Graspop Metal Meeting 2025

Heeft Graspop al iets bekend gemaakt over het programma voor de woensdag, of was dit vorig jaar iets eenmaligs? Ik lees op de website alleen iets over het open zijn van Metal Plaza voor de bezoekers van de campings Boneyard en The Crypt. Kan zijn dat ik iets helemaal gemist heb maar ik kan er niets over vinden.

Heeft Graspop al iets bekend gemaakt over het programma voor de woensdag, of was dit vorig jaar iets eenmaligs? Ik lees op de website alleen iets over het open zijn van Metal Plaza voor de bezoekers van de campings Boneyard en The Crypt. Kan zijn dat ik iets helemaal gemist heb maar ik kan er niets over vinden.
Ik geloof dat vorig jaar de informatie over de pre-party pas rond eind mei kwam, dus dat kan nog even duren.
Lijkt me wel dat ze dat weer gaan doen, maar niemand die het zeker zal weten tot dat het aangekondigd wordt.

• Leuk
Waarderingen: kevgait
Denk dat ze dat van vorig jaar nu gaan doen, gezien dat vorig jaar niet doorging.
Dat je DJs van StuBru in de Dome hebt staan. De "verkleinde pre party" van vorig jaar was goed bezocht, na de eerste anderhalf uur althans. Dus het zou een slechte zet zijn als ze dit niet zouden doen, want dat zorgt al zeker voor een goede omzet qua drank, voor een pre party

• Leuk
Waarderingen: saurus en kevgait
Jaaaa in de Turkse zon even een lijst gemaakt

Graag hulp bij de lastige twijfel

Nou lijstje klaar om de zon

Jij nog tips ..er is nog wat twijfels
Donderdag

Municipal Waste
Warkings / Raven Age
Landmarks
Beast in Black
Motionless in White
Alestorm/Terror
Orbit Culture
Iron Maiden
Powerwolf/Hatebreed ...denk Hate

Vrijdag

Spectral Wound
Bloodhunter..
???
Knocked loose
Gloryhammer/Northlane
Orange Goblin
FIR
Skillet/Jinjer
Slipknot
Behemoth

Zaterdag

Oomph!
White Chapel/Dirty Honey
Eisbrecher
Poppy ?/Vandenberg ?
Soulfly
Cattle Decapitation
Stukje Dead Daisies
BFMV
Tja..Spiritbox / Dragonfly (of toch the Hu)
Lastigste Korn / Airbourne

Zondag

Crossfaith
Ugly Kid
SiM
Rise of the Northstar
Krokus
Lastig..Krokus / Sacred Reich
In Flames
King Diamond
Till

• Leuk
Waarderingen: won666 en Jamel
Denk dat ze dat van vorig jaar nu gaan doen, gezien dat vorig jaar niet doorging.
Dat je DJs van StuBru in de Dome hebt staan. De "verkleinde pre party" van vorig jaar was goed bezocht, na de eerste anderhalf uur althans. Dus het zou een slechte zet zijn als ze dit niet zouden doen, want dat zorgt al zeker voor een goede omzet qua drank, voor een pre party
Ik hoop eigenlijk dat ze enkele Belgische bands gaan zetten. Nu de camping voor iedereen betalend is (en geen 10 euro meer extra betaald te worden), lijkt mij dat een goede manier om volk te spreiden

4 Belgische bekendere bands op de Jupiler, 3 bands in de metal dome (opnieuw evt dat Red Bul bed Room Jam ding?) en een top 100 in de metal dome

Ik hoop eigenlijk dat ze enkele Belgische bands gaan zetten. Nu de camping voor iedereen betalend is (en geen 10 euro meer extra betaald te worden), lijkt mij dat een goede manier om volk te spreiden

4 Belgische bekendere bands op de Jupiler, 3 bands in de metal dome (opnieuw evt dat Red Bul bed Room Jam ding?) en een top 100 in de metal dome
Het was vorig jaar alleen de bedoeling dat de Metaldome en Classic Rock open zouden gaan. Lijkt me sterk dat ze dat nu gaan uitbreiden. Extra bands zijn ook weer extra kosten

• Leuk
Waarderingen: won666 en saurus
Het was vorig jaar alleen de bedoeling dat de Metaldome en Classic Rock open zouden gaan. Lijkt me sterk dat ze dat nu gaan uitbreiden. Extra bands zijn ook weer extra kosten
En extra drukte bij opening van de camping.
Ik zou wel een paar optredens doen in de dome maar pas vanaf 20-21u en dan om middernacht een allroundmetalparty.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71

Zo is de donderdag ooit begonnen. Wat Belgische bands ter vermaak voor de campinggasten. Dat werd elk jaar iets uitgebreider en inmiddels is het een hele festivaldag.

