Graspop Metal Meeting 2025

Country/Red Neck vibes, lekker in het zonnetje met een biertje. Heerlijk.
Hihi
Bij redneck denk ik eerder aan Lamb of God.

Maar goed ik begrijp de country invloeden wel.

De nu metal invloeden zie ik nog echt niet en ga niet verder inluisteren(ik trek het niet).
Sorry ryo.

En als k-pop(babymetal/hannabie), mongoolse keelzang of helmut lotti werkt. Wie weet wordt dit dan nog wel de verrassing van het festival.

Ik wens jullie veel plezier en hoor de recensies wel.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf
Show us your schedule for the weekend! 😁
Ok Ok

Thursday:
Deafheaven
Fleshwater
Signs Of The Swarm
Trash Boat
Charlotte Wessels
Alestorm
Julie Christmas
Perturbator
Iron Maiden (first half)
Mass Hysteria

Friday:
Dead Poet Society
Spectral Wound
House Of Protection
Villagers Of Ioannina City
Windhand / Knocked Loose (undecided)
Green Lung
Jerry Cantrell
Falling In Reverse
Blood Incantation
Slipknot / Dethklok (undecided)

Saturday:
Whitechapel
Sylosis
Poppy
Soulfly
Lorna Shore / Cattle Decap / The Warning (undecided)
Brutus
Bullet For My Valentine
Spiritbox
Korn
NIN

Sunday:
Crossfaith
Seven Hours After Violet
Angelus Apatrida
SiM
Hardy with a cold pint in hand
Power Trip
Krokus
Paleface Swiss / Speed (undecided)
Savatage
Triptykon
Judas Priest / Thrice (undecided, depends on Priest's setlist)
Till Lindemann

Ter leering en vermaak:

Kan iemand die hardy in de lijstjes heeft staan aan mij uitleggen waarom je die artiest gaat kijken.
Wat mis ik.

Optie A: het is beter dan massacre/halocene.
Optie B: de band is werkelijk tof en je waardeert deze ook als van deze bands houdt xxxxxxx.
Optie C: ik snap het ook niet en ga daarom juist kijken.
Optie D: anders... vrij invul keuze.

Ik heb in de gaten dat Hardy niet onderaan de lijst van koekdoos gaat hangen dus misschien is daar wel een goeie reden voor.

Ik sta N1ntje, ItsJovanaar en de rest wel bij. Misschien geen metal metal, maar vind het wel nog een toffe band om naar te luisteren. 't Is wel nog twijfelen tussen Hardy en Halocene bij mij.

House of Protection heb ik in mijn eerste inspectieronde langs de line-up aan de kant geschoven vanwege het label 'Hardcore' en het feit dat ik Fever333 al in de eerste zin van hun omschrijving las. Want ja, don't shoot me: ik heb echt niets met Fever333. Maar bij de tweede inspectieronde ga ik alles langs wat in gaten van mijn loopschema valt en soms word je dan toch verrast. Zoals nu ook bij House of Protection. Het is niet helemaal mijn soort muziek, maar het heeft wel degelijk iets. Ik snap de hype wel die aan het ontstaan is. Mooi vol geluid en een blend van verschillende muziekstijlen. Daar ligt ook gelijk mijn grootste zorg, want hoe gaan ze dat met z'n tweeën live kunnen neerzetten? Denk dat ik dat wel even ga ondervinden vanaf de tribune.

De nu metal invloeden zie ik nog echt niet en ga niet verder inluisteren(ik trek het niet).
Sorry ryo.
That's fine - if you change your mind, the song Mockingbird and the Crow has a nice nu-metal switch up - the second half of the song is pretty much straight up nu-metal. Check the 02:40 mark and onward if you're feeling curious :)

Obviously, if you don't like country at all, this set just won't be for you.

• Leuk
Waarderingen: Projunk
Ik sta N1ntje, ItsJovanaar en de rest wel bij. Misschien geen metal metal, maar vind het wel nog een toffe band om naar te luisteren. 't Is wel nog twijfelen tussen Hardy en Halocene bij mij.
Ik geloof dat ze allemaal geen steun nodig hebben hoor.
Jullie zijn allemaal mensen die voor mij een eye-opener kunnen zijn.

