Deftones leverde echt een topoptreden in 2022. Ohms vond ik ook gewoon een heel strak album, live is de band ook heel sterk. En het is nu alweer 4 jaar geleden, het mag en kan! Met een nieuw album.Een beetje nadenkend, ik heb er geen kijk op.
Korn deed afgelopen jaar juist non-metal festivals, om dit jaar weer op de metalfestivals te komen.
Bring me the Horizon deed dat ook in 2022-2023 om vervolgens de metalfestivals weer plat te spelen.
Deftones doet dit jaar ook verrassend veel gemixte festivals aan. Hopen die fanbase te winnen en volgend jaar met nieuwe muziek Graspop &co te veroveren?
Deftones zou ik iig heel gaaf vinden !
Een ander idee, totaal ongebaseerd op iets, maar met alle politieke activiteit en Tom Morello die weer veel vaker optreedt, ook samen met rappers, laat mij nadenken. Een RATM v4 na RATM, Audioslave en Prophets of Rage? Zou kicke zijn!
Wat voor vergelijkbaars is er met NIN? Het was uniek en over het algemeen goed ontvangen geloof ik. Er zal vast meer in de hoge hoed zitten.
Ik ben bereid een arm en been te geven voor een RATM-optreden maar ik zie het niet gebeuren. Als (en een grote als) ze dat doen, dan krijgt Werchter dibs. En die gaan ze ook nemen dan. Tom Morello zelf is wel nice maar dat is hetzelfde als Corey Taylor zonder Slipknot die dan zichzelf covert. Het is niet hetzelfde.
Een paar jaar geleden werd The Prodigy opeens in meerdere wishlists opgenomen. Vorig jaar Pendulum, dit jaar NIN. En het lijkt te werken, dus waarom niet? Of stel je 2Many DJ’s voor met een metalset? Zou ik ook wel naar gaan kijken.