• Leuk
Waarderingen: won666 en Loek123
Nog even mijn loopschema neerpennen voor ik het vergeet:

Vetgedrukt = must see
Cursief = kan vervangen worden door rust/eten/drank

Donderdag

Psychonaut
Fleshwater
The Raven Age
Landmvrks
Death Angel / Charlotte Wessels
Alien Ant Farm
Soen (aansluiten, volledig of gedeeltelijk afh. van hoe AAF me bevalt)
Terror
Dream Theater
Epica / Perturbator
Iron Maiden
Lagwagon

Vrijdag

Dead Poet Society
British Lion
House of Protection
Villagers of Ionnina City
Myles Kennedy (aansluiten, gedeeltelijk)
Unprocessed / Knocked Loose (afh. van mood)
Green Lung
Kim Dracula
Orange Goblin (stuk meepikken)
Jerry Cantrell
Eagles of Death Metal
Jinjer / Blood Incantation
Slipknot (halfuur meepikken)
Opeth
Behemoth

Zaterdag

Dødheimsgard
Last Train (aansluiten, volledig of gedeeltelijk afh. van hoe Dødheimsgard me bevalt)
Dirty Honey
Unto Others
Vandenberg
Novelists / Primordial
Lorna Shore
Imminence
Bullet For My Valentine (aansluiten, gedeeltelijk)
Spiritbox
Apocalyptica
Korn (aansluiten, gedeeltelijk)
Nine Inch Nails

Zondag

Amira Elfeky
Seven Hours After Violet
Creeper
Nothing More / SiM
Halocene (bij gebrek aan opties?)
Power Trip
Dayseeker (aansluiten, volledig of gedeeltelijk afh. van hoe Power Trip me bevalt)
Krokus
Paleface Swiss (aansluiten, volledig of gedeeltelijk afh. van hoe Krokus me bevalt)
Currents
Katatonia
In Flames / Stray From The Path
Alcest / Judas Priest
Thrice

• Leuk
Waarderingen: Jamel en won666
Zo is de donderdag ooit begonnen. Wat Belgische bands ter vermaak voor de campinggasten. Dat werd elk jaar iets uitgebreider en inmiddels is het een hele festivaldag.
Vandaar haalde ik de mosterd ;)
Maar een vijfde volledige dag hoeft misschien niet. Ocharme mijn verlofdagen dan😅

Maar als die extra bands ook meer volk trekken dan vorig jaar (al gaan daar nooit exacte cijfers over zijn omdat vorig jaar een slechte weerspiegeling is, aangezien het toen niet is door gegaan zoals gepland), en dus extra drankinkomsten genereert ... ;)

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Vandaar haalde ik de mosterd ;)
Maar een vijfde volledige dag hoeft misschien niet. Ocharme mijn verlofdagen dan😅

Maar als die extra bands ook meer volk trekken dan vorig jaar (al gaan daar nooit exacte cijfers over zijn omdat vorig jaar een slechte weerspiegeling is, aangezien het toen niet is door gegaan zoals gepland), en dus extra drankinkomsten genereert ... ;)
Het zou kunnen hoor. Maar naast de Metaldome, Classic Rock ook nog de Jupiler opengooien heeft natuurlijk niet alleen voordelen. Bij bands komen er ook weer meer extra kosten bij kijken welke je bij een paar DJ's toch een stuk minder hebt. Als je daar 4 bands laat optreden moet je organisatie ook een stuk meer uitgebreid worden voor die avond. Dus zal een kosten/baten verhaal gaan worden.
Voor mij persoonlijk zijn die "simpele" DJ's wel genoeg. Net als in 2023 op de Boneyard. Zijn toch allemaal weer extra Skullies die er door gaan als het programma nog uitgebreider wordt.

Afgelopen jaren, op afgelopen jaar na, hadden ze op de woensdag een dj booth op de camping staan tot 11 ofzo. Dat was ook al leuk, maar tuurlijk was zo'n dj in de Dome tot 3 beter. Dus hoop gewoon dat ze het idee van vorig jaar aanhouden. StuBru DJ team in de Dome, en dan een dj in de Classic Rock tent. Dat is echt ideaal voor de feestganger die niet de hele dag op de camping wilt zitten tot de donderdag ochtend. En de bier omzet :ROFLMAO:

• On fire
Waarderingen: Piebe71
@Koekdoos

Ik heb dus ontdekt dat Beast In Black ook op de affiche staat. Ik verwar die altijd met Beyond The Black en Battle Beast. Battle Beast hoor ik niet graag en Beyond The Black staat reeds in mijn spoorboekje.

Beast In Black hoor ik wel graag, maar overlapt met Death Angel die al wel in mijn spoorboekje stonden. Ik ga dat zo houden maar ga wel het einde nog bekijken van Beast In Black (volgende band op mijn spoorboekje is Motionless In White, dus dat sluit mooi aan). Dus BIB mag nog een half puntje krijgen in het klassement ;)

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Vraag over het kopen van Skullies.

Vorig jaar was het volgens mij mogelijk om via PayPal of zelfs IDeal je skullies te betalen. Nu zie ik alleen creditcard of het belgische Bancontact. Iemand een oplossing voor een Nederlander zonder creditcard en geen toegang tot Bancontact?

Users who are viewing this thread