Leuk om te zien dat het zelfs een clash kan zijn

Geen idee wat ik je kan adviseren want ook geen idee wanneer je ze weer kan zien in Europa. Of welke meer kans krijgt op een gmm vervolg in de toekomst.

That's fine - if you change your mind, the song Mockingbird and the Crow has a nice nu-metal switch up - the second half of the song is pretty much straight up nu-metal. Check the 02:40 mark and onward if you're feeling curious :)

Obviously, if you don't like country at all, this set just won't be for you.
Denk dat je daar de kern raakt ryo.
Je moet country leuk of leuk genoeg vinden.
Met nu-metal affiniteit alleen kom je er niet.

Ga er maar lekker van genieten met die koude pint

Mijn lijstje

Donderdag:

Psychonaut

The Raven Age
Trash Boat
Death Angel
Alien Ant Farm
stukje Soen
Alestorm
- eten
Orbit Culture
Iron Maiden
Hatebreed

Vrijdag:

Dead Poet Society
Spectral Wound
Peyton Parrish
Windhand
Knocked Loose
Green Lung
Orange Goblin
Me First & The Gimme Gimmes
Jinjer
Slipknot

Behemoth

zaterdag:

Dodheimsgard

Oomph
Whitechapel
Eisbrecher
Vendenberg
Soulfly
Lorna Shore
Brutus

BFMV
Spiritbox
Amenra
NIN

zondag:

Angelus Apatrida

Massacre
Fit For an Autopsy
Krokus
Paleface Swiss
Sacred Reich
In Flames
Alcest
Thrice
Till Lindemann

House of Protection heb ik in mijn eerste inspectieronde langs de line-up aan de kant geschoven vanwege het label 'Hardcore' en het feit dat ik Fever333 al in de eerste zin van hun omschrijving las. Want ja, don't shoot me: ik heb echt niets met Fever333. Maar bij de tweede inspectieronde ga ik alles langs wat in gaten van mijn loopschema valt en soms word je dan toch verrast. Zoals nu ook bij House of Protection. Het is niet helemaal mijn soort muziek, maar het heeft wel degelijk iets. Ik snap de hype wel die aan het ontstaan is. Mooi vol geluid en een blend van verschillende muziekstijlen. Daar ligt ook gelijk mijn grootste zorg, want hoe gaan ze dat met z'n tweeën live kunnen neerzetten? Denk dat ik dat wel even ga ondervinden vanaf de tribune.
Ik kom er net achter dat de drummer van House of protection ook de drummer is van Night Verses. Niet direct een combi die ik had verwacht. Kan wel een reden zijn dat het beter aansluit voor jou dan fever 333.

• On fire
Waarderingen: Jamel
Als fan van deze bands wil ik wel even melden dat ze beide als Japanse bands, niks met k(orean)-pop te maken hebben. :p
Mijn excuses, k-pop en j-pop mag ik hier niet door elkaar halen aangezien het Japanners zijn.

Maar neemt niet weg dat het kawaii metal(iig bij babymetal) is. Dat op zijn beurt weer j-pop(en een mix van metal) invloeden heeft.

Vandaag gaat iig niks goed met mijn posts rond nationaliteiten. 😜

• Leuk
Waarderingen: dnak
Ik kom er net achter dat de drummer van House of protection ook de drummer is van Night Verses. Niet direct een combi die ik had verwacht. Kan wel een reden zijn dat het beter aansluit voor jou dan fever 333.
Ja en hij is echt een sterke drummer. Bij de nieuwe Fever 333 merkte je het verschil toch wel (ondanks dat de nieuwe drummer de enige was die mee kon vorige keer op GMM)

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Jamel
En ik nu ook en het lijkt erop dat de drummer ook de oprichter van de band is.
Maar goed het blijven wel 2,5 personen live.
Die halve persoon is de geluidsman die het behoorlijk druk heeft naar mijn idee.

Users who are viewing this thread