + een rapper?

RATM zal wel niet meer komen, wat zou er mogelijk zijn wat tussen Tom solo en RATM inzit is de vraag .... ?

Zeg mensen, al die discussies over bepaalde geuren, wat mensen dragen, of ze al dan niet naar de fitness gaan, zat zijn, voor welke band ze komen, teveel crowdsurfers, airco in de tenten, etc... Erg metal is dat toch allemaal niet ;).

Als we zo bezig zijn, dan graag volgende zaken volgend jaar ook op punt:
- Niemand rond mij in een straal van 4m²
- Mensen groter dan 1m75 achteraan de zaal aub.
- Geen scheten meer laten in mijn buurt (over geuren gesproken, wat er uit sommigen komt na een paar porties festival junkfood :sick:...)
- Stilte tijdens het concert, ik wil de band horen ja? Alleen ik mag af en toe wat tegen m'n gezelschap zeggen uiteraard.
- Relaxfauteuils, want die opklap stoeltjes, dat is het toch niet hoor.

Jokes aside, ik snap sommige opmerkingen wel maar probeer het soms ook eens wat te relativeren. Niet iedereen zijn ideale festivalervaring hoeft eruit te zien als die van jou. Er zijn grenzen uiteraard, maar zolang men niemand lastigvalt, er agressie aan te pas komt of sigaretten uitblaast in je gezicht,...
2!!
Wat mis ik den tijd van vroeger

Goh ja, is gewoon iets waar rekening mee moet gehouden worden in het design van de zaal. Meerdere ingangen bijvoorbeeld helpt veel, of een pad dat vrij moet blijven tot bepaald punt.

Ik bedoel ook zeker niet RATM zelf! Eerder zagen we dat met Chris Cornell Audioslave kwam, en met Chuck-D, B-Real en DJ Lord werd Prophets of Rage geboren.

Er zijn 0 geruchten en totaal ongegrond wat ik hier bedenk; maar met Tom die laat zien wel te willen spelen en regelmatig mensen uitnodigt bij zijn shows, wie weet komt er wel een nieuwe groep? Andere zangers, wellicht alleen Tom met zijn huisband + een rapper?

RATM zal wel niet meer komen, wat zou er mogelijk zijn wat tussen Tom solo en RATM inzit is de vraag .... ?
Audioslave was toch ook een geniale uitvinding, heel blij dat ik die ooit live zag op RW.

Misschien komt hij inderdaad met iets nieuws! Maar dan mag hij nu toch beginnen vooruit maken om de festivals van 2026 te halen.

• Leuk
Waarderingen: MasterJub
Mijn wishlist:

Donderdag
North: SOAD / Slash / Blue Oyster Cult
South: Gojira / Journey
Marquee: Mercyful Fate / Non Est Deus / Cellar Darling / Imperial Triumphant / Sylvaine / Our Survival Depends On Us
Metal Dome: Leprous / Chelsea Wolfe / Carpenter Brut / King 810 / Baroness / Doodseskader / Múr

Vrijdag
North: Ghost / Saxon / Sun (Brutal Pop)
South: Parkway Drive / Within Temptation
Marquee: Zeal & Ardor / Eluveitie / Kanonenfieber / Harakiri For The Sky / Agriculture / Eihwar / Misþyrming
Metal Dome: John Cxnnor / Deathstars / Monkey3 / My Sleeping Karma / Årabrot / My Diligence

Zaterdag
North: Volbeat / A Perfect Circle
South: Lamb of God / The Cult
Marquee: Meshuggah / Amorphis / Dark Tranquillity / Skálmöld / Houle / Dool / Vanaheim
Metal Dome: Clutch / Stoned Jesus / Combichrist / Killing Joke / Vestige / ALT BLK ERA / Wyatt E.

Zondag
North: Sabaton / Trivium / Bloodywood
South: Faith No More / Rob Zombie
Marquee: Cult Of Luna / Rivers of Nihil / Bloodbath / Batushka / Sanguisugabogg / The Great Old Ones / Dormant Ordeal
Metal Dome: Russian Circles / Dragged Into Sunlight / HEALTH / Periphery / 1000 Mods / Wolvennest
Ha, laat maar doorkomen deze!

• Leuk
Waarderingen: johanra

Users who are viewing this thread